ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/7/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/7/2004
Test mtx
Ηyundai Tucson 2,0
Φουλ... επίθεση!
Η αυτόματη τετρακίνηση με την οποία εφοδιάζεται το Tucson ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες πρόσφυσης μεταφέρει τη ροπή στον άξονα που έχει τη μεγαλύτερη πρόσφυση.
Η Hyundai με το νέο όχημα ελεύθερου χρόνου, το Tucson, φιλοδοξεί να μπει "σφήνα" σε μια κατηγορία με καταξιωμένους αντιπάλους, έχοντας ως βασικά του όπλα τους μεγάλους χώρους, την καλή οδική συμπεριφορά και αναμφισβήτητα την κορυφαία σχέση τιμής-αξίας.
Σε μια κατηγορία -όπως αυτή των ελεύθερου χρόνου οχημάτων- η οποία τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αλματώδη ανάπτυξη και αναμένεται την επόμενη τετραετία -σε παγκόσμιο πάντα επίπεδο- να σημειώσει αύξηση της τάξεως του 6,6%, η Hyundai "ρίχνει" στο παιχνίδι ένα νέο μοντέλο το οποίο καθίσταται ένας πολύ απειλητικός αντίπαλος για τους καταξιωμένους κυρίαρχους της κλάσης των SUV, όπως είναι το Τοyota RAV4, το Ford Maverick, το Nissan X-Trail, το Honda CR-V κ.α. Εάν προσπαθήσουμε να κάνουμε μια εκτενέστερη ανάλυση στην κατηγορία, θα διαπιστώσουμε πως στην Ελλάδα την πρώτη θέση των πωλήσεων καταλαμβάνει το Toyota RAV4 με συνολικές ταξινομήσεις το 2003 της τάξεως των 2.554 αυτοκινήτων, τη δεύτερη θέση το Ford Maverick με 1.163 οχήματα, ενώ τρίτο είναι το ιαπωνικό Honda CR-V (622 αυτοκίνητα) και τέταρτο το Nissan X-Trail με 433 ταξινομήσεις. To ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί το νέο μοντέλο της Κορεάτικης φίρμας να "χτυπήσει" στα ίσα τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας -ή και να γίνει ίσως το επόμενο best seller- αν αναλογιστούμε κιόλας πως μερίδιο από το συγκεκριμένο segment καταλαμβάνει και ένας ακόμη εκπρόσωπος της Hyundai, το Santa Fe, και προσεχώς αναμένουμε και τον "ομοεθνή ανταγωνισμό" που ακούει στο όνομα Kia Sportage. ¶ποψή μας είναι πως το Tucson μπορεί να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία αφού συνδυάζει όλα εκείνα τα στοιχεία που θέλει να "βρει" ο καταναλωτής σε ένα όχημα αυτής της κλάσης και σίγουρα διαθέτει την καλύτερη σχέση τιμής-αξίας απ' όλα τα προαναφερθέντα οχήματα. Εξωτερικά -και κυρίως στο εμπρόσθιο τμήμα- το Tucson θυμίζει έντονα το μεγαλύτερο "αδερφό" μοντέλο της εταιρείας, το Santa Fe, έχοντας όμως μια συνολικά πιο νεανική και δυναμική σιλουέτα. Από το πλάι ξεχωρίζουν τα έντονα τόξα των τροχών (βαμμένα στο χρώμα του προφυλακτήρα) που αποπνέουν έναν έντονο δυναμισμό. Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι σύγχρονος σχεδιαστικά με καλής ποιότητας υλικά κατασκευής. Ο δε θάλαμος των επιβατών θα μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικους επιβάτες αφού τόσο ο χώρος για τα γόνατα όσο και ο αέρας για τα κεφάλια είναι επαρκέστατος. Σε τεχνικό επίπεδο, το νέο Tucson διαθέτει το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας (2.630 mm), ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και διαχείρισης της ροπής συμβάλλει στην ομαλή και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του οχήματος ανεξαρτήτως διαδρομής. Το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων προσδίδει μέτριες επιδόσεις λόγω κυρίως του αυξημένου βάρους του αμαξώματος (1.542 κιλά). Η γκάμα περιλαμβάνει ακόμα ένα βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2,7 λίτρων απόδοσης 175 ίππων και έναν πετρελαιοκινητήρα 2,0 λίτρων ισχύος 112 ίππων. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το μοντέλο που είχαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας (Tuscon 2,0 GLS Full) περιλάμβανε 6 αερόσακους (οδηγού-συνοδηγού, πλευρικούς και οροφής τύπου κουρτίνας), ABS, ΕΒD, TCS και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες (ηλεκτρονικός κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, κεντρικό κλείδωμα κ.α. καθώς και δερμάτινα καθίσματα) στην τιμή των 29.000 ευρώ. Να τονίσουμε πως η βασική τιμή του νέου Tucson είναι 27.000 ευρώ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Σύστημα τετρακίνησης
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και διαχείρισης της ροπής της Borg-Warner με το οποίο εφοδιάζεται το νέο Tucson μεταφέρει έως και 100% της διαθέσιμης ροπής στον εμπρόσθιο άξονα υπό κανονικές πάντα συνθήκες. Ανάλογα τώρα με τις συνθήκες πρόσφυσης των τροχών μπορεί να μεταφέρει έως και 50% στους πίσω τροχούς. Επιπλέον υπάρχει και η δυνατότητα μέσω ενός διακόπτη, ο οδηγός να "κλειδώσει" χειροκίνητα το σύστημα επιτυγχάνοντας μόνιμη τετρακίνηση σε ποσοστό 50%-50% -κινούμενος όμως μέχρι 30 χλμ./ώρα γιατί από εκεί και πάνω "ξεκλειδώνει" αυτόματα.

Μας άρεσε
Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά. H σχέση τιμής-αξίας
Δε μας άρεσε
Ο "ρηχός" χώρος αποσκευών Η θέση οδήγησης
Κινητήρας
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε διαθέσιμο το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 2,0 λίτρων. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός καταφέρνει να κινήσει το αμάξωμα σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων του οποίου οι σωστά κλιμακούμενες σχέσεις μετάδοσης ευνοούν τη χαμηλή κατανάλωση σε ποσότητες καυσίμου (10,5 λίτρα ανά 100 χλμ.) αλλά λόγω της χαμηλής ροπής (184 Nm/4.500) και του μεγάλου βάρους του αμαξώματος (1.548 κιλά) μετριάζονται σημαντικά οι επιδόσεις κυρίως στις ρεπρίζ του οχήματος.

 
 Ηyundai Tucson 2,0
Εσωτερικό
Χώροι
Οδική συμπεριφορά