Διαβάστηκε από 3034αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/11/2006
Στην Ελλάδα τον Ιανουάριο
H Alfa Romeo εφοδίασε τις 147 και GT με μπλοκέ διαφορικό, εμπλουτίζοντας έτσι, με
περισσότερα σπορτίφ γονίδια,
το DNA των δυο οχημάτων…
Αναμφισβήτητα, τόσο η 147 όσο και η GT είναι δύο αυτοκίνητα με σπορ χαρακτήρα. Ο οδηγός συμμετέχει ενεργά στην οδήγησή τους, η αίσθηση που λαμβάνει δεν είναι "αποστειρωμένη" και το αποτέλεσμα όλων αυτών, αν μη τι άλλο, φαίνεται στο δρόμο. Η Alfa Romeo, βέβαια, θέλοντας κατά κάποιο τρόπο να ευχαριστήσει το κοινό των δύο οχημάτων (αλλά και για να προσελκύσει, φυσικά, νέους καταναλωτές) για την εμπιστοσύνη που έδειξε -και δείχνει- στο "πρόσωπό" τους (55.000 πωλήσεις η GT στην Ευρώπη, 500.000 η 147), προχώρησε σε μια έξυπνη κίνηση. Πρόσθεσε στα δύο αυτά μοντέλα της ένα μπλοκέ διαφορικό, βελτιώνοντας έτσι τόσο την ενεργητική ασφάλεια, όσο και το "παιχνιδιάρικο" - σπορτίφ χαρακτήρα των αυτοκινήτων.
Q2 system…
Με το λογότυπο "Q2" λοιπόν, θα ξεχωρίζουν από δω και στο εξής όσες Alfa Romeo 147 και GT έχουν μπλοκέ διαφορικό στον εμπρός άξονα. Το μπλοκέ διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen, με το οποίο εφοδιάζονται τα δύο αυτά μοντέλα (αργότερα αναμένεται να περάσει και αρκετά νέα προϊόντα της φίρμας), μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής (20%) στον τροχό με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Στην πράξη, τι σημαίνει αυτό; Πως, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης αλλά και την οδική επιφάνεια, το σύστημα επιτρέπει καλύτερο χειρισμό του οχήματος, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης (ειδικά σε βρεγμένο οδόστρωμα και στροφές) και σίγουρα μια πιο σπορ "αίσθηση" στις μετακινήσεις.
Κινητήρια δύναμη… ντίζελ!
Όσοι, βέβαια, βρίσκεστε εντός λεκανοπεδίου ή είστε κάτοικοι της συμπρωτεύουσας, δυστυχώς… δεν μπορείτε να αποκτήσετε τις συγκεκριμένες εκδόσεις! Οι Ιταλοί αποφάσισαν -προς το παρόν- να μη λανσάρουν με το σύστημα Q2 τις βενζινοκίνητες version, γιατί στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης προτιμούνται -στο μεγαλύτερο ποσοστό- οι πετρελαιοκίνητες 147 και GT. Οπότε, η επαρχία στη χώρα μας θα έχει το πρώτο λόγο αγοράς, μέσω παραγγελίας βέβαια, για τις δύο "καυτές Ιταλίδες".
Ωστόσο και από τεχνικής σκοπιάς, όπως μας εξήγησαν οι μηχανικοί της εταιρείας, δε χρειάζεται τόσο το μπλοκέ διαφορικό στους βενζινοκινητήρες, καθώς δεν εμφανίζουν τα ίδια υψηλά αποθέματα ροπής, όπως συμβαίνει με τους αντίστοιχους του πετρελαίου, με αποτέλεσμα η ύπαρξη του μπλοκέ διαφορικού, στην πράξη, να μην τους ωφελεί ή, εάν το θέλετε καλύτερα, να μη φαίνεται στο δρόμο. Πάντως, εμείς στοιχηματίζουμε, πως η επόμενη 149, στην κορυφαία έκδοσή της, στην GTA, θα διαθέτει σίγουρα μπλοκέ διαφορικό και, όπως ακούγεται, και πάνω από 250 άλογα... Αλλά ας αφήσουμε τις προβλέψεις και ας δούμε το παρόν…
Τόσο η 147 όσο και η GT "Q2" φέρουν κάτω από το καπό τους έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου 1,9 λτ. JTD, με απόδοση 150 και 120 ίππων. Το εν λόγω μοτέρ διακρίνεται για τα υψηλά αποθέματα ροπής του, 305 Nm και 280 Nm αντίστοιχα, από τις 2.000 σ.α.λ. Συνεργάζεται με κιβώτια 6 σχέσεων, από τα οποία όμως θα θέλαμε καλύτερη αίσθηση και κάπως καλύτερο "κούμπωμα" στις γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων. Σε γενικές γραμμές, πάντως, όποια και αν είναι η ιπποδύναμη του κινητήρα (150 ή 120 ίπποι, ανάλογα με την έκδοση), έχεις τη δύναμη που χρειάζεσαι, για να κινηθείς σε σπορτίφ ρυθμούς και μάλιστα, δίχως να καταναλώνεις και μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Όποιος επιθυμεί την απόκτηση των δύο οχημάτων, θα πρέπει να δώσει την παραγγελία του, αφού και τα δύο μοντέλα θα είναι διαθέσιμα τον Ιανουάριο από την ελληνική αντιπροσωπεία. Η 3θυρη βασική έκδοση της 147 Q2 (με 150 ίππους) κοστίζει 25.650, ενώ η αντίστοιχη της GT τιμάται στα 33.100 ευρώ. Αμφότερες προσφέρονται με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Λεπτομέρειες Alfa Romeo GT Q2
Η GT "Q2" εφοδιάζεται με νέας σχεδίασης ζάντες, 18 ιντσών….
… διαθέτει νέα γραμματοσειρά και "περισσότερο χρώμα" στον πίνακα οργάνων…
... φέρει στο μαρσπιέ της πόρτας τα λογότυπα "Q2"...
… αλουμινένια πεντάλ…
… και χρωμιωμένους καθρέφτες.
... έχει νέας σχεδίασης καθίσματα με κόκκινες ραφές…
Alfa Romeo 147 Q2
Λεπτομέρειες Alfa Romeo 147 Q2
Η Q2 147 διαθέτει ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα (με οθόνη για το σύστημα πλοήγησης)…