Το νέο Fox είναι ένα νεανικό μικρό όχημα με προσιτή τιμή, το οποίο συμπυκνώνει σε αυτό το μέγεθος τις περισσότερες από τις αξίες της Volkswagen. H σχεδίαση είναι απλή, ωστόσο δημιουργεί στον εξωτερικό παρατηρητή την εντύπωση ότι έχει εμπρός του κάτι νέο.
Τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω), σημεία προβολής της σχεδιαστικής ταυτότητας κάθε οχήματος είναι στην περίπτωση του Fox μικρά σε μέγεθος και χωρίς ακρότητες από πλευράς σχήματος.
Η Volkswagen αναζητούσε, ήδη από το 2000, τρόπους για να κατασκευάσει ένα νέο όχημα πόλης. Στόχος Η μόνη παράμετρος που "συνόδευε" τον εν λόγω στόχο αφορούσε την τιμή. Το νέο όχημα έπρεπε να είναι το πιο προσιτό VW, το βασικό όχημα της γκάμας από πλευράς τιμής. Αυτό το στοιχείο δεν όριζε όμως και τις διαστάσεις του. Δεν ήταν αυτοσκοπός δηλαδή η παραγωγή ενός νέου μίνι ή σούπερ-μίνι αυτοκινήτου (εντάξει θα έπρεπε να είναι μικρότερο από το Golf, αλλά πόσο;). Οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν ένα όχημα με το οποίο η VW θα "συστηθεί" σε όσους δεν έχουν ακόμη αυτοκίνητο ή καλύτερα σε όσους δεν έχουν ακόμη ένα VW, ή και τα δύο. Αν και το αμάξωμα έχει μήκος όσο των περισσότερων μικρών αυτοκινήτων, κατατάσσεται στην κατηγορία των super mini με βάση τα οποία εξάγαμε και τη βαθμολογία του. Επιλέχθηκε λοιπόν ένα μικρό αμάξωμα πόλης στο οποίο "ανατέθηκε" να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο… Volkswagen, με τα λιγότερα χρήματα ως αντίτιμο αγοράς. Το deja vu Εδώ ακριβώς ξεκινά η αίσθηση του deja vu ή του flashback εάν προτιμάτε. Kι αυτό γιατί η ιδέα της παραγωγής ενός οχήματος μικρού, ξεχωριστού, de facto νεανικού, προσιτού μεν, αλλά και ολοκληρωμένου (για μέσα στην πόλη αλλά και για ταξίδια, με καλό επίπεδο ποιότητας κ.λπ.) δεν είναι και η πιο πρόσφατη που είδαμε να συλλαμβάνεται από τις κεφαλές της VW. Αυτό είναι λοιπόν το νέο VW Fox. Στηρίζεται σε μια ιδέα η οποία κάτω από άλλες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες είχε οδηγήσει στον παλιό, γνωστό Σκαραβαίο. Αισθητικά δεν υπάρχει η παραμικρή σχέση μεταξύ τους, και πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού υπάρχει και το Beetle, μια από τις πιο επιτυχημένες σχεδιαστικές (και μόνο) αναβιώσεις των τελευταίων ετών. Τίποτα το ακραίο δεν θα συναντήσετε σε κανένα VW και ακόμη λιγότερο στο Fox, το οποίο υιοθετεί απλές, καθαρές γραμμές με απαλές καμπύλες στα άκρα και αρκετά μικρά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω τμήμα. Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για το αρκετά μεγάλο ύψος του, το οποίο μαζί με την ελαφρά κλίση του πίσω παρμπρίζ προς τα εμπρός αλλά και χάρη στο χαμηλό και σχετικά σφηνοειδές εμπρός μέρος δημιουργούν μια εντύπωση δυναμισμού. Παρ' όλη την απλότητά του όμως το Fox επιτυγχάνει να δείχνει πολύ φρέσκο και "έξυπνο" εξαιτίας των δύο τονισμένων νεύρων στο εμπρός καπό αλλά και της μάσκας η οποία έχει το γνωστό πλέον σχήμα "U" που υιοθέτησε πρόσφατα η εταιρεία. Συνολικά το Fox δεν κάνει τα κεφάλια των περαστικών να γυρίζουν άμεσα προς το μέρος του, όμως σε προκαλεί να το ξανακοιτάξεις. Aσύμμετρη απειλή Είναι σαφές (και από το όνομά του το οποίο σημαίνει "αλεπού") ότι η όλη ιδέα της VW είναι αρκετά… πονηρή. Και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι αυτό το όχημα με τιμή από 9.500 ευρώ για την έκδοση των 1,2 λίτρων και 55 ίππων που δοκιμάζουμε, μπορεί να "χτυπήσει" στην αγορά πολλά από τα γνωστά mini και super mini οχήματα ενώ όλες σχεδόν οι βασικές εκδόσεις των οχημάτων της μικρής κατηγορίας θα μπουν σίγουρα στο στόχαστρό του (10.890 ευρώ απαιτούνται για την αγορά της μεγαλύτερης εκδοχής των 1,4 λίτρων και 75 ίππων).
Μας άρεσε Οι μεγάλοι για την κατηγορία του χώροι και η προσιτή του τιμή. Η σχεδίασή του καταφέρνει τελικά να θέλγει με την απλότητά της.
Δε μας άρεσε Ο θόρυβος του κινητήρα ειδικά μέσα στην πόλη και το μικρό σε μέγεθος στροφόμετρο. Τα καθίσματα έχουν όμορφη επένδυση αλλά είναι ίσως λίγο πιο σκληρά από όσο χρειαζόταν (φωτό).