Εδώ και αρκετά χρόνια τα λογότυπα GT και GΤi χρησιμοποιούνται για τα γρήγορα οχήματα, όμως το καθένα ξεχωριστά αρκεί για να ορίσει το χαρακτήρα που εκφράζει. Τα GT (Grand Turismo = μεγάλου τουρισμού) είναι προορισμένα για να διανύουν μεγάλες αποστάσεις γρήγορα και όσο το δυνατόν πιο ξεκούραστα (συνήθως κάνουν χρήση υπερτροφοδότη), ενώ τα Gti (Grand Turismo Injection) είχαν σαν απώτερο σκοπό τους την παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά που είναι και το ζητούμενο στα αυτοκίνητα του συγκριτικού.
Ωστόσο ο χαρακτηρισμός GΤi έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, στην προσπάθεια των εταιρειών να δημιουργήσουν ένα γρήγορο μικρό αυτοκίνητο με φιλική οδική συμπεριφορά που να μπορεί να εκμεταλλευτεί ο καθένας. Το Citroen C2 VTS για το λόγο αυτό εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου της ευστάθειας (ESP) ενώ αντίστοιχα συστήματα έχουν τα Fiat Punto Sporting και Toyota Yaris T-Sport (VSC και VDC αντίστοιχα). Τα συγκεκριμένα συστήματα καθορίζουν άμεσα την οδική συμπεριφορά του καθενός ξεχωριστά, με το C2 να υπερτερεί λόγω της δυνατότητας πλήρους απενεργοποίησής του δίδοντας στον οδηγό την ευκαιρία να επιλέξει τον τρόπο που θέλει να κινηθεί.
Αντίθετα, στα Fiat Punto και Toyota Yaris τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν απενεργοποιούνται, ενώ η παρουσία τους είναι παραπάνω άμεση απ' ό,τι θα έπρεπε δεδομένου του χαρακτήρα τους και καθόλου διακριτική (στο Υaris μάλιστα σε απώλεια πρόσφυσης λειτουργεί και βομβητής) καθορίζοντας ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης στο όριο. Τα Seat Ibiza Top Gun και Skoda Fabia Sport Edition διαθέτουν σύστημα περιορισμού της ολίσθησης (TCS) το οποίο απενεργοποιείται, ενώ τα υπόλοιπα δεν διαθέτουν κανένα ηλεκτρονικό σύστημα που να σχετίζεται με την οδική τους συμπεριφορά. Πάντως σε κάθε περίπτωση, τα αυτοκίνητα είναι σε θέση να κινηθούν γρήγορα και αυτό είναι βασικό στοιχείο παρά την διαφορετική προσέγγιση του καθενός. To C2 VTS όντας το νεότερο μέλος της κατηγορίας εμφανίζει περισσότερο ενδιαφέρον οπότε έχει σημασία να εστιάσουμε στην οδική του συμπεριφορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Έτσι και εφόσον ο οδηγός απενεργοποιήσει το ESP, το C2 μπορεί να κινηθεί γρήγορα ευχαριστώντας τον εν μέρει. Και λέμε εν μέρει, γιατί υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί σε αυτό, όπως είναι αναμφισβήτητα η αίσθηση που παίρνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης. Σίγουρα το σύστημα αυτού του C2 διαφέρει από τα αντίστοιχα της υπόλοιπης σειράς (πιο κοντή κρεμαγιέρα) και σίγουρα η ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο σε τομείς όπως η κατανάλωση, ωστόσο αν το αυτοκίνητο υπoστρέψει χρειάζεται εξοικείωση και συγκρατημένες κινήσεις από τον οδηγό. Η υποστροφή ωστόσο στο C2 είναι προοδευτική σε αντίθεση με τo Suzuki Ignis Sport, που εμφανίζει τις πιο απότομες υποστροφικές αντιδράσεις (κάτι που οφείλεται στη δύναμη του κινητήρα και στο ζύγισμα του αυτοκινήτου), όμως εν συνεχεία η υπερστροφή είναι προοδευτική και απόλυτα ελεγχόμενη από το καλό σύστημα διεύθυνσης. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το Nissan Micra Racing, το οποίο ευχαριστεί τον οδηγό του σε δρόμο με στροφές, ωστόσο η μικρή διαδρομή της ανάρτησης πέραν του περιορισμού της άνεσης, δημιουργεί και πιο απότομες αντιδράσεις σε οριακές συνθήκες κίνησης. Τα Seat Ibiza και Skoda Fabia έχουν την πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί ο σπορτίφ τους χαρακτήρας με αποτέλεσμα να μην εμφανίζουν κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης και στα δύο αυτοκίνητα συμβαδίζει με τον χαρακτήρα τους ενώ πολύ καλά είναι και τα φρένα τους εν αντιθέσει με εκείνα των Micra και Punto που είναι τα πιο ευπαθή στη συχνή χρήση. Αναμφισβήτητα η οδική συμπεριφορά του μικρότερου Ford SportKa ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό αφού είναι το πιο παιχνιδιάρικο από όλα. Το μικρό μεταξόνιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης ορίζουν απότομες αντιδράσεις στο όριο, με τις υποστροφικές και στη συνέχεια υπερστροφικές τάσεις να εξαλείφονται από το κάτι παραπάνω από άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης.
Το C2 VTS παρουσιάζει τάσεις αποκόλλησης του πίσω μέρους όταν ο οδηγός το επιθυμεί ευχαριστώντας εκείνον που θέλει "παιχνίδια". Ωστόσο το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μέτρια αίσθηση σε τέτοιες συνθήκες.
Το Punto κινείται γρήγορα και
ευχαριστεί με την ουδετερότητά
του -λόγω της μη απενεργοποίησης
του VSC- ωστόσο δεν θα ευχαριστήσει τον οδηγό που αρέσκεται σε "παιχνίδια".
Το SportKa αποτελεί το κορυφαίο οδηγικά αυτοκίνητο του συγκριτικού αφού ο οδηγός του μπορεί να το κάνει ό,τι θέλει. Ωστόσο στο όριο και λόγω του μικρού μήκους του μεταξονίου, χρειάζεται προσοχή.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της
οδικής συμπεριφοράς του Micra
είναι η υποστροφή και η εν συνεχεία
sελεγχόμενη υπερστροφή.
Τα φρένα του Ibiza είναι τα πιο αποτελεσματικά.
Η σκληρή ανάρτηση "κοπανάει"
σε εγκάρσιες κυρίως ανωμαλίες,
όμως οδηγικά το Fabia Sport Edition
είναι από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα του συγκριτικού.
Αναμφισβήτητα αν χρειαζόταν να εντοπίσουμε το πιο GT αυτοκίνητο του συγκριτικού, τότε αυτό θα ήταν το Yaris T-Sport. ¶νετο και γρήγορο αλλά όχι "παιχνιδιάρικο" για να χαρακτηριστεί GTi.
Αν ο οδηγός ξεπεράσει την ψευδαίσθηση ότι το Ignis δεν πατάει γερά στο δρόμο (λόγω του αυξημένου ύψους του αμαξώματος και της κατανομής του βάρους), θα κινηθεί γρήγορα και ιδιαίτερα ευχάριστα.