Διαβάστηκε από 2562αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:10/6/2008
Peugeot έχει μακρά παράδοση στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων και ανανεώνει το στόλο της, προσφέροντας παράλληλα και περισσότερες επιλογές.
Με τη νέα γενιά Partner και το ολοκαίνουριο Bipper, η Peugeot διευρύνει την γκάμα της τόσο στα ελαφρά επαγγελματικά (Van), όσο και στα MPV (Tepee).
H Peugeot έχει μακρά παράδοση στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων και -ούσα πιο ώριμη από ποτέ- ανανεώνει το στόλο της, προσφέροντας παράλληλα και περισσότερες επιλογές. Οι καρποί της συνεργασίας της με τη Citroen (όμιλος PSA) «έδωσαν» τα νέα Partner και το μικρότερο εκείνου Bipper, αλλά και τις επιβατικές τους εκδόσεις, με έντονα πολυχρηστικό χαρακτήρα, Partner Tepee και Bipper Tepee.
Partner Tepee
Η Peugeot με το Partner Tepee συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία και στα πολυχρηστικά αυτοκίνητα, προσφέροντας αυξημένα επίπεδα χώρων και ευέλικτο χαρακτήρα. Το Partner Tepee τοποθετείται ανάμεσα στις αντίστοιχες εκδόσεις των Bipper και Expert.
Σχεδίαση
Το νέο Partner Τepee εκφράζει άμεσα την ευρύχωρη εικόνα του μέσω του σχήματός του. Το συνολικά 4,83 μέτρων αμάξωμα διαθέτει αρκετές καμπύλες που του προσδίδουν μοντέρνα εμφάνιση, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (προαιρετικά και στην οροφή κατά τμήματα) εντείνουν τον οικογενειακό προσανατολισμό του. Στο εμπρός μέρος είναι σαφέστατη η ταυτοποίηση του αυτοκινήτου με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, κάτι που προκύπτει από την ευμεγέθη μάσκα και τα αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα. Στα πλαϊνά του αμαξώματος, οι μεγάλες συρόμενες πόρτες κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ στο πίσω η εικόνα είναι το ίδιο σύγχρονη με τα όμορφης σχεδίασης κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και την πολλά υποσχόμενη πόρτα να αποτελούν τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του.
Κινητήρες
Το Partner Tepee θα εισαχθεί στην Ελλάδα με το 16βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων, που αποδίδει 110 ίππους. Ο κινητήρας αυτός βασίζεται στον αντίστοιχο κινητήρα των 90 ίππων και αρκεί για να κινήσει ικανοποιητικά το αμάξωμα του Tepee, με βάση και τον οικογενειακό του προσανατολισμό. Όσον αφορά στη λειτουργία του, παρουσιάζει ελαστικότητα και ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος σε όλο το φάσμα περιστροφής του.
Οδική συμπεριφορά
Το Partner βασίζεται στην πλατφόρμα του Peugeot 308 και όπως και εκείνο, παρουσιάζει πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά, αφού και η γεωμετρία της ανάρτησης προέρχεται από εκείνο (γόνατα ΜακΦέρσον με τριγωνικά ψαλίδια εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια πίσω). Η μοναδική διαφορά έγκειται στην υπό γωνία τοποθέτηση των πίσω αμορτισέρ, προς όφελος του χώρου αποσκευών. Στο δρόμο το Partner Tepee είναι άνετο και σταθερό, ενώ ακόμα και σε δρόμο με στροφές δεν προβληματίζει, αφού οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σχετικά περιορισμένες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα ικανοποιούν, προσφέροντας καλή αίσθηση και αποτελεσματικότητα.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του νέου Partner Tepee η εικόνα είναι ευχάριστη και σύγχρονη, με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών. Η εργονομία είναι καλή, με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί την πλειοψηφία των χειριστηρίων, ενώ ο επιλογέας που βρίσκεται στο ταμπλό, διακρίνεται για την ευκολία πρόσβασης που προσφέρει στον οδηγό. Εκείνος, βέβαια, κάθεται ψηλά και απολαμβάνει καλά επίπεδα ορατότητας, ενώ το κάθισμα του παρέχει και άνεση στην οδήγηση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι πολλοί και ιδιαίτερα λειτουργικοί. Από εκείνους ξεχωρίζουμε τα ντουλαπάκια -συνολικής χωρητικότητας 12 λίτρων- στο ταμπλό, σε εκείνους πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και στο δάπεδο -ανάλογα με την έκδοση.
Χώροι
Οι χώροι, όπως είναι λογικό, ικανοποιούν με ευκολία τις ανάγκες 5 επιβατών στο Partner Tepee, με το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και ιδιαίτερα για τα κεφάλια τους να είναι υπεραρκετός. Τα προαιρετικά τρία ανεξάρτητα καθίσματα πίσω μπορούν να αναδιπλωθούν ή να αφαιρεθούν, διαμορφώνοντας το χώρο ανάλογα με τις ανάγκες. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 505 λίτρων στην κανονική διάταξη καθισμάτων, ενώ με την αφαίρεσή τους ανέρχεται στα 2.800 λίτρα. Εκτός από τον όγκο του, ικανοποιεί και με το διαθέσιμο σχήμα αλλά και το μεγάλο άνοιγμά του.
Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και όγκο (505 λίτρων), ενώ το σχήμα του είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Η χαρά της φόρτωσης, δηλαδή.
Κανένα πρόβλημα δε θα συναντήσουν τρία άτομα στο πίσω κάθισμα του Partner Tepee, αφού ο χώρος για τα πόδια αλλά και ιδιαίτερα για τα κεφάλια τους επαρκεί και με το παραπάνω.
Peugeot Partner
H νέα γενιά του Partner θα διατίθεται με δύο μήκη αμαξώματος (4,38 και 4,63 μέτρων), προσφέροντας αυξημένες ικανότητες φόρτωσης. Εκτός από το πιο σύγχρονο σχεδιαστικό του προφίλ, το νέο Partner διαθέτει και μεγαλύτερους χώρους από τον προκάτοχό του, ο οποίος θα συνεχίσει να πωλείται ως μια πιο προσιτή επιλογή για τον επαγγελματία. Επίσης στην γκάμα του Partner θα διατίθεται και έκδοση με δύο συρόμενες πλευρικές πόρτες, στις οποίες θα υπάρχουν και παράθυρα.
Εσωτερικό:
Στο εσωτερικό του το Partner δε διαφέρει όσον αφορά στη σχεδίαση και στην ποιότητα του ταμπλό, σε σχέση με την επιβατική έκδοση Tepee. Το σύστημα καθίσματος Multi-Flex δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς και τρίτου επιβάτη (για πρώτη φορά σε μικρό επαγγελματικό), ενώ με την αφαίρεση τμήματος αυξάνεται ακόμα περισσότερο ο χώρος φόρτωσης (3 μ. από την πίσω πόρτα έως το ταμπλό).
Χώρος φόρτωσης:
Ανάλογα με την έκδοση, το Partner μπορεί να μεταφέρει φορτίο από 625 έως 850 κιλά, ενώ το πρoσβάσιμο μήκος φόρτωσης ισούται με 1.800 χλστ. Το μέγιστο πλάτος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 1.620 χλστ., που επιτρέπει τη μεταφορά και μιας παλέτας, ενώ το λειτουργικό ύψος είναι ίσο με 1,25 μ. Ανάμεσα στο χώρο φόρτωσης και στο εμπρός κάθισμα υπάρχει διαχωριστικό, ενώ άφθονες είναι οι θέσεις για όλα τα αναγκαία -για έναν επαγγελματία- αντικείμενα.
Κινητήρες:
Το Partner θα διατίθεται στη χώρα μας με 2 8βάλβιδους κινητήρες 1,6 λίτρων. Ο ένας είναι πετρελαιοκινητήρας και αποδίδει 75 ίππους, ενώ ο άλλος είναι βενζίνης και αποδίδει 90 ίππους.