Η άνεση που προσφέρει το νέο Matiz θα εκτιμηθεί από τους καταναλωτές που επιθυμούν ευχάριστες μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον.
To Matiz επέστρεψε… ανανεωμένο, με νεανικό προσανατολισμό και κάτω από τη στέγη πλέον της Chevrolet "χαμογελά" πονηρά στον ανταγωνισμό.
Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα όμορφα στρογγυλά φωτιστικά σώματα και ο ευμεγέθης προφυλακτήρας ο οποίος είναι βαμμένος στο χρώμα του αμαξώματος.
Tο 1998, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Matiz, όλοι μίλησαν με κολακευτικά λόγια για το μίνι μοντέλο της Daewoo, αφού ο νεανικός χαρακτήρας, ο σπιρτόζικος κινητήρας και η ευκολία με την οποία το όχημα "τρύπωνε" στα μεγάλα αστικά κέντρα αποτέλεσαν μερικά μόνο από τα στοιχεία που εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα από τους καταναλωτές. ¶λλωστε και οι 1.300.000 ταξινομήσεις του μοντέλου σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.
Από την πρώτη γενιά όμως μέχρι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία "Α" αυξήθηκε με γοργούς ρυθμούς, οι προτάσεις είναι πολλές, νέες και αξιόλογες αλλά το νέο Matiz έχει κάθε λόγο να χαμογελά αφού πλέον κουβαλάει στις πλάτες του και μια “βαριά φανέλα” που ακούει στο όνομα Chevrolet.
Σχεδίαση
Η 2η γενιά λοιπόν του Matiz καλείται να συνεχίσει την πολύ καλή εμπορική πορεία της πρώτης και να την ξεπεράσει -εάν είναι δυνατόν- σε πωλήσεις. Οι σχεδιαστές της 1ης πρώτης γενιάς (Giugiaro) αναμφισβήτητα είχαν κάνει πολύ καλή δουλειά στον αισθητικό τομέα αφού ακόμα και στις μέρες μας το σουλούπι του προγενέστερου Matiz κινείται μέσα στα πρότυπα των σύγχρονων Ευρωπαίων καταναλωτών. Η νέα οικογένεια όμως του Μatiz αποφάσισε χωρίς να αλλοιώσει το σχήμα του μοντέλου -σε γενικές γραμμές- να χρησιμοποιήσει σε ποσοστό 80% -όπως δηλώνει ο κατασκευαστής- νέα σχεδιαστικά στοιχεία και αναβαθμισμένα υλικά.
Αποτέλεσμα, το εμπρόσθιο τμήμα του μοντέλου να αποκτήσει ένα πιο χαμογελαστό πρόσωπο και πολλές στυλιστικές λεπτομέρειες: Μεγάλους στρογγυλούς προβολείς με ενσωματωμένα φλας και έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα (με μεγάλο αεραγωγό στο κάτω μέρος) που τονίζει ακόμη περισσότερο το νεανικό και συνάμα δυναμικό προφίλ της κατασκευής. Αντίστοιχα και η πίσω όψη είναι και αυτή με τη σειρά της ανασχεδιασμένη με μεγάλα στρογγυλά φανάρια και προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος.
Εσωτερικό
Εκεί όμως όπου εντοπίζονται οι μεγαλύτερες διαφορές είναι στον εσωτερικό διάκοσμο. Όλο το κόκπιτ είναι "δουλεμένο" από την αρχή με σύγχρονη αισθητική.
Μηχανολογικά
Από τεχνικής σκοπιάς δεν παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές αφού η δομή της ανάρτησης παρέμεινε ως είχε (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), απλώς σε σχέση με την 1η γενιά αυξήθηκε κατά 15 χλστ. το ύψος του αμαξώματος (1.500 χλστ. στη νέα γενιά έναντι 1.485 της 1ης ) και κατά 5 χλστ. το μήκος του μεταξονίου (2.345 χλστ. στη 2η γενιά έναντι 2.340 της 1ης).
Όσον αφορά τους κινητήρες βασική κινητήρια μονάδα και στο νέο Matiz παραμένει αυτή των 796 κ.εκ. με τους 52 ίππους (τιμή 7.480 ευρώ). Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου το οποίο σε γενικές γραμμές και με δεδομένο τον αστικό χαρακτήρα του μοντέλου ικανοποιεί με τις επιδόσεις που προσδίδει στο όχημα. Η έκδοση SE είναι η βασική του μοντέλου στα 995 κ.εκ. και περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα θυρών, ABS και air condition στην τιμή των 8.350 ευρώ.
Παθητική Ασφάλεια
Το νέο Matiz έχει δεχτεί τις κατάλληλες ενισχύσεις στο πλαίσιό του ούτως ώστε να αντεπεξέλθει με αξιώσεις σε περίπτωση σύγκρουσης. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει έναν μόνο αερόσακο (οδηγού), ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί και με συνοδηγού. Βέβαια για όποιον το επιθυμεί, μόνον όμως κατόπιν παραγγελίας, μπορεί να εφοδιαστεί και με πλευρικούς αερόσακους.
Μας άρεσε
Το νεανικό παρουσιαστικό, η τιμή αγοράς και η χαμηλή κατανάλωση.
Δε μας άρεσε
Ο θορυβώδης κινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων και τα σκληρά πλαστικά.
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο των 995 κ.εκ. με το οποίο εφοδιάζεται το Matiz διαθέτει 4 κυλίνδρους και 8 βαλβίδες. Αποδίδει, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή, 66 ίππους και 91 Nm ροπής. Στην πράξη και σύμφωνα με τις μετρήσεις του περιοδικού μας ο 1.000άρης κινητήρας του Matiz απέδωσε 2 ίππους παραπάνω (68) και 3 Νm μεγαλύτερης ροπής. Συνεργάζεται με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο όμως πέραν των μακριών σχέσεων μετάδοσης δεν εμφανίζει και την καλύτερη αίσθηση.
Στο δρόμο ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται καλός για να κινήσει το όχημα σε αστικούς ρυθμούς, αν και ο υψηλός θόρυβος που παράγει μετά τις 2.500 σ.α.λ. ίσως ενοχλήσει τους επιβάτες.