Το ίδιο καλό με το προκάτοχο στο χώμα , καλύτερο όμως σε ασφάλτινες διαδρομές
Το Mazda Tribute προβάλλει για άλλη μια φορά την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του προκατόχου του σε χωμάτινες διαδρομές. Το νέο σύστημα τετρακίνησης μεταφέρει ροπή στους πίσω τροχούς όταν οι εμπρός ολισθαίνουν με άμεσο τρόπο και ανάλογα με τον βαθμό ολίσθησης. Έτσι, κλιμακωτά το ποσοστό ροπής ανά άξονα φτάνει το 50% από το αρχικό 90% των εμπρόσθιων τροχών. Η ανάρτηση παρέμεινε ανεξάρτητη με τρεις συνδέσμους πίσω ενώ η απορροφητικότητά της είναι το ίδιο αποτελεσματική με την αντίστοιχη του προκάτοχου Tribute σε τέτοιες διαδρομές. Η διαφορά του ανανεωμένου Tribute όμως εστιάζεται στον ασφάλτινο χαρακτήρα του. Αρχικά, το σύστημα διεύθυνσης που προσφέρει καλή πληροφόρηση και διακρίνεται για την αμεσότητά του και εν συνεχεία η πιο μαλακής ρύθμισης ανάρτηση -ανεξάρτητα από τις αυξημένες κλίσεις- που εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες, παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση που δέχτηκε το Tribute στον τομέα. Επίσης, άξιο αναφοράς είναι το νέο κιβώτιο το οποίο προσφέρει καλύτερη αίσθηση στις εναλλαγές αλλά και τα φρένα που πλέον αποτελούνται από δίσκους στους πίσω τροχούς (έναντι των ταμπούρων του προηγούμενου Tribute) με σαφέστατα οφέλη στην ακινητοποίηση του αμαξώματος ιδιαίτερα σε χωμάτινες διαδρομές. Στην πράξη και οδηγώντας γρήγορα το Tribute παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό του ενώ μόνο στο χώμα θα παρατηρηθούν κάποιες τάσεις ολίσθησης με την τετρακίνηση να επεμβαίνει για την εύκολη διόρθωση της πορείας.
Η ανάρτηση εξασφαλίζει υψηλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες και διακρίνεται για την ουδετερότητα των αντιδράσεων του αμαξώματος υπό πίεση.