Ο εικονιζόμενος είναι ο FSI κινητήρας των 2,0 λίτρων με ισχύ 150 ίππων.
To Passat πέμπτης γενιάς ήταν ένα από τα οχήματα της Volkswagen το οποίο δεν είχε ακόμη συνδυαστεί με τη γνωστή -και κυρίαρχη πλέον στους κόλπους της εταιρείας- σειρά κινητήρων FSI (άμεση ή στρωματοποιημένη έγχυση καυσίμου). Η κατάσταση αλλάζει ριζικά στην έκτη γενιά του μεσαίου VW, η οποία σε ό,τι αφορά τους βενζινοκινητήρες θα εφοδιάζεται σχεδόν αποκλειστικά με μηχανικά σύνολα αυτού του είδους. Η βασική επιλογή θα είναι λοιπόν το μοτέρ των 1,6 λίτρων και 115 ίππων ενώ δύο εκδοχές ενός δίλιτρου μηχανικού συνόλου με ισχύ 150 και 200 ίππων (με turbo ο δεύτερος) θα συμπληρώνουν την γκάμα. Προς τα τέλη του τρέχοντος έτους θα λανσαριστεί στη διεθνή αγορά και ένας εξακύλινδρος κινητήρας (FυSΙκά FSI) με χωρητικότητα 3,2 λίτρων και απόδοση 250 ίππων. Όπως είχαμε αναφέρει και παλιότερα ο γνωστός και δοκιμασμένος οκταβάλβιδος 1.600άρης των 102 ίππων θα είναι παρών και στην τωρινή γενιά του Passat. Πρόκειται για τον μόνο μη FSΙ βενζινοκινητήρα της γκάμας, όμως ακόμη δεν έχει αποφασιστεί η εισαγωγή του από την ελληνική αντιπροσωπεία. Τα προαναφερθέντα μηχανικά σύνολα (με εξαίρεση τον "μικρό" 1.600άρη) συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και εναλλακτικά με ένα επίσης εξάρι αυτόματο και λειτουργία Tiptronic. Το κιβώτιο με το διπλό συμπλέκτη (DSG) θα διατίθεται με τις ισχυρότερες εκδοχές των πετρελαιοκινητήρων και με την έκδοση βενζίνης των 3,2 λίτρων. Σχετικά με τα μηχανικά σύνολα του νέου Passat αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει αλλάξει και ο χωροταξικός προσανατολισμός τους καθώς πλέον τοποθετούνται κατά τον εγκάρσιο και όχι κατά τον διαμήκη άξονα. Στο πλαίσιο της παρουσίασης τόσο ο κινητήρας των 1,6 λίτρων των 115 ίππων όσο και ο δίλιτρος των 150 ίππων άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις. Να σημειωθεί ότι τα service γίνονται πλέον κάθε 4 χρόνια ή κάθε 60.000 χλμ.