Διαβάστηκε από 5691αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:27/2/2007
Τα δυο γερμανικά ρόουντστερ Z4 και SLK ισοβαθμούν στη κορυφή "αφήνοντας" αρκετά πίσω τη Spider...
Διθέσια, κάμπριο και με παραπλήσια τιμή αγοράς. Αυτοκίνητα με άποψη και ξεχωριστό χαρακτήρα. Spider, Z4 και SLK, πέρα από τις όποιες διαφορές εμφανίζουν, έχουν έναν κοινό παρονομαστή: Είναι τόσο όμορφα σχεδιαστικά, που πραγματικά "κολλάς" μαζί τους…
Οροφές
Δύο υφασμάτινες και μια μεταλλική οροφή εφοδιάζουν τα οχήματα του συγκριτικού μας. Z4 και Spider επέλεξαν τη ρετρό λύση της υφασμάτινης κουκούλας, σε αντίθεση με την SLK, που διατίθεται με μεταλλική οροφή. Έτσι, το μοντέλο της Mercedes προσφέρει δύο τύπους αμαξώματος σε έναν (κουπέ - κάμπριο) και πιο ήσυχες… μετακινήσεις.
Alfa Romeo Spider
Η οροφή της Spider είναι υφασμάτινη και διακρίνεται για την καλή ποιότητα κατασκευής της. Αποτελείται από 5 επενδύσεις, ενώ η διαδικασία αναδίπλωσής της δεν απαιτεί απαγκίστρωση της οροφής, αφού η όλη διαδικασία γίνεται ηλεκτρικά και διαρκεί κοντά στα 24 δλ.
ΒMW Z4
Η μαλακή οροφή της Z4, πέρα από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την άψογη εφαρμογή, διεκδικεί και τον τίτλο της πιο γρήγορης οροφής σε κάμπριο όχημα, αφού απαιτεί για την αναδίπλωσή της μόλις 10 δλ. Φυσικά και η όλη διαδικασία της αναδίπλωσης γίνεται με τη βοήθεια ηλεκτρικού μηχανισμού.
Mercedes SLK
Η μεταλλική οροφή της SLK αναδιπλώνεται ηλεκτρικά και μεταφέρεται στο χώρο αποσκευών σε χρόνο 22 δλ., από τη στιγμή που ο οδηγός θα πατήσει το μπουτόν. ¶ψογη κατασκευαστικά και σίγουρα ιδιαίτερα πρακτική.
Εσωτερικό - χώροι
Πολυτέλεια… για δύο!
Στα σαλόνια και των τριών οχημάτων κυριαρχεί η πολυτέλεια. Το ταμπλό της SLK και της Spider είναι πιο πλουραλιστικό σε αισθητική (περισσότερα όργανα, διακόπτες κ.α), σε αντίθεση με το ταμπλό της Z4, που είναι πιο λιτό σχεδιαστικά.
Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως δε φέρει και όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται ο οδηγός. Σε επίπεδο ποιότητας και φινιρίσματος, τα δύο γερμανικά ρόουντστερ έχουν ένα ελαφρύ προβάδισμα έναντι της Ιταλίδας καλλονής. Οι διαθέσιμοι χώροι και στα τρία οχήματα είναι αποκλειστικά για τη μεταφορά δύο ενήλικων επιβατών. Πιο άνετα βέβαια -βάσει μετρήσεων- θα μεταφερθούν τα 2 άτομα που βρίσκονται στην καμπίνα της Spider και της Z4. Το μεγαλύτερο, όμως, χώρο για τις αποσκευές τον διαθέτει η SLK (300 λτ. με κλειστή οροφή, 208 με ανοιχτή), ακολουθεί η Z4, που προσφέρει 260 λτ., ενώ η Spider υπόσχεται πως θα μεταφέρει στο χώρο φόρτωσής της 253 λτ. αποσκευών. H Spider όμως διατηρεί αυτή τη χωρητικότητα και με ανοιχτή οροφή.
Λιτό, αλλά ταυτόχρονα κομψό και σπορ, το ταμπλό της Z4 σε "κερδίζει" με την αισθητική του απλότητα. Κορυφαία υλικά και άψογο φινίρισμα τα κύρια χαρακτηριστικά του. Μοναδικό μελανό στοιχείο στην καμπίνα του αυτοκινήτου, η απουσία μικρών αποθηκευτικών χώρων.
Το εσωτερικό της Spider είναι αυτούσιο με της Brera και της 159. Όμορφο και προσεγμένο ποιοτικά, προσφέρει πολύ καλή εργονομία στον οδηγό, επιτρέποντάς του την εύκολη πρόσβαση (λόγω της σχεδίασης της κεντρικής κονσόλας, που αγκαλιάζει τον οδηγό) σε όλους τους επιμέρους διακόπτες.
Ο διάκοσμος της SLK εντυπωσιάζει με την ποιότητά του και τον πολυτελή χαρακτήρα του. Τα μαλακά πλαστικά κυριαρχούν σε ταμπλό και πόρτες, ενώ και η συναρμολόγησή τους δεν επιδέχεται αρνητικής κριτικής, καθώς είναι κάτι παραπάνω από ακριβής…
Εμπρός ή πίσω κίνηση;
BMW και Mercedes εφοδιάζουν τις Z4 και SLK με κίνηση στον πίσω άξονα. Αντίθετα, η Alfa Romeo επέλεξε στην έκδοση των 2,2 λτ. της Spider, η μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους μπροστινούς τροχούς (η κορυφαία Spider -3,2 λτ. V6- είναι τετρακίνητη). Το ιταλικό μοντέλο μπορεί να μην είναι το ίδιο "παιχνιδιάρικο" όσο η SLK και πολύ περισσότερο η Z4, αλλά έχει τον τρόπο του να σε κερδίσει. Η ανάρτηση, αν και σφιχτή σχετικά, ελέγχει ικανοποιητικά το βάρος του αμαξώματος, αφήνοντάς το να παίρνει λογικές κλίσεις στις στροφές, ακόμα και όταν το πιέζεις στο όριο… Δυστυχώς, όμως, ο κινητήρας εμφανίζεται ανεπαρκής για να προσφέρει το κάτι παραπάνω, αφού δείχνει να πνίγεται από το βάρος και τη μακριά κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων.
Η Spider αρέσκεται περισσότερο στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, με άνετο και ξεκούραστο τρόπο, παρά στο να προσφέρει στον οδηγό της γρήγορη και σπορ οδήγηση. Κάτι που κάνει, με τον πλέον ιδανικό τρόπο, η 2,5λιτρη Z4 si. Κοφτερό τιμόνι, ιδανική κατανομή βάρους, στιβαρό πλαίσιο και δυνατός κινητήρας δημιουργούν ένα απολαυστικό στην οδήγηση σύνολο, που σίγουρα προσφέρει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο οδική συμπεριφοράς. Η ανάρτηση, βέβαια, του οχήματος είναι αρκετά σκληρή για τους άσχημους ελληνικούς δρόμους, με αποτέλεσμα πολλές φορές να περνά κραδασμούς στο εσωτερικό. Αυτό που λείπει πάντως από το αυτοκίνητο, είναι ένα μπλοκέ διαφορικό. Σε πολλές περιπτώσεις δείχνει πως το χρειαζόταν…
Αφήσαμε για το τέλος το πιο άνετο και ήσυχο ρόουντστερ του συγκριτικού μας. Η SLK διαθέτει κορυφαία ποιότητα κύλισης, υψηλού επιπέδου άνεση και την πιο ήσυχη καμπίνα (λόγω μεταλλικής οροφής). Οι τρεις αυτοί παράγοντες, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε λειτουργία - επιδόσεις μοτέρ, κάνουν τα ταξίδια… απόλαυση! Ωστόσο, η οδική της συμπεριφορά παραμένει εν γένει "άχρωμη", αφού δύσκολα θα παίξεις μαζί της, ενώ και η συνολική αίσθηση που λαμβάνεις, δεν είναι αυτή που θα περίμενες από ένα σπορ αυτοκίνητο. Με πιο απλά λόγια, η SLK είναι ένα απόλυτα ασφαλές όχημα, πλην όμως όχι παιχνιδιάρικο, σε αντίθεση με τη συμμετοχική Z4, που συνδυάζει ασφάλεια και σπορ αίσθηση. Η Spider, αν και με σπορ γονίδια, είναι πολύ δύσκολο να σου προσφέρει έντονες συγκινήσεις, καθ' ότι προσθιοκίνητη και με ασθενέστερες επιδόσεις λόγω κυρίως του μεγάλου βάρους της.
Κινητήρας
Υπερέχει της Z4…
Ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 2,5 λτ. της Z4 κερδίζει με χαρακτηριστική ευκολία τη πρωτιά τόσο σε επίπεδο επιδόσεων όσο και σε επίπεδο λειτουργίας. Ελαστικός με πολύ καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ανεβάζει στροφές δίχως δισταγμό, προσδίδοντας στο όχημα, πάρα πολύ καλές επιδόσεις. Εξαιρετική συνεργασία με το 6τάχυτο αυτόματο - σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων και ήχος…που ενθουσιάζει. Το 4κύλινδρο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1,8 λτ. της Mercedes, αποδίδει 163 ονομαστικούς ίππους. Το εν λόγω μοτέρ (διαθέτει μηχανικό υπερσυμπιεστή) δείχνει πως ταιριάζει "γάντι" με το χαρακτήρα του μοντέλου, καθώς στη πράξη, εμφανίζει καλή ελαστικότητα (με μια μικρή υστέρηση χαμηλά), χαμηλά επίπεδα θορύβου και ιδιαίτερα ανταγωνιστικές επιδόσεις. Τέλος ο 2,2 λτ. κινητήρας της Spider (τεχνολογίας JTS 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός με 16βαλβίδες) προσφέρει την απαιτούμενη ισχύ για ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι, δείχνει όμως να πνίγεται από τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων (6άρι μηχανικό). Σε γενικές γραμμές πάντως έχει πολιτισμένη λειτουργία και ωραίο -μπάσο- ήχο.
Συμπέρασμα
And the winner is…. Z4 και SLK! Τα δυο γερμανικά ρόουντστερ ισοβαθμούν στη κορυφή "αφήνοντας" αρκετά πίσω τη Spider. Δικαιολογημένα, καθώς το συνολικό πακέτο που προσφέρουν, είναι σαφώς ανώτερο από το αντίστοιχο της ιταλίδας καλλονής. Όσον αφορά τη κόντρα των 2 νικητών, θα λέγαμε εν συντομία, πως η Z4 είναι πιο σπορ σαν κατασκευή και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, εν αντιθέσει με την SLK, που εμφανίζει ένα πιο άνετο και ταξιδιάρικο χαρακτήρα. Ατού βέβαια της Mercedes, είναι η σκληρή αναδιπλούμενη οροφή με την οποία εφοδιάζεται. Δεν είναι και λίγο το όχημα σου να συνδυάζει δυο τύπους αμαξώματος σε ένα (κουπέ - κάμπριο).