Το αμάξωμα του Mondeo εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα, ενώ οι αντιδράσεις του στα όρια πρόσφυσης είναι ουδέτερες και ελέγχονται άμεσα.
Το Passat 1,6 FSI και το Mondeo 1,8 προσφέρουν αυξημένα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα ο οδηγός και στα δύο αυτοκίνητα είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του πλαισίου, το στήσιμο της ανάρτησης και την πληροφόρηση και την αμεσότητα που προσφέρουν τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης. Στον ανοιχτό δρόμο τα αμαξώματά τους παρουσιάζουν πολύ καλή σταθερότητα ανεξαρτήτως ταχύτητας αποπνέοντας ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες, ενώ το τιμόνι του Passat είναι πιο βαρύ. Ωστόσο σε μια διαδρομή με στροφές το σύστημα διεύθυνσης του Mondeo προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση, ενώ οι αντιδράσεις του Ford είναι ακόμα πιο ουδέτερες και άμεσα ελεγχόμενες από του Passat. Προτέρημα του μεσαίου VW αποτελεί το στάνταρ ESP ειδικά στους "γυαλιστερούς" δρόμους. Παράλληλα το Passat εμφανίζει μικρή υπεροχή στα φρένα με μικρότερη κατά ένα μέτρο απόσταση ακινητοποίησης (100-0 χλμ./ώρα Passat: 41,6 μ., Mondeo 42,6 μ.), ενώ παράλληλα το μεσαίο ποδωστήριο προσφέρει καλύτερη αίσθηση από το αντίστοιχο του Ford.
Ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές είναι στο δρόμο και το Passat, το οποίο επιπλέον περιλαμβάνει και ESP στο βασικό εξοπλισμό.