Τόσο η Audi όσο και η BMW είναι προφανώς “δεσμευμένες” να παρέχουν στη μικρομεσαία κλάση προτάσεις με κορυφαία αίσθηση στο δρόμο. Ο τρόπος με τον οποίο "διοχετεύεται" αυτή η αίσθηση στον οδηγό είναι η ειδοποιός διαφορά. Το μεν Audi λοιπόν διαθέτει μια εξαιρετική μηχανολογική βάση (πλαίσιο και αναρτήσεις) και κερδίζει άμεσα την εμπιστοσύνη του οδηγού με την ουδετερότητα που εμφανίζει σχεδόν σε κάθε ρυθμό κίνησης. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά πιο μαλακές σε σχέση με την BMW, κάτι πάντως που δεν συνεπάγεται κλίσεις στο δρόμο και άλλα τέτοια φαινόμενα. Το τιμόνι έχει ελαφριά αίσθηση σε χαμηλές ταχύτητες και ελιγμούς στάθμευσης ενώ σε γρήγορη κίνηση "βαραίνει" όσο χρειάζεται και εξασφαλίζει υψηλού επιπέδου κατευθυντικότητα. Η οδήγηση του Audi σε γρήγορους ρυθμούς είναι ευχάριστη διότι το αυτοκίνητο δεν αποσταθεροποιείται, η υποστροφή είναι πολύ περιορισμένη ενώ σε πολύ γρήγορους ρυθμούς εμφανίζει μια τάση για πλαγιολίσθηση πάντα ελεγχόμενη με το τιμόνι. Το ESP απενεργοποιείται χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάποια μεγάλη διαφορά. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς είναι το κύριο γνώρισμα που θέτει σε κάποια απόσταση την 116i από το A3 Sportback. O οδηγός από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται ότι τιμόνι είναι πιο βαρύ σε κάθε είδους μετακίνηση (όχι απαραίτητα πιο ευχάριστο στο παρκάρισμα) ενώ και η αίσθηση ακρίβειας που αποκομίζει είναι ένα "κλικ" καλύτερη. Σε δρόμο με στροφές ο κινητήρας δεν έχει τη δύναμη που απαιτείται για να τινάξει με ορμή την "ουρά" του οχήματος οπότε το όχημα μπορεί να κινηθεί ουδέτερα σε ένα μεγάλο αριθμό δρόμων. Σε σημεία όπου η ολισθηρότητα είναι αυξημένη η υπερστροφή εμφανίζεται αν και πάλι όχι χωρίς μεγάλη πίεση. Σε κάθε περίπτωση το φαινόμενο εξελίσσεται σταδιακά και ελέγχεται από το σύστημα διεύθυνσης. Και στην BMW υπάρχει σύστημα ελέγχου της ευστάθειας το οποίο απενεργοποιείται. Οι δε αναρτήσεις είναι ελαφρώς πιο σφικτές και ταιριάζουν με το γενικό προφίλ του οχήματος. Εν κατακλείδι και τα δύο οχήματα είναι ασφαλή και σταθερά σε κάθε δρόμο και μπορούν να γίνουν διασκεδαστικά σε όσους το αναζητήσουν.
Ελεγχόμενες και περιορισμένης διάρκειας πλαγιολισθήσεις προκαλούνται υπό πίεση και διανθίζουν τη γενικά ουδέτερη συμπεριφορά του Audi.
Η υπερστροφή της “1” προκαλείται σε ολισθηρό δρόμο και εξελίσσεται προοδευτικά και συνήθως διασκεδαστικά.