Προβλέψιμο και σταθερό σε κάθε είδους διαδρομή είναι το "ανοιχτό" Mini.
Ευάερο, ευήλιο, τετραθέσιο... και με τεχνογνωσία BMW! Η ανοιχτή έκδοση του Mini με την "έξυπνη" υφασμάτινη ηλεκτροϋδραυλικά αναδιπλούμενη οροφή δείχνει το δρόμο στον ανταγωνισμό.
Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες οχημάτων προσπαθούν -ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια- να συνδυάσουν τις ρετρό σχεδιαστικές γραμμές στα προϊόντα τους με το σύγχρονο design και τις τεχνολογικές καινοτομίες. Το Mini σαν γνήσιος απόγονος ενός θρύλου καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά την ένδοξη αναφορά στο παρελθόν, εφαρμόζοντας όμως -κάτω από τη στέγη της "μαμάς" BMW- σύγχρονα σχεδιαστικά και τεχνολογικά πρότυπα, κατατάσσοντάς το έτσι σε μία από τις πλέον ελκυστικές προτάσεις της αγοράς.
Πρόσφατα η γκάμα των μοντέλων του Mini έσπασε το φράγμα των 500.000 πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Λανσάροντας λοιπόν η BMW και την "ανοιχτή" σειρά του Mini έχει ως απώτερο στόχο να επεκτείνει με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο τις εκδόσεις του αυτοκινήτου αλλά και κατ' επέκταση να αναθερμάνει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Σχεδιαστικά, το Mini Convertible εκ πρώτης όψεως δεν έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με τις κλειστές εκδόσεις. Στιβαρό αμάξωμα, ρετρό γραμμές αλλά με υφασμάτινο πλέον "ουρανό". Ο λόγος φυσικά γίνεται για την ηλεκτροϋδραυλικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, η οποία με το πάτημα ενός διακόπτη ανοίγει και κλείνει σε χρόνο 15 δευτερολέπτων. Βέβαια οι τεχνικοί της BMW φρόντισαν έτσι ώστε εάν κάποιος το επιθυμεί, η οροφή να σύρεται μέχρι το μέσο της καμπίνας δίδοντας έτσι στο αυτοκίνητο την αίσθηση ενός targa μοντέλου.
Κατά τ' άλλα ο εσωτερικός διάκοσμος διατηρεί τον ξεχωριστό του χαρακτήρα και είναι ιδιαίτερα ευχάριστος για οδηγό και επιβάτες. Στα μηχανικά μέρη υπάρχουν τρεις επιλογές στα 1,6 λίτρα με 90, 115 και 170 ίππους. Η "αίσθηση ελευθερίας" όμως που προσφέρει στους επιβάτες του το νέο Mini Convertible μεταφράζεται σε μερικά "παραπανίσια" κιλά (125 για την ακρίβεια), αφού, όπως είναι φυσικό, το πλαίσιο του οχήματος έχει δεχτεί τις κατάλληλες δομικές ενισχύσεις για μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία.
Οι διαθέσιμοι χώροι δεν είναι και από τα δυνατότερα "χαρτιά" του οχήματος αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο "πόνος"! Τέσσερις επιβάτες θα μεταφερθούν στην καμπίνα, απλά οι δύο πίσω θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα αφού ο χώρος για τα γόνατα είναι εμφανώς περιορισμένος.
Όσον αφορά τώρα το επίπεδο εξοπλισμού, το Mini Cooper Convertible θα διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα (Mini One, Mini One Pepper, Mini Cooper και Mini Cooper Pepper).
Εμείς για τη δοκιμή είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση Mini Cooper (115 HP) η οποία περιλάμβανε 4 αερόσακους, ABS, EBD, ηλεκτρικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες παρκαρίσματος κ.α στην τιμή των 24.050 ευρώ.
Στο πίσω μέρος του Mini Convertible ξεχωρίζουν τα δύο roll-bar που έχουν τοποθετηθεί για μεγαλύτερη προστασία των επιβατών σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος. Η σχεδίασή του συνδυάζει με αρμονικό τρόπο τις ρετρό με τις σύγχρονες γραμμές.
Μας άρεσε
Το σύστημα διεύθυνσης.
Η διαδικασία αναδίπλωσης της οροφής.
Δε μας άρεσε
Η "μακριά" κλιμάκωση του κιβωτίου.
Η περιορισμένη ορατότητα όταν η οροφή του αυτοκινήτου είναι κλειστή.
Κινητήρας
Ο κινητήρας που εφοδιάζει την ανοιχτή έκδοση του Mini είναι χωρητικότητας 1,6 λίτρων απόδοσης 90 και 115 ίππων αντίστοιχα. Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων που απέδωσε στο δυναμόμετρο 123 ίππους έναντι των 115 που όριζε ο κατασκευαστής. Συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο στην πράξη έχει πολύ καλή αίσθηση αλλά οι σχέσεις μετάδοσής του είναι σχετικά "μακριές", γεγονός που μετριάζει τις επιδόσεις του κινητήρα κυρίως στις χαμηλές στροφές. Παρ' όλα αυτά ο κινητήρας εμφανίζεται ιδιαίτερα γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών και καταφέρνει να κινήσει το 1.175 κιλών αμάξωμα σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Εν αναμονή λοιπόν της κορυφαίας έκδοσης Cooper S (1,6 λίτρων 170 ίππους) η οποία αναμένεται να προσδώσει στο όχημα ένα "σπορτίφ" χαρακτήρα.