Διαβάστηκε από 2494αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:20/1/2009
Στην Ελλάδα τον Απρίλιο (οι Ε200 & Ε250 σεντάν το καλοκαίρι)
Με ελκυστική εμφάνιση, έντονη πολυτέλεια και υψηλή τεχνολογία, η νέα Mercedes E-Class δηλώνει πλέον «παρών» και έτοιμη να ενισχύσει τη θέση της στην ιδιαίτερα απαιτητική μεγάλη κατηγορία.
Η παράδοση που έχει δημιουργήσει η E-Class στη μεγάλη κατηγορία είναι δεδομένη, προτάσσοντας σημαντικά πλεονεκτήματα. Ισχυρή σχεδιαστικά προσωπικότητα, πολυτέλεια και κύρος, κορυφαία τεχνολογία και δυνατά μοτέρ είναι τα χαρακτηριστικά που περιγράφουν με τρόπο ιδανικό την E-Class και την καθιστούν τον μεγάλο αντίπαλο της BMW 5. Στην ίδια λογική
Τα στοιχεία αυτά που μόλις περιγράψαμε φαίνεται πως είναι αυτά που χαρακτηρίζουν και τη νέα γενιά της E-Class. Το γερμανικό μοντέλο διαθέτει διαφοροποιημένη σχεδιαστική ταυτότητα, υιοθετώντας καθαρές γραμμές αλλά και ακόμα πιο premium ύφος. Ξεχωρίζουμε τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα (συνοδεύονται από φώτα ημέρας τεχνολογίας LED) αλλά και τις έντονες ακμές στο πίσω άκρο με τη συνολικά αρκετά πειθαρχημένη αισθητική. Το σίγουρο είναι πως οι άνθρωποι της γερμανικής φίρμας έχουν κάνει και πάλι αρκετά καλή δουλειά, δημιουργώντας ένα σύγχρονο αισθητικά σύνολο, που αποπνέει κύρος και έντονη πολυτέλεια, ακριβώς, δηλαδή, όπως αρμόζει σε ένα premium μεγάλο μοντέλο. Εσωτερικό με πολυτελή και πειθαρχημένη εικόνα
Σε ανάλογο κλίμα κινείται και η εικόνα στο εσωτερικό της νέας E-Class. Το περιβάλλον στην καμπίνα δείχνει έντονα πολυτελές, με σύγχρονο look αλλά δίχως σχεδιαστικές εξάρσεις. Η κεντρική κονσόλα είναι διακριτικά χωρισμένη σε 3 κομμάτια, κλιμακωτά από πάνω προς τα κάτω, υποσχόμενη βελτιωμένη εργονομία και θυμίζοντας αρκετά το εσωτερικό της GLK. Σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα των υλικών αναμένεται κορυφαία, ενώ ιδιαίτερα εξελιγμένα είναι τα εμπρός καθίσματα, που εφοδιάζονται ακόμα και με τεχνολογία που κάνει μασάζ στους επιβάτες (στις ακριβές εκδόσεις), όπως και στη μεγαλύτερη S-Class.
Με περισσότερο οικολογικούς κινητήρες Oι αλλαγές που συναντάμε στους κινητήρες βενζίνης της νέας E-Class εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Πιο συγκεκριμένα, η αρχική έκδοση Ε200 CGI με κινητήρα 1,8 λίτρων -184 ίππων εφοδιάζεται πλέον στάνταρ με σύστημα ECO Start/Stop για μειωμένη κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας κυμαίνεται στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.(έναντι 8,2 λτ./100 χλμ. στο υπάρχον μοντέλο), με τη συνεργασία 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Αμέσως επόμενη έκδοση είναι η E250 με κινητήρα 204 ίππων και ροπής 310 Nm, που με 5άρι αυτόματο κιβώτιο καταναλώνει κατά μέσο όρο 7,4 λίτρα βενζίνης ανά 100 χλμ. Τέλος, το "παρών" δίνουν και σε αυτή τη γενιά οι εκδόσεις E350 και E500, επίσης με χαμηλότερη μέση κατανάλωση, ακόμα και κατά 0,6 λίτρα ανά 100 χλμ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην περιορισμένη κατανάλωση συμβάλει και ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας της νέας Ε-Class (0,25Cd).
Πολλές επιλογές και σε diesel Βέβαια, από την γκάμα της νέας E-Class δε λείπουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με ισχύ που κυμαίνεται από 136 έως 231 ίππους. Μάλιστα, και αυτοί οι κινητήρες υπόσχονται χαμηλή κατανάλωση βενζίνης και περιορισμένες εκπομπές CO2.
Από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της E-Class, ξεχωρίζουμε τις δυναμικές καθαρές γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα, αλλά και τις έντονες ακμές που συνθέτουν το πίσω μέρος του γερμανικού μοντέλου (προσέξτε τις γωνίες που υπάρχουν ακόμα και στο κέντρο της πόρτας του χώρου αποσκευών).
"Σοβαρό" αλλά εξαιρετικά ποιοτικό και πολυτελές δείχνει το εσωτερικό της νέας E-Class, όπως άλλωστε
αρμόζει σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο της Mercedes.
Mε 20 νέες ή απλά εξελιγμένες τεχνολογίες
Όπως μας έχει συνηθίσει η Mercedes με κάθε νέα C, E και S Class, έτσι και τώρα το νέο μεγάλο μοντέλο εφοδιάζεται με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στους τομείς της άνεσης και της ασφάλειας. Οι σημαντικότερες από αυτές είναι οι εξής:
Σύστημα εντοπισμού άλλου οχήματος, που βρίσκεται στην τυφλή γωνία και τεχνολογία ακούσιας αποφυγής αναχώρησης από τη λωρίδα: Όταν το αυτοκίνητο τείνει να αλλάξει λωρίδα ακούσια, τότε μία μικρή δόνηση στο τιμόνι ειδοποιεί σχετικά τον οδηγό. Το ίδιο συμβαίνει και όταν ο οδηγός εκούσια αλλάζει λωρίδα, αλλά οι μικροκάμερες τον προειδοποιούν ότι άλλο όχημα βρίσκεται σε κάποιες από τις λεγόμενες "τυφλές οπτικές γωνίες".
Σύστημα καταγραφής ορίου ταχύτητας: Τεχνολογία η οποία καταγράφει τις πινακίδες ορίου ταχύτητας και τις προβάλλει στον πίνακα οργάνων.
Σύστημα υποβοήθησης νυχτερινής οδήγησης: Mε υπέρυθρες ακτίνες η εξέλιξη της εν λόγω τεχνολογίας ανιχνεύει πλέον και την ύπαρξη πεζών σε εντελώς σκοτεινό περιβάλλον.
Σύστημα "αφύπνισης" του οδηγού: Aκόμη μία ενδιαφέρουσα τεχνολογία, η οποία εφ' όσον ανιχνεύσει πως ο οδηγός νυστάζει ή αποσπάται από κάτι η προσοχή του, τον ειδοποιεί με ηχητικό σήμα, λαμβάνοντας υπ' όψιν περισσότερες από 70 παραμέτρους.
Σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα: Πρόκειται για εξελιγμένη μορφή του εν λόγω συστήματος που είδαμε και στις νέες C και S Class, που αναλαμβάνει να μειώσει τις συνέπειες από τέτοιου είδους σύγκρουση.
Στάνταρ 7 αερόσακοι και σύστημα Presafe
Σύστημα ενεργού καπό για προστασία των πεζών