Το νέο Passat διαθέτει εντελώς νέα γκάμα κινητήρων και θα διατίθεται στην Ελλάδα από τον Ιούνιο.
Η νέα και έκτη κατά σειρά γενιά του Passat θα βρίσκεται σύντομα στην αγορά επιδεικνύοντας εντελώς νέα και πιο εκφραστική σχεδίαση, έμφαση στην υψηλή τεχνολογία, νέα γκάμα κινητήρων και πολλά ακόμη στοιχεία που δείχνουν ότι το μεσαίο Volkswagen αναγεννήθηκε.
Το Passat πρωτοπαρουσιάστηκε πριν από 32 χρόνια και αποτέλεσε από την αρχή της πορείας του ένα εξαιρετικά σημαντικό πρόγραμμα. Ήδη από το 1973 όταν έκανε την πρώτη του εμφάνιση είχε προκαλέσει εντύπωση διότι εκτός από το σχήμα του (πεντάθυρο χάτσμπακ στη μεσαία κλάση) ξεχώριζε από την τοποθέτηση του υδρόψυκτου κινητήρα στο εμπρός μέρος και τη μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα σε μια περίοδο όπου ακόμη ο μεγαλύτερος όγκος των οχημάτων της Volkswagen βασιζόταν σε πισωκίνητες πλατφόρμες και αερόψυκτους boxer κινητήρες. Το πρώτο Passat αποτέλεσε λοιπόν μια πραγματική στροφή στην ιστορία της Γερμανικής εταιρείας και το ίδιο συμβαίνει με τη νέα και έκτη κατά σειρά γενιά του οχήματος η οποία "χτίζει" το οικοδόμημά της πάνω στα "θεμέλια" των 13 εκ. πωλήσεων που έχουν σημειωθεί παγκοσμίως. Το τρίτο δημοφιλέστερο όχημα στην ιστορία της Volkswagen λοιπόν είναι αυτό στο οποίο ανατέθηκε το λανσάρισμα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας. Είναι σαφές με την πρώτη οπτική επαφή με το όχημα ότι η έκτη γενιά του Passat είναι πιο εκφραστική από πλευράς σχεδίασης και γενικά λιγότερο εσωστρεφής από όλες τις προγενέστερες. Το ενδιαφέρον προσελκύει άμεσα το εμπρός μέρος το οποίο είναι επηρεασμένο από τα πρωτότυπα Concept R και Concept C. Oι έντονες καμπύλες στο εμπρός μέρος αλλά κυρίως η διαμόρφωση της μάσκας με το επιχρωμιωμένο πλαίσιο και τις αυλακώσεις στο εμπρός καπό συνθέτουν ένα ύφος πιο πομπώδες απ' ό,τι έχουμε συνηθίσει. Στο πίσω τμήμα τα φωτιστικά σώματα έχουν ανάλογη αισθητική με δύο στρογγυλά σχήματα να ξεχωρίζουν σε ένα τραπεζοειδές πλαίσιο. Τα κόκκινα διάφανα πλαστικά στο εσωτερικό των φωτιστικών σωμάτων αλλά κυρίως η χρήση φωτιστικών LEDs για τους δείκτες πορείας αλλά και τα φώτα της πέδησης καθιστούν την εμφάνιση εντυπωσιακή. Ο τρίτος όγκος είναι αρκετά μακρύς και ξεχωριστός. Το άνω άκρο του πορτ μπαγκάζ όσο και ο προφυλακτήρας είναι ιδιαίτερα τονισμένα ενώ το ενδιάμεσο τμήμα (εκεί που φιλοξενούνται τα φώτα και το λογότυπο της εταιρείας) είναι κεκλιμένο προς τα εμπρός προσδίδοντας στοιχεία δυναμισμού. Η πλαϊνή όψη αποκαλύπτει ένα σχετικά σφηνοειδές σχήμα με αρκετά πλευρικά "νεύρα" να είναι αισθητά. Σε τεχνικό επίπεδο, η γκάμα των κινητήρων είναι εντελώς νέα σε σχέση με το απερχόμενο όχημα ενώ οι πλήρως διαφοροποιημένες αναρτήσεις καθιστούν το Passat ικανό να πρωταγωνιστήσει και στον τομέα της οδηγικής ευχαρίστησης. Η έναρξη των πωλήσεων τοποθετείται χρονικά στις αρχές του καλοκαιριού με τιμές που δεν έχουν ακόμη γίνει γνωστές.
Το πρόσωπο του νέου Passat είναι το νέο πρόσωπο της VW. H σχεδίαση διατηρεί δεσμούς με πρόσφατα πρωτότυπα της εταιρείας και καθιστά το όχημα ξεχωριστό και ελκυστικό.
Ενδιαφέρουσες αλλαγές
φωτό 1
φωτό 2
Δύο από τις σημαντικότερες αλλαγές στο νέο Passat, οι οποίες μάλιστα είναι αισθητές ακόμη και στη μικρότερη μετακίνηση, είναι η απουσία παραδοσιακού κλειδιού και το ηλεκτρομηχανικό φρένο στάθμευσης αντί του παραδοσιακού χειρόφρενου (αμφότερα μέρος του βασικού εξοπλισμού). Στην πρώτη περίπτωση, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα τηλεχειριστήριο αντί για κλειδί το οποίο τοποθετείται σε εσοχή δεξιά από το τιμόνι (φωτό 2). Πιέζοντας το χειριστήριο στο βάθος της εσοχής ενεργοποιείται ο κινητήρας και με τον ίδιο τρόπο απενεργοποιείται. Στη δεύτερη περίπτωση, ο οδηγός θα πρέπει να συνηθίσει (γεγονός ιδιαίτερα εύκολο) τη χρήση ενός μπουτόν αριστερά από το τιμόνι αντί του χειρόφρενου (φωτό 1). Το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο αποδείχτηκε ιδιαίτερα βολικό καθώς επιτρέπει εύκολες εκκινήσεις π.χ. σε μια έντονη ανηφόρα.