Ο νέος, πρώτος V8, κινητήρας της Volvo έχει κυβισμό 4,4 λίτρων, ισχύ 315/5.850 σ.α.λ. και ροπή 440 Nm στις 3.900 σ.α.λ. Εφοδιάζεται με αντικραδασμικό άξονα, ενώ είναι σε θέση να καλύψει την Euro 5 στις εκπομπές καυσαερίων.
Ο πρώτος V8 κινητήρας της Volvo εξελίχθηκε από την αρχή από την ίδια την εταιρεία. Η απόφαση της μη χρήσης ενός έτοιμου συνόλου από τη μητρική Ford έχει να κάνει με τη φιλοσοφία τοποθέτησής του σε εγκάρσια θέση, ώστε να παραμένουν ακέραια τα επίπεδα προσφοράς κορυφαίας παθητικής ασφάλειας. Πραγματικά το νέο σύνολο έχει μικρό ύψος και κυρίως πλάτος, μιας και η εσωτερική γωνία περιορίζεται στις 60 αντί των 90 μοιρών που έχουν τα σύνολα του είδους. Η λύση αυτή επέβαλε και τη χρήση αντικραδασμικού άξονα. Η απόδοση του συνόλου φτάνει τους 315 ίππους στις 5.850 σ.α.λ. και τα 440 Nm στις 3.900 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας τελική της τάξης των 210 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. Η μέση κατανάλωσή του φτάνει στα 13,3 λ./100 χλμ, ενώ είναι σε θέση να καλύψει την Euro 5 στις εκπομπές ρύπων. Συνδυάζεται με νέο αυτόματο κιβώτιο 5 + 1 overdrive σχέσεων, του οποίου η ηλεκτρονική διαχείριση είναι κοινή με του κινητήρα, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση, κάτι που αποδείχθηκε και στην πράξη, μιας και η δύναμη είναι πάντα παρούσα, οποιαδήποτε στιγμή αυτό ζητηθεί, τουλάχιστον στις χιονισμένες ή παγωμένες διαδρομές όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο.