Διαβάστηκε από 2097αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:11/9/2007
Στην άσφαλτο, το Mazda CX-7 μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πολύ γρήγορα, μαρτυρώντας το "zoom-zoom" χαρακτήρα του.
Την ώρα που τα SUV γίνονται όλο και πιο πολιτισμένα, η Mazda δημιουργεί ένα crossover επιδόσεων με ασφάλτινο προσανατολισμό,
ικανό να ενθουσιάσει και τον πλέον δύσπιστο οδηγό.
Στο ποδόσφαιρο, ο παίκτης με το νούμερο "7" στην πλάτη είναι συνήθως... ένας ολοκληρωμένος ποδοσφαιριστής, που ντριπλάρει τους άλλους, σουτάρει, βγάζει σέντρες, είναι γρήγορος, μαρκάρει και κινείται σε όλα τα μήκη και πλάτη του γηπέδου, όντας ικανός να ενθουσιάσει τους φιλάθλους ανά πάσα στιγμή. Έτσι είναι και το νέο Mazda CX-7, που με τον πολύπλευρο χαρακτήρα του αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στα μεσαία SUV. Εξαιρετικό στην άσφαλτο και με περιορισμένες δυνατότητες εκτός δρόμου, έχει όλα τα προσόντα να κερδίσει την καρδιά του οικογενειάρχη, που αναζητεί το κάτι παραπάνω στις μετακινήσεις του.
Είναι "zoom - zoom"
Με το σηματάκι της Mazda στη μάσκα, το νέο CX-7 ενσωματώνει και αυτό τη φιλοσοφία "zoom - zoom", που εφαρμόζει σε όλα τα νέα της μοντέλα η ιαπωνική φίρμα και η οποία περιγράφεται τόσο από τη σχεδίαση των αυτοκινήτων, όσο και από τις ικανότητες που αυτά έχουν, προκειμένου να δώσουν πραγματική χαρά στον οδηγό. Αν μάλιστα αναλογιστούμε ότι το CX-7 σχεδιάστηκε από τον ίδιο άνθρωπο που εμπνεύστηκε και το RX-8, τότε δικαιολογούνται και οι αισθητικές ομοιότητες που έχουν τα δύο μοντέλα τόσο στα μπροστινά φωτιστικά σώματα, όσο και στα τονισμένα φτερά.
Τετρακίνηση
Το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης με το οποίο εφοδιάζεται το CX-7 έχει τη δυνατότητα να μοιράζει τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε ποσοστό έως 50%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 205 χλστ., στοιχείο που σίγουρα οι ανταγωνιστές του ζηλεύουν. Ενδεικτικά η απόσταση από το έδαφος του Honda CR-V είναι 185 χλστ. και του Toyota RAV4 είναι 190 χλστ.
Κινητήρας
Kιβώτιο από MPS Ο δυναμικός χαρακτήρας του CX-7 οφείλεται σε μεγαλύτερο βαθμό στον κινητήρα του. Πρόκειται για το μηχανικό σύνολο που γνωρίζουμε ήδη από τα Mazda 3 και 6 MPS. Με χωρητικότητα 2,3 λίτρων, χάρη στον υπερτροφοδότη αποδίδει 260 ίππους και 380 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., επιταχύνοντας το τετρακίνητο μοντέλο από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα. Αν και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ παρουσιάζει αρκετή υστέρηση, αποτελεί όχι μόνο το… κερασάκι αλλά και τη… ζάχαρη στην "τούρτα" που ονομάζεται "CX-7", αφού κινεί το 1.695 κιλών αμάξωμα σε απολαυστικά γρήγορους ρυθμούς με χαρακτηριστική άνεση.
Εσωτερικό Το εσωτερικό του Mazda CX-7 είναι σύγχρονο και ευχάριστο. Τα υλικά του ταμπλό είναι σκληρά μεν, υψηλής ποιότητας δε και με εξαιρετική συναρμολόγηση και εργονομία. Από την ευρύχωρη καμπίνα δε λείπουν και οι χώροι για μικροαντικείμενα.
… Δρόμο παίρνω,… χώμα αφήνω Όπως προείπαμε, το Mazda CX-7 είναι κατά βάση ασφάλτινο SUV. Εκεί τα καταφέρνει περίφημα για τα δεδομένα της κατηγορίας, επιτρέποντας στον οδηγό να αξιοποιήσει με τρόπο ιδανικό τόσο το πολύ καλό στήσιμο που διαθέτει, όσο και τα χαρίσματα του τουρμπάτου μοτέρ. Σε ορεινούς δρόμους με στροφές (η Κρήτη όπου το οδηγήσαμε τους έχει σε αφθονία), παραβλέποντας τις μικρές κλίσεις του αμαξώματος, το CX-7 διαθέτει όλα τα προσόντα να χαρίσει ένα τεράστιο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, τα σχεδόν ακούραστα φρένα, το σύστημα τετρακίνησης αλλά και το σύστημα ευστάθειας DSC, που όμως δεν απενεργοποιείται πλήρως, επιτρέπουν ασφαλή "παιχνιδίσματα". Εκτός δρόμου, το CX-7 δεν εμπνέει για υπερβολικές αναζητήσεις. Έχει ξεκάθαρη, ίσως και μοναδική προτίμηση στο πατημένο χώμα, στοιχείο που ορίζεται κυρίως από την αυτόματη τετρακίνηση.