ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/8/2006
TEST
Ford S-MAX
Maximise (my Ford)
Tο S-MAX απολαμβάνει ένα ανταγωνιστικό στοιχείο - ευρυχωρία του, που επιτρέπει έως και επτά επιβάτες αλλά και πλήθος αποσκευών να μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του.
Το αγοραστικό κοινό ζητά συνεχώς περισσότερα, π.χ. περισσότερους χώρους, περισσότερο στυλ, περισσότερη απόλαυση και όλα στο ίδιο πακέτο, όλα στο maximum. Και η Ford απαντά με το S-MAX.
Στο πίσω άκρο, τα φωτιστικά σώματα, όπως και η συνολική εικόνα είναι κάπως πιο συγκρατημένη, ενώ παραμένει ξεχωριστή και αρκετά "αθλητική".
Στην περίοδο που διανύουμε οι ανάγκες των καταναλωτών είναι πιο πολυσχιδείς από ποτέ. Οι χώροι (μόνοι τους), η οδηγική αίσθηση (μόνη της) και η δυναμική εμφάνιση (μόνη της) δε φτάνουν. Αυτά τα στοιχεία πρέπει να συνδυάζονται στο μέτρο του δυνατού.
Εμφάνιση που τα λέει όλα
Από την πρώτη επαφή μαζί του, το S-MAX δείχνει αμέσως το χαρακτήρα του. Η σχεδίαση είναι προφανώς επιθετική, με θυμωμένο βλέμμα από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και έναν προφυλακτήρα με προβολείς ομίχλης, τοποθετημένους ψηλά και κοντά στη μικρή μάσκα. Επίσης, ο μεγάλος αεραγωγός στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα και δύο ακόμη αντίστοιχα τμήματα στα άκρα δημιουργούν μια εικόνα πολύ δυναμική. Γενικά, οι προφυλακτήρες σε αυτό το αυτοκίνητο είναι σχεδόν χυτοί και συμβάλλουν τα μέγιστα στη διαμόρφωση μιας "λείας" αισθητικής.Για παράδειγμα, στο πίσω άκρο η πέμπτη πόρτα "κατεβαίνει" πολύ χαμηλά (προφανώς για να καθιστά πολύ χαμηλό το κατώφλι φόρτωσης) και η επιλογή αυτή μπερδεύει λίγο τον εξωτερικό παρατηρητή, ο οποίος αρχικά δεν μπορεί να βρει τη… διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε πόρτα και προφυλακτήρα. Η πλαϊνή όψη αποκαλύπτει το αρκετά σφηνοειδές σχήμα και τις πραγματικά πολύ μεγάλες γυάλινες επιφάνειες του S-MAX, ενώ η εικόνα ζωντανεύει επιτυχώς, με τους δείκτες πορείας στους εξωτερικούς καθρέφτες, αλλά και με κάτι που μοιάζει με αεραγωγό (αλλά δεν είναι) στα εμπρός φτερά.
Διαστάσεις που τα χωρούν όλα
Το μήκος του S-MAX φτάνει στα 4.768 χλστ., νούμερο, που το κάνει μεγαλύτερο από κάθε μικρομεσαίο πολυχρηστικό, με τα οποία όμως έχει παρόμοια ή και χαμηλότερη τιμή. Ίσως πάλι, με το ρυθμό που μεγαλώνουν τα μεγέθη των αμαξωμάτων μέσα σε κάθε κατηγορία, να είναι αυτή η κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί και από άλλους κατασκευαστές. Ανεξάρτητα πάντως από το πόσο διορατική θα αποδειχθεί η κίνηση της Ford, το S-MAX απολαμβάνει ένα ανταγωνιστικό στοιχείο, όπως είναι η ευρυχωρία του, που επιτρέπει έως και επτά επιβάτες αλλά και πλήθος αποσκευών να μεταφερθούν με άνεση στο εσωτερικό του.
Μεγάλο με τιμή μικρομεσαίου
Η τιμή του S-MAX ορίστηκε στα 22.550 ευρώ με καλό εξοπλισμό και τα δύο επιπλέον καθίσματα να αποτελούν μέρος της λίστας των έξτρα.
"Καλώς τα παιδιά… 2,0"
Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας της γκάμας του S-MAX είναι δίλιτρος με ισχύ 145 ίππων. Πρόκειται για μια λογική επιλογή, αφού τόσο εμείς όσο και πολύ πριν από μας η Ford είδε, ότι το όχημα είναι αρκετά μεγάλο και βαρύ. Αρχικά ακούγεται πολύ εντυπωσιακό να διατίθεται ένα αρκετά μεγάλο -σε διαστάσεις- πολυχρηστικό με δίλιτρο κινητήρα και τιμή στα 22.550 ευρώ. Στην πράξη δεν περιμένουν εκπλήξεις τον οδηγό, ο οποίος λογικά θα εκτιμήσει την απόδοση της ροπής και την ελαστικότητα (κυρίως από τις μεσαίες στροφές και πάνω), αλλά δε θα ικανοποιηθεί και τόσο από τις σχετικά μακριές σχέσεις μετάδοσης. Οι επιδόσεις είναι καλές για τις συνθήκες (βάρος κ.λ.π.) και η κίνηση -ακόμη και με "πλήρη φόρτο"- είναι αξιοπρεπής. Σε καλά επίπεδα κυμαίνεται η κατανάλωση.

 
  Ford S-MAX
Εσωτερικό
Χώροι - διαρρύθμιση
Στο δρόμο