Τον προσεχή Φεβρουάριο αναμένεται να δούμε τα πρώτα Focus ST στις εκθέσεις της Ford στη χώρα μας.
Βάζοντας στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τα Focus ST και RS του παρελθόντος, το νέο Ford Focus ST μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των μικρομεσαίων GT, τονίζοντας τον πολιτισμένο του χαρακτήρα και τους 225 ίππους του 5κύλινδρου κινητήρα του.
Αν περιμένετε το νέο Ford Focus ST να έχει κάποια ομοιότητα (πέραν της ονομασίας) με το προηγούμενο Focus ST, τότε πλανάστε πλάνην οικτράν! Οι άνθρωποι της Ford (ή μάλλον του Team RS για να ακριβολογούμε) αποφάσισαν να αλλάξουν άρδην το χαρακτήρα του γρηγορότερου Focus παραγωγής, τοποθετώντας το ξεκάθαρα ανάμεσα στο προηγούμενο Focus ST και το ειδικό (και περιορισμένης παραγωγής) Focus RS. Πώς οριοθετείται αυτή του η τοποθέτηση; Από τη μία λόγω του ισχυρού κινητήρα των 225 ίππων και από την άλλη λόγω της πιο πολιτισμένης του οδικής συμπεριφοράς σε σχέση ειδικά με το RS. Το αυτοκίνητο διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που ορίζουν την ασφαλή και ουδέτερη συμπεριφορά των γρήγορων Focus, μένοντας όμως ένα "κλικ" κάτω για να χαρακτηριστεί καθαρόαιμο GT. Αιτία, κυρίως το σχετικά ελαφρύ για το είδος του αυτοκινήτου τιμόνι, αλλά και το βάρος (λόγω του 5κύλινδρου μοτέρ) στο εμπρόσθιο τμήμα. Γεγονός πάντως είναι ότι ο οδηγός του Focus ST θα κινηθεί γρήγορα και με απόλυτη ασφάλεια όποτε το θελήσει, ακόμα και εφόσον αποφασίσει να απενεργοποιήσει το (στάνταρ) ESP. Focus ST vs Focus 2,0 • 30% πιο σκληρά ελατήρια εμπρόςκαι πίσω • 5% πιο άκαμπτη πίσω αντιστρεπτική • 15 χλστ. πιο χαμηλό σασί • Διαφορετικά αμορτισέρ • Πιο ισχυρά εμπρός δισκόφρενα, διαμέτρου 320x28 χλστ.
Εσωτερικό
Την σπορτίφ υπόσταση του αυτοκινήτου τονίζουν τα τρία έξτρα όργανα με ενδείξεις για την πίεση υπερπλήρωσης του turbo, την πίεση και τη θερμοκρασία του λιπαντικού.Το τριάκτινο τιμόνι διαθέτει ενισχυμένη επένδυση για πιο "γερό" κράτημα.Τα σπορ καθίσματα της Recaro προσφέρουν κορυφαία στήριξη του σώματος χωρίς να υπολείπονται σε άνεση.
Κινητήρας
Ο εικονιζόμενος turbo κινητήρας αποτελεί το "ζουμί" στην περίπτωση του Focus ST. Προερχόμενος απευθείας από τα Volvo S40/V50 T5, ξεχωρίζει για τους πέντε κυλίνδρους του, τους 225 ίππους, τα 2.552 κ.εκ., αλλά και το αυξημένο του βάρος. Στην πράξη, το εν λόγω μηχανικό σύνολο προσφέρει άπλετη δύναμη στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα των στροφών, παρουσιάζοντας μια αισθητή κόπωση στο ψηλότερο φάσμα (5.000 σ.α.λ.+). Εκεί πάντως όπου το μοτέρ δεν "παίζεται" είναι στον τομέα του θορύβου, αφού μόλις πατήσεις τέρμα το πεντάλ του γκαζιού, η καμπίνα πλημμυρίζει από μια μελωδική χροιά, που… δεν σε αφήνει να αποχωριστείς το δεξιότερο των πεντάλ! Το 6άρι κιβώτιο από την πλευρά του παίζει καλά το ρόλο του συνοδοιπόρου, όντας αρκετά ακριβές και άμεσο.