Στο χώμα το ανανεωμένο Mazda Tribute είναι ιδιαίτερα ευχάριστο και ικανό να κινηθεί σε γοργούς ρυθμούς.
Με εκτεταμένες αλλαγές σε μηχανικά μέρη και εμφάνιση, το Mazda Tribute έγινε πιο ανταγωνιστικό και πιο ικανό από ποτέ.
H επιθετική πολιτική της Mazda, που έχει εκδηλωθεί εδώ και αρκετό καιρό, δεν θα μπορούσε παρά να συνεχιστεί και στην κατηγορία των SUV αυτοκινήτων. Η παρουσία της εταιρείας στην κατηγορία έγινε με το Tribute το 2001, το οποίο μέχρι σήμερα διέγραψε μια αρκετά καλή πορεία στην ελληνική αγορά όχι όμως αντάξια των βασικότερων ανταγωνιστών του. Με δεδομένο ότι η σχεδίαση του προγενέστερου Mazda Tribute απείχε κάπως, η Mazda σε ένα αρκετά εκτεταμένο ρετουσάρισμα άλλαξε την εικόνα του τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του. Η εξωτερική εμφάνιση που φέρει νέας σχεδίασης προφυλακτήρες και φωτιστικά σώματα σε συνδυασμό με τη διαφορετική εμπρόσθια μάσκα προσδίδουν μια εξευρωπαϊσμένη αισθητική στο ανανεωμένο Tribute, γεγονός που αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο για την επίτευξη του στόχου της εταιρείας που δεν είναι άλλος από την αύξηση του μεριδίου του στην κατηγορία. Την εξωτερική ανανέωση συμπληρώνουν τα τονισμένα τόξα των φτερών που στο προηγούμενο Tribute ανήκαν σε επίπεδο προαιρετικού εξοπλισμού, οι προβολείς ομίχλης, οι νέες ζάντες και τα νέα διαθέσιμα χρώματα. Η αναβάθμιση στο εσωτερικό του Tribute είναι ριζική όσον αφορά την εικόνα και την αισθητική ενώ η ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα διατηρούνται στα ίδια με του προγενέστερου καλά επίπεδα. Αφήνοντας τις αισθητικές αλλαγές, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου Tribute το οποίο πλέον εφοδιάζεται με νέο κινητήρα 2,3 λίτρων (ο 3λιτρος παρέμεινε με αυξημένη απόδοση 203 ίππων) και με νέο σύστημα τετρακίνησης. Όλα τα παραπάνω στοιχεία του ανανεωμένου Mazda Tribute συνθέτουν ένα νέο σύνολο, ικανότερο από τον προκάτοχό του σε όλους τους τομείς εκφράζοντας παράλληλα τη διάθεση της εταιρείας να αποστασιοποιηθεί το Tribute από το “αδελφό” Ford Maverick, αφού μέχρι πρότινος οι διαφορές των δύο μοντέλων ήταν ακόμα και σε αισθητικό επίπεδο ελάχιστες. Η Mazda λοιπόν αναζητά το δικό της αγοραστικό κοινό που θα εκτιμήσει την εκλεπτυσμένη εικόνα του ανανεωμένου Tribute και την εμφάνιση της ταυτότητας των αυτοκινήτων της που μεταφράζεται στο μότο Zoom Zoom. H τιμή του ανανεωμένου Tribute ανέρχεται στα 30.999 ευρώ για το 2,3 και 34.690 ευρώ για το 3λιτρο, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει αερόσακους για οδηγό-συνοδηγό καθώς και οροφής τύπου κουρτίνας, ηλεκτρικές ευκολίες και κλιματισμό.
Κινητήρες
O νέος κινητήρας του Mazda Tribute είναι χωρητικότητας 2,3 λίτρων και αποδίδει 150 ίππους και 200 Nm ροπής. Στην πράξη το μηχανικό σύνολο επιδεικνύει καλή ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του ενώ κινεί εύκολα το αμάξωμα. Τα επίπεδα θορύβου που παράγει δεν γίνονται ιδιαίτερα αισθητά στο εσωτερικό ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων έχει αραιή κλιμάκωση και προσφέρει καλή αίσθηση εν αντιθέσει με το αντίστοιχο του προκάτοχου μοντέλου. Ο κινητήρας των 3,0 λίτρων έχει δεχτεί κάποιες βελτιώσεις με αποτέλεσμα να αποδίδει 203 έναντι των 197 ίππων του προηγούμενου μοντέλου και ροπή 262 Nm.