Διαβάστηκε από 10787αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/11/2006
Στο δρόμο, το 3 MPS είναι ευχάριστο και ιδιαίτερα γρήγορο.
Η Μazda παίζει στο παιχνίδι της μικρομεσαίας κατηγορίας των GT και "κάνει" μάνα από θέση ισχύος…
Ο μπαλαντέρ;
Η τράπουλα στη μικρομεσαία κατηγορία των GT εμφανίζει λίγο-πολύ τα γνωστά για την αξία τους και από τις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις αυτοκίνητα των εταιρειών, τα οποία αποδίδουν 200 ή και περισσότερους ίππους. Το Mazda 3 MPS εισχωρεί ανάμεσα σε αυτά τα ήδη καθιερωμένα GT αυτοκίνητα και ποντάρει στην ισχύ του, για να ξεχωρίσει και να φωνάξει ουσιαστικά ότι "είναι εδώ". Όπως και να χει, αν κάποιος ρωτήσει ποιο είναι το δυνατότερο μικρομεσαίο προσθιοκίνητο GT, η απάντηση θα είναι "MPS".
Στούκι
Και ενώ όλοι παίζουν με κυβικά και τουρμπίνες και άλλοι δανείζονται μοτέρ από άλλες εταιρείες του ομίλου στον οποίο βρίσκονται, η Mazda… τραβάει από ψηλά και κερδίζει. Πριν καλά καλά αποφασιστεί πώς θα είναι το 3 MPS -αφού ξέραμε ότι σίγουρα θα υπήρχε τέτοια έκδοση- λόγοι έκαναν για χρήση του ίδιου κινητήρα και της μετάδοσης της κίνησης με του 6 MPS (τετρακίνητο).
Αργότερα ακούστηκε, ότι το 3 MPS θα είναι προσθιοκίνητο και… όλοι υπέθεσαν, ότι η ιπποδύναμη θα ήταν από 200 έως 240 άλογα, έτσι ώστε να χτυπήσει το σκληρό ανταγωνισμό. Αμ, δε! Η Μazda πήρε τον κινητήρα από το 6 MPS, δεν κατέβασε ούτε έναν ίππο και αντί τετρακίνησης έβαλε ένα LSD διαφορικό (μπλοκέ 33%), έτσι ώστε να κλείσει μερικά στόματα αλλά και ν' ανοίξει κάποια άλλα…
Το κρυφό χαρτί
Το κρυφό χαρτί του 3 MPS είναι η εμφάνιση.
Η Mazda θέλησε να ακολουθήσει το low profile μονοπάτι του 6 MPS και να κάνει ένα διακριτικό φονέα γιγάντων και το πέτυχε! Το πιο μυώδες εμπρός καπό, τα φιμέ κρύσταλλα των φαναριών, η μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα του προφυλακτήρα, η απόληξη των 102 χλστ. της εξάτμισης και, τέλος, οι 18 ιντσών ζάντες αρκούν για να καταλάβεις, ότι κάτι "παίζει" με αυτό το αποκλειστικά πεντάθυρο Mazda 3…
Αν δεις και το λογότυπο στο πίσω μέρος (MPS), τότε καλύτερα να μην το προκαλέσεις.
Τινάζει την μπάνκα
Η Mazda έπρεπε να τοποθετήσει το 3 MPS στο φάσμα τιμών του ανταγωνισμού. Έτσι, αναπόφευκτα έκανε κάποιες παραχωρήσεις σε ορισμένους τομείς, όχι όμως σε ό,τι σχετίζεται με το οδηγικό προφίλ του αυτοκινήτου. Το αντίθετο μάλιστα. Η τιμή του 3 MPS καθορίζεται στα 28.990 ευρώ και δικαιολογεί εν μέρει τις παραχωρήσεις που αναφέρουμε πιο κάτω, με βάση το συνολικό του προφίλ και το επίπεδο εξοπλισμού.
Κινητήρας
To "10" το καλό
Ο κινητήρας της σειράς ΜΖR του Mazda 3 MPS εντυπωσιάζει τόσο με τη λειτουργία του, όσο και με τις επιδόσεις που προσδίδει. Αν και η πίεση υπερπλήρωσης είναι ιδιαίτερα μικρή (μόλις 0,4 bar σταθερή και 0,6 σε κατάσταση overboost), ο κινητήρας αυτός αποδίδει 260 ίππους. Αυτή η ισχύς προκύπτει αρχικά από τον ψεκασμό υψηλής πίεσης. (έως και 115 bar) μέσα στο θάλαμο καύσης, χάρη στον οποίο δημιουργείται ένα επιπλέον φαινόμενο ψύξης, όταν ατμοποιείται το καύσιμο και αυξάνεται η ογκομετρική απόδοση του κινητήρα. Όσον αφορά στη λειτουργία του, το μηχανικό σύνολο των 2,3 λίτρων εντυπωσιάζει, ανεξαρτήτως φάσματος στροφών, ενώ παράγει και εθιστικό ήχο από την εξάτμιση. Ο εναλλάκτης αέρα είναι τοποθετημένος πάνω στο καπάκι του κινητήρα (top mount), ενώ έχει γίνει ειδική μελέτη για την ψύξη του από ένα ram-air, που βρίσκεται στο εσωτερικό του καπό. Αν θα θέλαμε κάτι περισσότερο, θα ήταν να είχε καλύτερη απόκριση στο άσε-πάτα (turbo lag). Για τα εντυπωσιακά νούμερα, γυρίστε σελίδα…