ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/10/2006
TEST
Οpel Corsa 1,4 5d
Βαρύ πυροβολικό
Διαβάστηκε από 39598 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/10/2006
Το νέο Corsa μπορεί να αισιοδοξεί για την εμπορική του σταδιοδρομία, αν και η μάχη αναμένεται καυτή…
Το νέο Corsa "μεγάλωσε", ομόρφυνε και βελτίωσε σημαντικά τα οδηγικά χαρακτηριστικά του. Είναι όμως αρκετά αυτά τα στοιχεία, ούτως ώστε το βαρύ πυροβολικό της Opel, να πρωταγωνιστήσει εκ νέου στο segment της μικρής κατηγορίας;
Η νέα γενιά Corsa εφοδιάζεται στον εμπρόσθιο άξονα με γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω θα συναντήσουμε τη γνωστή και δοκιμασμένη οδό του ημιάκαμπτου άξονα.
Το όνομα "Corsa" είναι για την Opel συνώνυμο της επιτυχίας! 24 χρόνια τώρα, το μικρό μοντέλο της γερμανικής φίρμας έχει καταφέρει να σπάσει ταμεία. 9,4 εκ. πωλήσεις παγκοσμίως -100.000 οχήματα εξ αυτών στη χώρα μας- αν μη τι άλλο μαρτυρούν, πως το καταναλωτικό κοινό είχε -και έχει- σε μεγάλη εκτίμηση το Corsa. Παρά λοιπόν την επιτυχημένη του πορεία στην αγορά, ήρθε η ώρα, έπειτα από 6 χρόνια, για την αντικατάσταση και της 3ης γενιάς.
Generation 4!
Η συγκεκριμένη χρονική στιγμή της αντικατάστασης του Corsa δεν επιλέχθηκε τυχαία από τους ανθρώπους της GM. Η επιλογή είναι άμεσα συνδεδεμένη όχι μόνο με αυτήν καθ' εαυτήν την ηλικία του μοντέλου, αλλά πολύ περισσότερο, με το γεγονός ότι η μικρή κατηγορία οχημάτων εμφανίζει το τελευταίο διάστημα νέες τάσεις… Θέλει τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα της να έχουν μεγαλύτερες διαστάσεις -εξωτερικά, εσωτερικά- και αναβαθμισμένη εικόνα, σε όλα τα επίπεδα. Με πιο απλά λόγια; Το νέο Corsa έρχεται να συμπληρώσει το "καρέ" των Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Renault Clio και Toyota Yaris, αφού τόσο οι διαστάσεις του (Μήκος: 3.999 χλστ., Πλάτος: 1.737 χλστ., Ύψος: 1.488 χλστ. και Μεταξόνιο: 2.511 χλστ.), όσο και η συνολική ποιότητα κατασκευής του δε θυμίζουν σε καμία περίπτωση Corsa 3ης γενιάς…
Tεχνικά όμως;
Το νέο Corsa διαθέτει κατ' αρχήν ένα νέο πάτωμα (όμοιο με του Grande Punto, με μεγαλύτερο όμως μεταξόνιο κατά 1 χλστ.), το οποίο, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, προσδίδει πολύ καλή και φιλική οδική συμπεριφορά στο όχημα. Επίσης, χάρη στη νέα κρεμαγιέρα προοδευτικά μεταβαλλόμενης υποβοήθησης, το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλύτερη πληροφόρηση -σε σχέση με το παρελθόν- στον οδηγό, όταν αυτός κινείται σε ανοιχτό δίκτυο, ενώ και μέσα στην πόλη τον διευκολύνει αρκετά, καθώς ελαφραίνει στο παρκάρισμα. Όλα αυτά είναι σίγουρα θετικές εξελίξεις, τίθεται όμως και ένα ερώτημα: Μηχανικά, τι γίνεται; Γιατί, δε θα πρέπει να ξεχνάμε, πως όλες αυτές οι βελτιώσεις "στοίχισαν" στη νέα γενιά αρκετά παραπανίσια κιλά… (132 για την ακρίβεια, σε σύγκριση με το απελθόν μοντέλο), τα οποία -κακά τα ψέματα- φαίνονται στο δρόμο! Και αυτό γιατί, τα κινητήρια μηχανικά σύνολα παρέμειναν ίδια με της 3ης γενιάς (1,0 λτ. με 60 ίππους, 1,2 λτ. με 80 ίππους). Εμείς αξιολογήσαμε τη δυνατότερη -προς το παρόν- έκδοση του Corsa (1,4 λτ. με 90 ίππους), η οποία, όπως αποδείχθηκε, δε στερείται "ζωντάνιας" αλλά κιβωτίου! Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει μακριά κλιμάκωση, περιορίζοντας σημαντικά τις επιδόσεις του μοντέλου, κυρίως όσον αφορά τις ρεπρίζ.
Ντιζάιν
Το νέο Corsa θα διατίθεται τόσο σε 3θυρες όσο και σε 5θυρες εκδόσεις. Οι έντονες ακμές στο αμάξωμα κυριαρχούν και στη νέα γενιά, με περισσότερο τονισμένα όμως τα τόξα των τροχών και μεγαλύτερα πλέον φωτιστικά σώματα. Αναμφισβήτητα, η εικόνα που αποπνέει στον παρατηρητή είναι δυναμική και αρκετά "αθλητική". Η 3θυρη έκδοση έχει σαφώς πιο σπορ χαρακτήρα, αφού διαθέτει διαφορετικό σχεδιασμό από το 5θυρο (ίδιο όμως μήκος), από τις κολώνες του παρμπρίζ και πίσω, θυμίζοντας κατά κάποιο τρόπο κουπέ κατασκευή.
Μας άρεσε
Ο δυναμικός σχεδιασμός, οι άνετοι χώροι, το στιβαρό πλαίσιο, ο νεανικός προσανατολισμός, το σύστημα Flex - Fix
Δεν μας άρεσε
Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με τη μακριά κλιμάκωση, τα σκληρά καθίσματα, οι επιδόσεις του κινητήρα
Μακάρι…
… να διέθετε ένα πιο "κοντό" σε κλιμάκωση κιβώτιο ταχυτήτων, που θα αναδείκνυε κάπως καλύτερα τις επιδόσεις του κινητήρα
Και από λεφτά;
Τα πρώτα Corsa έχουν ξεκινήσει ήδη να παραδίδονται στους πελάτες. Η βασική 3θυρη έκδοση του 1,0 λτ. τιμάται στα 10.590 ευρώ, η βασική του 1,2 λτ. στα 11.890 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη στα 1,4 λτ. κοστίζει 13.220 ευρώ.Για τις 5θυρες εκδόσεις προσθέστε στις παραπάνω τιμές 400 ευρώ. Επίσης, για όποιον θέλει όλα τα "extra", το καινοτόμο δηλαδή σύστημα Flex - Fix, τους "έξυπνους προβολείς" αλλά και το ESP, θα πρέπει να υπολογίζει + 600, 400 και 600 ευρώ, αντίστοιχα.Η αντιπροσωπεία της Opel έχει θέσει ως στόχο, το 2007 να κυκλοφορούν στην Ελλάδα 8.000 νέα Corsa. Μερίδιο 10%, δηλαδή, από την αγορά των μικρών οχημάτων.

 
 Οpel Corsa 1,4 5d
Εσωτερικό
Παθητική ασφάλεια
Χώροι
Οδική συμπεριφορά
Κινητήρας
Flex - Fix
Συμπέρασμα