Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης συμβάλλει στην άνεση των επιβατών
Η Kia με το νέο Carens δεν "ταράζει" τα νερά στη μικρομεσαία κατηγορία των πολυχρηστικών οχημάτων, αλλά προσφέρει -στους καταναλωτές- μια ενδιαφέρουσα πρόταση που ως κύριο χαρακτηριστικό της έχει την πολύ καλή σχέση τιμής-αξίας.
Τα πίσω φωτιστικά σώματα εκτείνονται κατά μήκος της πέμπτης πόρτας. Η σχεδίασή τους μπορεί να χαρακτηριστεί συντηρητική.
Η Κia βρίσκεται εδώ και αρκετούς μήνες σε ένα στάδιο πλήρους ανανέωσης των προϊόντων της -και λανσαρίσματος αρκετών νέων μοντέλων- με απώτερο στόχο φυσικά την ισχυροποίηση της θέσης της σε όσο το δυνατόν περισσότερες κατηγορίες. Με το Carens προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό τη δυνατότητα να αποκτήσει ένα μικρομεσαίο πολυχρηστικό όχημα, με καλούς χώρους, άνετο στην οδήγηση και φυσικά σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή, χωρίς από το εξοπλιστικό πακέτο να λείπει τίποτα τόσο σε επίπεδο ενεργητικής, όσο και παθητικής ασφάλειας. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σχεδιαστικά η μπροστινή όψη του νέου Carens χαρακτηρίζεται από τις καμπύλες γραμμές και την τραπεζοειδή μάσκα η οποία φέρει το οβάλ σήμα της εταιρείας σε περίοπτη θέση. Το πίσω μέρος είναι διακριτικά διογκωμένο με τα φωτιστικά σώματα να εκτείνονται κατά μήκος της πέμπτης πόρτας. Στο εσωτερικό, η κεντρική κονσόλα -σε σχήμα που θυμίζει θυρεό- κλέβει τις εντυπώσεις με τη σχεδίασή της, ενώ σε επίπεδο εργονομίας όλα τα επιμέρους χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα διευκολύνοντας την εύκολη πρόσβαση σε αυτά οδηγού και συνοδηγού. Σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων τώρα, το πεντάθυρο χάτσμπακ μικρομεσαίο πολυχρηστικό όχημα της Kia θα καλύψει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες 5 ενήλικων επιβατών με τις αποσκευές τους, ενώ προσφέρεται η δυνατότητα με τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα σε ποσοστό 60:40 να δημιουργηθεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης της τάξεως των 1.010 λίτρων. Για την κίνηση του νέου Carens φροντίζει ένας 1.600άρης κινητήρας απόδοσης 105 ίππων, μεταφέροντάς την ισχύ στους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε την έκδοση LS (η μοναδική στην οποία διατίθεται το μοντέλο στην ελληνική αγορά) η οποία περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού -τόσο ενεργητικής όσο και παθητικής ασφάλειας- στην τιμή των 14.990 ευρώ.
Μας άρεσε Η ρύθμιση της ανάρτησης
Δε μας άρεσε Η αίσθηση αλλά και η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων
Κινητήρας
Το νέο Kia Carens εφοδιάζεται στην ελληνική αγορά με ένα 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο χωρητικότητας 1,6 λίτρων. Αποδίδει 105 ίππους στις 5.780 σ.α.λ. και 145 Nm στις 4.590 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας των 1,6 λίτρων καταφέρνει να κινήσει το 1.347 κιλών αμάξωμα σε οικογενειακούς ρυθμούς προσδίδοντας μέτριες επιδόσεις σε σύγκριση κιόλας με τον ανταγωνισμό. Ο θόρυβος που παράγει μετά τις 3.000 σ.α.λ. είναι σχεδόν βέβαιο πως θα ενοχλήσει τα άτομα που βρίσκονται στην καμπίνα των επιβατών. Βέβαια οι μέτριες αυτές επιδόσεις οφείλονται εν μέρει και από το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο εκτός του ότι δεν προσφέρει καλή αίσθηση, οι μακριές σχέσεις μετάδοσης του "σκοτώνουν" τις ρεπρίζ. Η κατανάλωσή του σε μεικτό κύκλο διαδρομής ανέρχεται στα 9,7 λίτρα ανά 100 χλμ./ώρα.