Καλά και σταθερά στην άσφαλτο, προβάδισμα στο RAV4
Το Toyota RAV4 είναι το πιο αρμονικό στην κίνηση σε άσφαλτο θυμίζοντας σχεδόν κανονικό συμβατικό όχημα υπό όλες τις συνθήκες.
Γνωρίζοντας πολύ καλά ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της ζωής τους θα το περάσουν στην άσφαλτο και όχι στο χώμα, οι κατασκευαστές όλων των SUV φροντίζουν για την παροχή μιας καλής οδικής συμπεριφοράς στους κανονικούς δρόμους. Το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα της δοκιμής μας όπου την πιο ολοκληρωμένη προσωπικότητα επέδειξε το Toyota RAV4. H μετάδοση της κίνησης μόνιμα και ισόποσα στους δύο άξονες καθιστά το SUV της Toyota πιο ομοιογενές από τα υπόλοιπα ενώ οι πολύ καλές του επιδόσεις μπορούν με ασφάλεια να επιτευχθούν από τον μέσο οδηγό. Σε δρόμο με συνεχείς στροφές το RAV4 είναι σχεδόν ουδέτερο με πολύ μικρές τάσεις υποστροφής οι οποίες όταν εμφανίζονται ελέγχονται εύκολα από το καλό σε αίσθηση τιμόνι. Το Tucson είναι επίσης αρκετά ισορροπημένο και σταθερό υπό όλες τις συνθήκες. Σε μια "σφικτή" διαδρομή η συμπεριφορά του ελέγχεται χάρη στην άμεση μεταφορά ροπής στους πίσω τροχούς. Η αλλαγή αυτή γίνεται γρήγορα αλλά είναι αισθητή από τον οδηγό σε πολύ κλειστές στροφές όπου τείνει να λειτουργήσει σαν "μηχανικό ESP". Μεγάλο ατού του Hyundai είναι η ανάρτησή του η οποία έχει ίσως την καλύτερη ρύθμιση από τα οχήματα του test.
Στο X-Trail όταν η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς η συμπεριφορά παραπέμπει σε συμβατικό, ασφάλτινο όχημα με υποστροφικές αντιδράσεις στο όριο και μικρές τάσεις υπερστροφής όταν σηκωθεί το πόδι του οδηγού από το γκάζι στο μέσον μιας στροφής. Οι αντιδράσεις αυτές είναι προβλέψιμες και προοδευτικές ενώ ελέγχονται από το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Η ανάρτηση είναι ελαφρώς πιο σφικτή από των υπολοίπων, στοιχείο το οποίο γίνεται αισθητό σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες.
Στην περίπτωση του Maverick η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη στην άσφαλτο. Μέσω του τιμονιού ελέγχονται εύκολα οι έτσι κι αλλιώς μικρές τάσεις υποστροφής και η σβέλτη κίνηση σε δρόμο με στροφές είναι αρκετά ευχάριστη. Πολύ καλά στοιχεία του οχήματος της Ford είναι η απόδοση και η αίσθηση των φρένων καθώς και ο επιλογέας του κιβωτίου.
Η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης και η δυνατότητα χρήσης του ως αμιγώς δικίνητο ορίζουν το γενικά πολύ καλό και φιλικό χαρακτήρα του X-Trail. O όγκος του αμαξώματος είναι αισθητός.
Το Ford Maverick είναι κατά βάση ουδέτερο στην άσφαλτο, με μικρές τάσεις υποστροφής . Κορυφαία είναι σε αποτελεσματικότητα τα φρένα.
Το Hyundai Tucson κερδίζει την εμπιστοσύνη του οδηγού κυρίως χάρη στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησής του.
Hyundai Tucson 2,0 vs Ford Maverick 2,3, Nissan X-Trail 2,0, Toyota RAV4 2,0