Η σχεδίαση του Modus παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία από όλες τις πλευρές του αμαξώματος, απευθυνόμενο στο κοινό που αναζητά κάτι ξεχωριστό.
Η Renault εμπλουτίζει την γκάμα της στα πολυχρηστικά αυτοκίνητα με το μικρότερο εκπρόσωπό της, το Modus, το οποίο, όπως και οι μεγαλύτεροι "συγγενείς" του, διακρίνεται για την ξεχωριστή του αισθητική και την υψηλή προσφερόμενη άνεση και ασφάλεια.
Η σχεδίαση του Modus παρουσιάζει ενδιαφέροντα στοιχεία από όλες τις πλευρές του αμαξώματος, απευθυνόμενο στο κοινό που αναζητά κάτι ξεχωριστό.
Tα ενός όγκου αυτοκίνητα αυξάνονται συνεχώς, δείχνοντας την τάση της αγοράς προς την κατεύθυνση των πολυχρηστικών και γενικότερα των αυτοκινήτων που συνδυάζουν στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες. Η Renault, η οποία είναι η πρώτη Ευρωπαϊκή εταιρεία που άνοιξε το δρόμο προς αυτή την κατηγορία, πρώτα με το Espace και κατόπιν με το Scenic, επεκτείνει την γκάμα της, αυτή τη φορά στα μικρά πολυχρηστικά οχήματα, με το Modus.
Σχετικά καθυστερημένα θα μπορούσαμε να πούμε ότι εισήλθε η Γαλλική φίρμα στα μικρά πολυχρηστικά, καθώς στην εν λόγω κατηγορία υπάρχουν ιδιαίτερα υπολογίσιμοι αντίπαλοι, όπως το Fiat Idea, το Opel Meriva και το Toyota Yaris Verso, τα οποία πάνω απ' όλα εμφανίζουν πολύ καλή χρηστικότητα, ενώ μεταξύ των μικρών αυτοκινήτων με αυξημένο ύψος της οροφής τοποθετείται και το πιο δημοφιλές Ford Fusion.
Απέναντί τους, το Modus έχει να παρατάξει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Μεταξύ εκείνων που θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον, είναι αναμφισβήτητα η σχεδίαση του αμαξώματος και του θαλάμου των επιβατών. Από πολυχρηστικής σκοπιάς, το Modus ως πιο κυρίαρχα χαρακτηριστικά εμφανίζει τις πίσω θέσεις οι οποίες μετακινούνται και το διπλό άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ. Οι διακρίσεις της Renault στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP αφορούν και το νεότερο μοντέλο της, το οποίο είναι το πρώτο στην κατηγορία του με ασφάλεια πέντε αστέρων. Επίσης είναι το πρώτο μοντέλο της Renault, το οποίο βασίζεται στη πλατφόρμα "B", η οποία αναπτύχθηκε από κοινού με τη Nissan, στα πλαίσια της "συμμαχίας" των δύο εταιρειών. Παράλληλα το τεχνολογικό του υπόβαθρο είναι προηγμένο, καθώς προαιρετικά το Modus μπορεί να εφοδιαστεί με περιστρεφόμενα εμπρός φώτα και προβολείς bi-xenon, με ESP και με σύστημα ελέγχου της πίεσης των ελαστικών. Στον τομέα όπου το Modus δεν είναι σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική θέση είναι το κόστος απόκτησής του. Με την αρχική τιμή στα 14.500 ευρώ (με air condition το οποίο χρεώνεται επιπλέον 700 ευρώ) με τον κινητήρα των 1,4 λτ., ο ανταγωνισμός έχει πιο συμφέρουσες προτάσεις, διαφορά η οποία αυξάνεται σημαντικά αν το τοποθετήσει κανείς μεταξύ των αυτοκινήτων της μικρής κατηγορίας.
Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά και η άνεση.
Η συνολική εικόνα του θαλάμου των επιβατών.
Δε μας άρεσε
Το "σκληρό" πεντάλ του γκαζιού ενδέχεται να κουράσει σε πολύωρες διαδρομές.
Η “τσιμπημένη” του τιμή.
Κινητήρας
Αυξημένη ισχύς και καλή ελαστικότητα
Ο κινητήρας των 1,4 λτ. απόδοσης 99 πραγματικών ίππων κινεί με άνεση το Modus.
Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. που κινεί το Modus είναι γνωστό από άλλα μοντέλα της Renault (όπως το Clio και το Megane) και ξεχωρίζει για την αυξημένη πραγματική του ισχύ (99 ίππους). Οι επιδόσεις είναι αρκετά ικανοποιητικές, συγκρινόμενο με ανταγωνιστικά μοντέλα ακόμα με κινητήρες 1,6 λίτρων, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η πολύ καλή διάταξη των σχέσεων μετάδοσης. Ωστόσο όσον αφορά την αίσθηση του επιλογέα των ταχυτήτων υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Η διαθέσιμη ροπή του δυνατού μοτέρ των 1,4 λτ. ικανοποιεί στις χαμηλές στροφές, χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζει η απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, χαρακτηριστικό που βελτιώνεται αισθητά όσο οι στροφές αυξάνονται. Ο θόρυβος που φτάνει στο θάλαμο των επιβατών από την κινητήρια μονάδα δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες, καθώς κάνει την εμφάνισή του μόνο σε αυξημένες ταχύτητες κίνησης.