Διαβάστηκε από 22399αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/6/2008
Το νέο Ibiza με τον κινητήρα των 1,4 λτ. αποτελεί συνολικά μία ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία του έχοντας συνολικά αναβαθμιστεί στους περισσότερους τομείς.
Το νέο Ibiza σπάει το "φράγμα" των 4 μέτρων σε μήκος, ενώ σε συνδυασμό με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, τη στιβαρότητα που αποπνέει και την προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του έρχεται πιο κοντά στα μικρομεσαία όσο ποτέ άλλοτε.
Το Ibiza περνάει πλέον στην τέταρτη κατά σειρά γενιά του διατηρώντας από την προγενέστερη μόνο το όνομα και τους τρεις διαθέσιμους κινητήρες (με κάποιες βελτιώσεις). Ένα μοντέλο που έχει γράψει τη δική του ιστορία στη σύγχρονη αυτοκίνηση και έχει ιδιαίτερη σημασία για την Seat, αφού συγκεντρώνει το 45% των πωλήσεών της. Πιο μεγάλο και περισσότερο σπορτίφ σχεδιαστικά Το καινούριο μικρό Seat μεγάλωσε σε διαστάσεις και ξεπέρασε τα 4 μέτρα σε μήκος, ενώ το γεγονός ότι αφομοίωσε ορισμένα αισθητικά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας, το κάνουν να δείχνει με την πρώτη ματιά σαν ένα μικρότερο Leon. Να σημειώσουμε ότι υπεύθυνος για τη σχεδίαση του νέου Ibiza είναι ο Λουκ Ντονκερβόλκε, ο οποίος είχε προϋπηρεσία σε κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων ήταν και η Lamborghini. Κοιτώντας από μπροστά το αυτοκίνητο είναι μάλλον απίθανο να μην αναγνωρίζει κανείς για το ποιας μάρκας μοντέλο πρόκειται και προσελκύει το ενδιαφέρον με το «επιθετικό» του βλέμμα. Ξεχωριστά αισθητικά γνωρίσματα παρουσιάζει και στο πλάι, όπως είναι τα δύο έντονα νεύρα, ενώ πίσω είναι πιο λιτό, αλλά όχι αδιάφορο. Τι έρχεται και τι αναμένεται Πριν από λίγες ημέρες η Seat αποκάλυψε και την 3θυρη έκδοση του νέου Ibiza με την ονομασία SportCoupe, (βλ. Νέα Διεθνή), το οποίο θα λανσαριστεί στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Μέσα στο 2008, η γκάμα του νέου Ibiza θα εμπλουτιστεί με την κορυφαία έκδοση Cupra, η οποία θα κινείται από TSI μηχανικό σύνολο, με ισχύ κοντά στους 190 ίππους, σε συνδυασμό αποκλειστικά με το νέο 7άρι DSG κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ θα υπάρξει και έκδοση FR με απόδοση 150 ίππων. Τέλος για τον αντικαταστάτη του Cordoba δεν υπάρχουν ακόμα σχέδια, ωστόσο θα υπάρξει έκδοση με στέισον βάγκον αμάξωμα αντί για σεντάν. Από 11.990 ευρώ και με 3 κινητήρες βενζίνης Η βασική έκδοση Reference με τον κινητήρα των 1,2 λτ. (70 PS) του νέου Ibiza κοστίζει από 11.990 ευρώ (με έντοκη χρηματοδότηση ή τοις μετρητοίς) και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό ABS, 4 αερόσακους, μηχανικό κλιματισμό, εμπρός ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού καθ’ ύψος, ρυθμιζόμενο τιμόνι σε ύψος και βάθος και ράδιο CD με MP3. Στα 1,4 λτ. (85 PS) με τον ίδιο εξοπλισμό κοστίζει 1.000 περισσότερα, ενώ με το μοτέρ των 1,6 λτ. (105 PS) η τιμή του ξεκινάει από 14.990 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον στην έκδοση Reference Pack ESP, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης εμπρός με λειτουργία «cornering», διαιρούμενο πίσω κάθισμα και ηλ. και θερμαινόμενους καθρέφτες. ΣΥΝ & ΠΛΗΝ (+): Οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα, χώρος αποσκευών, εργονομία, ποιότητα κατασκευής, ευχρηστία επιλογέα ταχυτήτων (-):Αίσθηση πεντάλ φρένων, αέρας για τα κεφάλια πίσω, εσωτερικό πλάτος πίσω, απόκριση στο πάτημα του γκαζιού στις χαμηλές στροφές