Ποιός είπε πως τα μοντέλα της Ford είναι υποτονικά σε επίπεδο απόδοσης κινητήρων και πως υστερούν σε αντιπαράθεση με τον ανταγωνισμό; Η Mountune, η εταιρεία που έχει εξελίξει το Focus WRC του 1998, φροντίζει να τονώσει τον εγωισμό των πιστών οπαδών της πολυεθνικής εταιρείας, παρουσιάζοντας μια εντυπωσιακή από όλες τις πλευρές έκδοση του αξιόλογου Focus, με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων και την προσθήκη υπερσυμπιεστή...
Το Focus στην κορυφαία έκδοσή του από απόψεως κυβισμού είναι ένα πολύ καλό και ισορροπημένο αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί με την ίδια ευκολία να χρησιμοποιηθεί απλά ως μεταφορικό μέσο ή ακόμα και να καλύψει τις ανάγκες του οδηγού για γρήγορη και απολαυστική οδήγηση. Το σημείο όπου υστερεί το μοντέλο έναντι του ανταγωνισμού είναι η μέγιστη παραγόμενη ισχύς του μηχανικού συνόλου των 1,8 λίτρων, το οποίο σε γενικές γραμμές ξεχώριζε για τη γραμμική του απόδοση και τα πολύ καλά χαρακτηριστικά της λειτουργίας του. Τη λύση έδωσε η εταιρεία Mountune (από το όνομα της οποίας προέκυψε και η ονομασία του μοντέλου Mountune Racing), η οποία με επιλεκτική επέμβαση στα μηχανικά μέρη του μοντέλου και την προσθήκη υπερσυμπιεστή έχει μεταμορφώσει το... φιλήσυχο Focus σε "κυνηγό". Επιλέγοντας δε και το ανάλογο body kit (με την ονομασία RS look), με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, διαλαλεί τις προθέσεις του. Συγκεκριμένα, οι επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση που προτείνει η Mountune έχουν να κάνουν ως επί το πλείστον με το εμπρόσθιο μέρος. Στο καπό υπάρχει ειδικό τριπλό άνοιγμα με συρμάτινο πλέγμα για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Για τον ίδιο λόγο ο προφυλακτήρας του μοντέλου έχει απαλλαγεί από τη φιλοξενία φώτων ομίχλης και φέρει αποκλειστικά και μόνο αεραγωγούς με συρμάτινο πλέγμα. Τέλος, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με το ενιαίο κρύσταλλο έχουν αντικατασταθεί από άλλα με τρεις στρογγυλούς φανούς. Το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό, καθώς συμπληρώνεται από τις πολύ όμορφες ζάντες 16 ιντσών της Ford. Στο πίσω μέρος, η μοναδική επέμβαση αφορά την τοποθέτηση μιας διακριτικής αεροτομής στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών. Η απόληξη της εξάτμισης είναι και αυτή αλλαγμένη αλλά δεν προκαλεί το μάτι και δε δημιουργεί υποψίες... Η εντυπωσιακή εμφάνιση συνοδεύεται από ηχητικά εφέ! Είναι ο ρυθμικός ήχος της βαλβίδας ανακούφισης της υπερπλήρωσης, που έπεται κάθε αφήματος του γκαζιού από τον οδηγό. Στο εσωτερικό τίποτα δε μαρτυρά τις αλλαγές που φέρει κάτω από το εμπρόσθιο καπό το μοντέλο. Μόνη αλλαγή είναι οι διαφορετικές λαβές του επιλογέα των ταχυτήτων και του χειρόφρενου. Στο βελτιωτικό κιτ του κινητήρα περιλαμβάνονται υπερσυμπιεστής με εναλλάκτη αέρα/αέρα, πρόγραμμα διαχείρισης, διαφορετική -πιο "ελεύθερη"- εξάτμιση και καταλύτης με προδιαγραφές για αγώνες. Επιπλέον, αναβαθμισμένα είναι και τα περιφερειακά εξαρτήματα του κινητήρα (σωληνώσεις, καλώδια, κολάρα, κ.λ.π.). Το κόστος της μετατροπής αυτής είναι 3 εκατομμύρια δραχμές και κρίνεται ως αρκετά υψηλό. Συνολικά, το αποτέλεσμα είναι απόλυτα αξιόλογο καθώς έχει διατηρήσει τη φιλικότητα στη χρήση και την ασφαλή οδική συμπεριφορά της νορμάλ έκδοσης, ενώ η απόδοση του κινητήρα και κατ' επέκταση οι επιδόσεις είναι σαφώς βελτιωμένες. Προκλητική όψη διαθέτει, ο ήχος -κυρίως της βαλβίδας ανακούφισης- είναι εντυπωσιακός, άρα συγκεντρώνει τα απαραίτητα δεδομένα για να γίνει αντικείμενου πόθου μεταξύ αυτών που έχουν οδηγικές ανησυχίες. Το συνολικό κόστος βέβαια είναι υψηλό και μάλλον θα αποτρέψει πολλούς πιθανούς υποψήφιους αγοραστές, αλλά το σύνολο δεν παύει να είναι αξιόλογο.
Αξίζει για :
1) Το δυνατό κινητήρα που αποδίδει 166 ίππους. 2) Tην οδική του συμπεριφορά