ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/10/2004
Test mtx
Audi A3 Sportback 1,6 FSI vs ΒΜW 116i
Μηχανές... ανύψωσης
Παρά τις όποιες διαφορές είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις έναν νικητή ανάμεσα στο Audi A3 Sportback 1,6 FSI και την BMW 116i...
Το Audi A3 Sportback και η Σειρά 1 της BMW μπορούν ακόμη και από τις εκδόσεις των 1,6 λίτρων μπορούν να ανυψώσουν το πρεστίζ και την οδηγική... λίμπιντο του κατόχου τους.
Είναι γνωστό "τοις πάσι" ότι ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε ομοεθνείς και καταξιωμένες εταιρείες όπως η Audi και η BMW είναι έντονος σε κάθε κατηγορία οχημάτων όπου αυτές εκπροσωπούνται. Μέχρι πρότινος μια κατηγορία της αγοράς όπου η "αντιπαλότητα" των δύο συγκεκριμένων εταιρειών δεν είχε ιδιαίτερη ένταση ήταν αυτή των πολυτελών μικρομεσαίων καθώς δεν υπήρξε ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα στο A3 πρώτης γενιάς (τρίθυρο ή πεντάθυρο) και τις δύο γενιές της Σειράς 3 Compact που "συνάντησε" στην αγορά το όχημα της Audi. Η σημαντική απόφαση της BMW να εισέλθει δυναμικά στην κλάση με ένα "κλασικό" χάτσμπακ όχημα βρήκε αμέσως απάντηση από το στρατόπεδο της Audi στο πρόσωπο του Α3 Sportback το οποίο όπως αναφέραμε και στο πλαίσιο της αυτόνομης δοκιμής του είναι μεγαλύτερο, ελαφρώς πιο ευρύχωρο και εν γένει διαφοροποιημένο σε σχέση με τον τρίθυρο αδελφό του. Από τη στιγμή λοιπόν όπου οι δύο εταιρείες έριξαν στην αγορά δύο απευθείας ανταγωνιστικές προτάσεις σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις και τον τύπο του αμαξώματος, η "μάχη" μεταφέρεται στο επόμενο στάδιο, αυτό της σχεδίασης. Εδώ η προσέγγιση είναι αρκετά διαφορετική από το κάθε εργοστάσιο. Το μεν Sportback προβάλλει έναν επιθετικό χαρακτήρα όπως αυτός εκφράζεται από το νέο "σήμα κατατεθέν" της Audi που δεν άλλο από την εμπρόσθια μάσκα και το μεγάλο τραπεζοειδές πλαίσιό της. Η πρόσμειξη στοιχείων από την κλάση των στέισον βάγκον δημιουργεί ένα αρκετά ξεχωριστό σύνολο (στη μεσαία κλάση θα ονομαζόταν π.χ. "σπορτ βάγκον") μαζί και με τα πολύ κομψά και εντελώς νέα φωτιστικά σώματα του πίσω μέρους. Από την άλλη πλευρά η BMW δεν έκρυψε την αγάπη που τρέφει στα κουπέ σχήματα υιοθετώντας ένα σχήμα με μακρύ εμπρός μέρος και ολόκληρο τον θάλαμο των επιβατών "τραβηγμένο" αρκετά προς τα πίσω. Σημαντικά πιο καλλιεργημένη και πιο προκλητική συνολικά είναι η πρόταση της BMW τόσο εξαιτίας των μεγάλων εμπρόσθιων φωτιστικών σωμάτων όσο και της εντελώς νέας διαμόρφωσης (για όχημα της BMW) που συναντούμε στο πίσω μέρος. Ωστόσο οι καμπύλες γραμμές και οι όμορφες οξείες γωνίες όπως αποκαλύπτονται από την πλαϊνή όψη είναι το βασικό σημείο αναφοράς της αισθητικής. Ελαφρώς πιο "mainstream" είναι λοιπόν συνολικά το Sportback και πιο "εκκεντρική" η πρόταση της BMW. Στους υπόλοιπους τομείς της αξιολόγησης η οδική συμπεριφορά και οι χώροι είναι ίσως τα μόνα σημεία όπου τα δύο οχήματα διαφέρουν σε κάποιο βαθμό διότι η ποιότητα κατασκευής, η πολυτέλεια και τέλος η τιμολογιακή πολιτική βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος.
Συν και πλην (BMW)
(+): Κορυφαία αίσθηση στο δρόμο και διασκεδαστικός χαρακτήρας, εμφάνιση που προκαλεί περισσότερο (-): Μέτριοι χώροι επιβατών και περιορισμένοι χώροι για μικροαντικείμενα Τεχνικά χαρακτηριστικά

Συν και πλην (Audi)
(+): Εξωτερική σχεδίαση, χώροι, αίσθηση στο δρόμο ποιότητα κατασκευής και πολυτέλεια
(-): Μέτριες επιταχύνσεις εν κινήσει με 5η και 6η σχέση, ελλείψεις στον εξοπλισμό
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Kινητήρες
Πιο καλά ρυθμισμένος σαν σύνολο μαζί με το πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων δείχνει ο κινητήρας της BMW παρέχοντας όμως επί της ουσίας παραπλήσιες επιδόσεις.
Με βασικό όπλο του την υψηλή ισχύ αλλά και ροπή που αποδίδει, ο κινητήρας της Audi θα μπορούσε να παρέχει επιδόσεις σημαντικά υψηλότερες.
Το όχημα της Audi διαθέτει κινητήρα FSI 1,6 λίτρων ο οποίος επανειλημμένως έχει αποδείξει ότι είναι ένας από τους πιο ισχυρούς της κατηγορίας του καθώς αποδίδει στο δυναμόμετρο υψηλότερη δύναμη από αυτή που ανακοινώνεται. Στην πράξη πάντως η δύναμη αυτή δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό με την ένταση που ίσως θα μπορούσε, κάτι για το οποίο ευθύνεται κυρίως η κλιμάκωση των έξι σχέσεων του κιβωτίου. O κινητήρας της BMW από την άλλη πλευρά ενσωματώνει επίσης υψηλή τεχνολογία όπως είναι ο μεταβαλλόμενος χρονισμός των εκκεντροφόρων και έχει την ίδια ονομαστική ισχύ με το μοτέρ της Audi (115 ίπποι). Στο δρόμο η διάταξη των σχέσεων αλλά γενικά η επιλογή ενός κιβωτίου πέντε ταχυτήτων φαίνεται καλύτερα σχεδιασμένη καθώς το μοτέρ της BMW εμφανίζεται πιο θετικό σε ό,τι αφορά κυρίως την ελαστικότητα και την απόκριση. Πιο πολιτισμένο είναι το μηχανικό σύνολο της BMW και πιο οικονομικό αυτό της Audi.

 
 Audi A3 Sportback 1,6 FSI vs ΒΜW 116i
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Πιο εύκολα διαλέγεις... ελικόπτερο ή γυναίκα