Διαβάστηκε από 32586αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:4/9/2007
Fiat Bravo 1,4 T-Jet 150 HP : Σταθερό, άνετο και με
προοδευτικές αντιδράσεις στο δρόμο
H Fiat κάνει εκ νέου ένα ξεκίνημα στη μικρομεσαία κατηγορία, επαναφέροντας το όνομα "Bravo" (σε 5θυρο όμως αμάξωμα), μαζί με τους turbo κινητήρες, τη φινετσάτη σχεδίαση και τη σημαντικά "αναθεωρημένη" οδική συμπεριφορά.
Mετά το όχι και τόσο επιτυχημένο "εγχείρημα" του Stilo, το οποίο -ειδικά στη θεωρητικά πιο εμπορική και πιο οικογενειακή 5θυρη έκδοση- ήταν αρκετά συντηρητικό σε σχεδίαση και αδιάφορο οδηγικά (χαρακτηριστικά τα οποία μάλλον δεν ταίριαζαν με την ιστορία της Fiat), η τορινέζικη φίρμα κάνει ένα come back, φέρνοντας ξανά στο προσκήνιο το όνομα "Bravo". Μαζί με αυτό όμως επανέρχονται ορισμένα χαρακτηριστικά, για τα οποία -αν μη τι άλλο- έχει παράδοση η εν λόγω εταιρεία, όπως είναι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες, το αυθεντικό ιταλικό στιλ και η μεγαλύτερη προσοχή στην οδική συμπεριφορά μαζί με αυξημένα επίπεδα ανέσεων, ασφάλειας και τεχνολογίας.
Αξίζει ένα…Bravo στους σχεδιαστές
Αυτή τη φορά οι ιθύνοντες της Fiat άφησαν τους όποιους "πειραματισμούς" στη σχεδίαση και επέστρεψαν σε αυτό για το οποίο φημίζονται τα προϊόντα τους: την ιταλική φινέτσα. Το χαρακτηριστικό αυτό βρίσκει αντίκρισμα στην περίπτωση του νέου Bravo, το οποίο διακρίνεται για το χυτό του πλαϊνό τμήμα, τη διακριτική επιθετικότητα εμπρός και τον κομψό δυναμισμό πίσω, μέσω των πιο έντονων καμπύλων. Μάλιστα, στο πίσω τμήμα του αμαξώματος δεν κρύβονται οι επιρροές από το αντίστοιχο του παλιού Bravo, σε πιο σύγχρονη σαφώς μορφή.
150 ίπποι και φουλ εξοπλισμός στα 18.350 ευρώ
Το συνολικό "πακέτο" που προσφέρει το νέο Bravo με τον T-Jet κινητήρα των 1,4 λτ. ισχύος 150 ίππων (το Νοέμβριο θα λανσαριστεί και με 120 ίππους, ενώ αργότερα θα υπάρξει και πιο δυνατή έκδοση Abarth) είναι πλήρες, αφού διαθέτει τις επιδόσεις που θα αναζητήσει ένας πιο "ανήσυχος" οδηγός, σε συνδυασμό με πλήρες επίπεδο εξοπλισμού και ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας τιμή (μικρομεσαία turbo έως 1,8 λτ.). Παράλληλα, υπάρχει και η πιο οικονομική πρόταση με το μοτέρ των 1,4 λτ. ισχύος 90 ίππων, στην τιμή των 14.450 ευρώ.
Σβέλτες επιδόσεις με γραμμική απόδοση
Το νέο υπερτροφοδοτούμενο T-Jet μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. απέδωσε στο δυναμόμετρο 155 ίππους και 212 ροπής (έναντι 150 ίππων και 206 Nm ροπής που ανακοινώνει ο κατασκευαστής), ισχύς η οποία είναι σε θέση να κινήσει το αυτοκίνητο σε γρήγορους ρυθμούς τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα του εν λόγω κινητήρα είναι καλά από τις χαμηλές στροφές, αφού το turbo αρχίζει και κάνει την παρουσία του από τις 2.000 σ.α.λ. περίπου, ενώ από τις 3.000 σ.α.λ. και άνω επιταχύνει άμεσα το αυτοκίνητο. Παράλληλα, μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ είναι η γραμμική απόδοση της ισχύος του και η λογική ένταση του παραγόμενου θορύβου. Όσον αφορά στο 6τάχυτο κιβώτιο, οι σχέσεις έχουν σχετικά αραιή διάταξη, αλλά "γεμίζουν" γρήγορα. Ωστόσο, στα "μείον" είναι οι μακριές διαδρομές του επιλογέα με το "σκάλωμα" που παρουσιάζει, στις γρήγορες κυρίως εναλλαγές των ταχυτήτων.
Παθητική ασφάλεια
Με την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων και 33 βαθμών έχει αξιολογηθεί το Fiat Bravo στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Στη μετωπική πρόσκρουση υπάρχει χαμηλός κίνδυνος τραυματισμού στα γόνατα του οδηγού από την κολόνα του τιμονιού και τη μίζα, ενώ στην πλευρική μόνο στο στήθος σημειώθηκε μεγαλύτερη καταπόνηση σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα.