ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/8/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/8/2004
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κινητήρας HEMI® Magnum V-8 5,7 λίτρων
Ο κινητήρας που τοποθετείται κάτω από το καπό των executive επαγγελματικών της Dodge, Ram, είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς κινητήρες της Αμερικής και ο επανασχεδιασμός του αποτελεί σίγουρα γεγονός στην εξέλιξη των κινητήρων. Είναι ένα μηχανικό σύνολο 5,7 λίτρων με 8 κυλίνδρους σε σχήμα V περιεχόμενης γωνίας 90 μοιρών με block κατασκευασμένο από χυτό σίδηρο όπως και ο προκάτοχός του. Βέβαια ο νέος Magnum των 5,7 λίτρων διαθέτει κυλίνδρους από αλουμίνιο ημισφαιρικού σχήματος ώστε να μπορεί να δέχεται μεγαλύτερες βαλβίδες και τα μπουζί να βρίσκονται κοντά στο κέντρο του θαλάμου καύσης. Ο κάθε κύλινδρος διαθέτει δύο βαλβίδες με διπλά μπουζί και ένα πηνίο πάνω από τον σπινθήρα ανάφλεξης, για καλύτερης ποιότητας ροή του αέρα και περισσότερη ισχύ. Με τον αριθμό των 345 ίππων και των 508 Nm ροπής στις 4.200 στροφές ο HEMI 5,7 λίτρων βγάζει 41% περισσότερη ισχύ και 12% περισσότερη ροπή απ' ό,τι ο Magnum V-8 5,9 λίτρων τον οποίο αντικαθιστά ενώ είναι 25 κιλά ελαφρύτερος. Ένα και μόνο σύστημα (IAFM) ενσωματώνει τη λειτουργία 26 ανεξάρτητων εξαρτημάτων στο σύστημα εισαγωγής και καυσίμων, μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το κόστος, το βάρος και την πολυπλοκότητα του κινητήρα. Ο HEMI 5,7 λίτρων σηματοδοτεί την πρώτη εφαρμογή από τον Όμιλο Chrysler ενός ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου του γκαζιού. Το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μοτέρ εναλλασσόμενης τάσης με μηχανισμό μείωσης στροφών ενώ ελέγχει και τη ροή του αέρα μέσα στον κινητήρα.Ένας συνδυασμός του HEMI 5,7 λίτρων και του καινούργιου συστήματος αυτόματης μετάδοσης πέντε σχέσεων μειώνει την κατανάλωση καυσίμου για το pick up σκληρής χρήσης Ram κατά 8-10% σε σχέση με τον V-8 των 5,9 λίτρων. Η συστηματική προσέγγιση όσον αφορά τη στεγανοποίηση, με τη χρήση ελαστομερών υλικών και state of the art πρακτικών, διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρχουν διαρροές και σταξίματα στον κινητήρα. Η απλή και αποτελεσματική σχεδίαση του κινητήρα σημαίνει τέλος ότι το σέρβις και οι επισκευές γίνονται πιο εύκολα και κοστίζουν λιγότερο.
Παραγωγή-ιστορία
Η κατασκευή του κινητήρα γίνεται στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων της Chrysler στο Saltillo, του Μεξικό. Στις νέες εγκαταστάσεις μπορούν να παραχθούν 440.000 κινητήρες το χρόνο. Ενώ τώρα κινεί το θηριώδες Pick up της Dodge, RAM το μικρότερο μέγεθος και η απλή σχεδίαση του HEMI 5,7 λίτρων τον κάνουν προσαρμόσιμο και σε άλλα οχήματα του Ομίλου Chrysler. Επίσης κατασκευάστηκε αρκετά ευέλικτος ώστε ο HEMI 5.7 λίτρων να παραμένει ανταγωνιστικός για τα επόμενα χρόνια. Η ισχύς του HEMI 5.7 λίτρων δεν αποτελεί έκπληξη αν σκεφτεί κανείς την κληρονομιά του κινητήρα. Η εποχή των muscle αυτοκινήτων πραγματικά άρχισε το 1966 όταν η Chrysler παρουσίασε τον 426 HEMI V8, μια πολιτική εκδοχή του κινητήρα που κατέλαβε την πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση στο Daytona 500 το 1964. Παρόλο που η παραγωγή του κινητήρα σταμάτησε το 1971, αποτελεί ακόμα αντικείμενο αυτοκινητικής παράδοσης.