ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εσύ πώς ξαναπαίρνεις πίσω τα χαμένα άλογα του αυτοκινήτου σου;

(22/4/2025)
Εσύ πώς ξαναπαίρνεις πίσω τα χαμένα άλογα του αυτοκινήτου σου;

Ο μύθος λέει πως τα αυτοκίνητα χάνουν 1 άλογο κάθε χρόνο.
Οι αυξημένες τριβές και η συγκέντρωση «καρβουνίλας» στο μοτέρ οι κυριότερες αιτίες.
Φρέσκα φίλτρα, λάδια, μπουζί και συχνό σέρβις μειώνουν ή έστω καθυστερούν τις απώλειες.
Καθαρισμός μπεκ, πλύσιμο του εσωτερικού του κινητήρα και «ξεκαρβούνιασμα» έχουν αποτέλεσμα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ο μύθος λέει πως τα αυτοκίνητα χάνουν 1 άλογο κάθε χρόνο

Όσο τα αυτοκίνητα φορτώνουν χρόνια στην πλάτη τους, μαζί με τις άλλες φθορές έρχεται και η απώλεια ισχύος. Πόσα άλογα χάνει το αυτοκίνητό σου μπορείς να το μάθεις μόνο αν το έχεις μετρήσει όταν ήταν καινούργιο και αφού έχει παλιώσει, όμως οι παλαιότεροι λένε πως χάνουν ένα άλογο το χρόνο. Το ερώτημα είναι, τι κάνεις για να τα πάρεις πίσω;
 
Δεν υπάρχει τρόπος να επιβεβαιωθεί ο μύθος αφού όλα τα αυτοκίνητα θα πρέπει να μετριούνται τόσο ως καινούργια, όσο και μετά από μερικά χρόνια για να επαληθευτεί. Όμως είναι ίσως ενδεικτικός του τι περίπου περιμένεις να χάνεις, και έχει ενδιαφέρον πως η απώλεια δεν είναι ποσοστό, αλλά απόλυτος αριθμός άσχετα με την αρχική ιπποδύναμη. Κάτι που οι παλαιότεροι μάστορες θεωρούσαν λογικό, αφού οι απώλειες οφείλονται στις ίδιες αιτίες, που κόβουν με τον ίδιο τρόπο, την ίδια ισχύ σε όλους τους κινητήρες.

Οι αυξήσεις στις τριβές και η συγκέντρωση αιθάλης στο μοτέρ οι κυριότερες αιτίες

Και οι αιτίες αυτές είναι βασικά οι τριβές. Όσο τα αυτοκίνητα παλιώνουν, τα κινούμενα μέρη τους δεν γλιστρούν το ένα πάνω στο άλλο τόσο καλά και εύκολα όσο όταν ήταν καινούργια. Η λίπανση φυσικά βοηθάει, όμως απλά κάποια πράγματα δεν γλιτώνουν στο χρόνο. Και τριβές υπάρχουν σε ό,τι κινείται, από τις βαλβίδες, μέχρι τον στροφαλοφόρο, και από το πλατό μέχρι τα ρουλεμάν των τροχών. Εκτός από τις τριβές όμως που «κόβουν» άλογα, ο ίδιος ο κινητήρας, με το χρόνο, απλά δεν αποδίδει το ίδιο. Οι επικαθίσεις (καρβουνίλα), είτε αιθάλης είτε λαδιού είναι οι κύριοι υπεύθυνοι. Ένας αυλός εισαγωγής με επικαθίσεις δεν είναι τόσο «κοφτερός» όσο ένας καινούργιος. Οι βαλβίδες δεν κλείνουν το ίδιο καλά όταν έχουν στην πλάτη τους αιθάλη. Και πάει λέγοντας.

Φίλτρα, μπουζί, λιπαντικά και συχνό σέρβις μειώνουν τις απώλειες

Φυσικά ο καλύτερος τρόπος να μειώσεις τις απώλειες είναι το σωστό σέρβις του αυτοκινήτου. Ένα καινούργιο λάδι-φίλτρο λιπαίνει καλύτερα, ενώ η αλλαγή από μόνη τους απομακρύνει τυχόν ρινίσματα ή άλλα κατάλοιπα. Το φίλτρο αέρα βελτιώνει την αναπνοή και κάνει την εισαγωγή αέρα πιο εύκολη, ενώ τα καινούργια μπουζί/καλώδια/πολλαπλασιαστές μπορεί να επαναφέρουν το μοτέρ στον αρχικό του τρόπο λειτουργίας. Τέλος η λίπανση των υπολοίπων μερών (βαλβολίνες, φούσκες κλπ.) βοηθούν ακόμη περισσότερο να διατηρείται το αμάξι σαν καινούργιο. Μετρήσεις ιδιωτών στο ίντερνετ δείχνουν ανάκτηση 3-4 ίππων από φίλτρα-μπουζί-λάδια σε παλιότερα αυτοκίνητα.

Καθαρισμός μπεκ, πλύσιμο του εσωτερικού του κινητήρα και «ξεκαρβούνιασμα» συχνές λύσεις

Ακόμη μεγαλύτερη διαφορά φαίνεται πως κάνει ο καθαρισμός του κινητήρα. Ακόμη και ένα πρόσθετο καυσίμου που καθαρίζει τα μπεκ κάνει δουλειά, αν και ακόμη καλύτερα είναι τα μπεκ να καθαρίζονται επαγγελματικά ώστε να ψεκάζουν πάλι σαν καινούργια. Πολλοί οδηγοί κάνουν πλύσιμο του εσωτερικού του κινητήρα σε κάποια αλλαγή λαδιών, με καθαριστικά που προστίθενται στο παλιό λάδι, μετά ένα φρέσκο λάδι να πλύνει, και τέλος το δεύτερο λάδι που μένει στο καθαρό μοτέρ. Σύνολο δηλαδή δύο αλλαγές. Τέλος υπάρχει και το ξεκαρβούνιασμα με ειδικά μηχανήματα, που φαίνεται πως κάνουν δουλειά, ειδικά αν υπάρχει απώλεια συμπίεσης λόγω επικαθίσεων στις βαλβίδες που δεν τις αφήνουν να κλείνουν καλά.

Εσύ έχεις καταλάβει αν το αυτοκίνητό σου έχει χάσει άλογα μετά από χρόνια; Και τι έχεις κάνει για να τα πάρεις πίσω;

Mercedes
JEEP