ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/4/2009
TEST
Piaggio MP3 LT 400 ie
«Κοίτα μαμά: Χωρίς δίπλωμα!»
Διαβάστηκε από 17025 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/4/2009
Σταθερό και ακλόνητο παραμένει το ΜP3
Τρίκυκλο, χρήσιμο όσο μία μοτοσικλέτα μέσα στην κίνηση, ευέλικτο, γρήγορο και οδηγείται με δίπλωμα αυτοκινήτου! Το 400 κυβικών Piaggio ΜP3 LT ήρθε για να αναστατώσει ακόμα και εμάς, τους φανατικούς του αυτοκινήτου...!
Μήπως είσαστε από αυτούς που πάντα ζαχάρωναν μία μοτοσικλέτα, ένα scooter ή έστω ένα παπάκι, αλλά για τον έναν ή τον άλλο λόγο δεν καταφέρατε ποτέ να πάρετε την πολυπόθητη άδεια οδήγησης; Μήπως απλά φοβάστε να οδηγήσετε δίκυκλο; Πλέον δεν έχετε κανένα πρόβλημα! Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε για σας μέσω της Piaggio, αφού η ιταλική εταιρεία δημιούργησε μία έκδοση του MP3, η οποία για την οδήγησή της απαιτεί μόνο δίπλωμα αυτοκινήτου!
Πώς γίνεται αυτό;
Πώς κατάφεραν άραγε οι άνθρωποι της Piaggio και εξασφάλισαν, ότι μπορούμε να το οδηγήσουμε δίχως δίπλωμα μοτοσικλέτας; Μα φυσικά, με το να ταξινομείται ως τρίκυκλο. Οι αλλαγές που επέτρεψαν κάτι τέτοιο είναι οι εξής λίγες: Παίρνουμε ένα κανονικό MP3, αυξάνουμε το εμπρός μετατρόχιο στο ελάχιστο επιτρεπόμενο της κατηγορίας, για να χαρακτηριστεί ως τρίκυκλο, βγάζουμε τέσσερα εξωτερικά φλας (και όχι ενσωματωμένα στο scooter) και κλείνουμε τον κύκλο των αλλαγών με ένα ποδόφρενο, το οποίο ελέγχει ταυτόχρονα τόσο το εμπρός όσο και το πίσω φρένο (κανένα άλλο scooter δε διαθέτει ποδόφρενο). Έτοιμο...
Κινητήρας: Moνοκύλινδρος 34 ίππων
To μοτέρ του MP3 είναι μονοκύλινδρο 400 κ.εκ. και συνεργάζεται (scooter άλλωστε) με κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων). Η λειτουργία του αποδείχθηκε λίγο τραχιά μεν, αρκετά γραμμική στην απόδοση της ροπής δε. Αν κάποιος μοτοσικλετιστής σας πει "Αυτό δεν πολυπάει...", δεν έχει άδικο. Στα χέρια ενός μόνιμου οδηγού αυτοκινήτου όμως, το MP3 αποδεικνύεται πραγματικά γρήγορο, σβέλτο και αρκούντως ευέλικτο στα στενά όρια της πόλης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός, ότι η μέση κατανάλωση βενζίνης (αμόλυβδη παίρνει), είναι 6,3 λτ./100 χλμ., σύμφωνα με σχετικές μετρήσεις που πραγματοποίησε το περιοδικό Moto Τρίτη. Συνεπώς λοιπόν, είναι πιο γρήγορο από ένα μικρό αυτοκίνητο, ενώ καταναλώνει και λιγότερο καύσιμο.
Oδική συμπεριφορά Από τη μεριά του αυτοκινητάκια...
Η ύπαρξη των δύο τροχών εμπρός, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η ανάρτηση (δύο ξεχωριστά μονόμπρατσα ψαλίδια με ένα αμορτισέρ σε κάθε τροχό) επιτρέπουν χαρισματική σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Ακόμα και πιεσμένο σε απαιτητικές στροφές, διατηρώντας σταθερό γκάζι, το MP3 παραμένει απρόσμενα ακλόνητο. Για να "πέσει" θέλει κόπο και θα συμβεί μόνο αν ο οδηγός μπλοκάρει παρατεταμένα και πολύ απότομα τα φρένα. Σύμφωνα με την Piaggio πάντως, το MP3 έχει 20% μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης από οποιοδήποτε άλλο scooter, μόνο με τη χρήση του μπροστινού φρένου. Εν τω μεταξύ, αρκετά μαλακή αποδεικνύεται η ρύθμιση της ανάρτησης, που μόνο στα πολύ δύσκολα θα προβληματίσει τον/ τους αναβάτες. Το σίγουρο είναι πως το MP3 μπορεί να αποτελέσει καθημερινό σύντροφο από/προς τη δουλειά, ακόμα και για κάποιον που δεν έχει εμπειρία από μηχανές, προσφέροντας άνετες και σβέλτες μετακινήσεις ως μοτοσικλέτα, αλλά και περίσσια ασφάλεια σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο δίκυκλο.
Mας άρεσε γιατί....
• Έχει χειρόφρενο στο εσωτερικό της ποδιάς…
• Έχει trip computer
• Έχει ειδικό σύστημα που μέσω ενός διακόπτη "κλειδώνει" την ανάρτηση και δεν το αφήνει να πέσει όταν είναι σταματημένο, ακόμα και χωρίς το σταντ.
• Έχει πλήθος αποθηκευτικών χώρων. Σχεδόν ένα μικρό... πορτ μπαγκάζ φιλοξενείται κάτω από τη σέλα. Χωράει ακριβώς δύο κράνη, αλλά και πολλά μικροαντικείμενα. Μπορεί να πάρει και έξτρα μπαγκαζιέρα 48 λίτρων.
Δεν μας άρεσε γιατί....
• Δεν παύει να έχει τους κινδύνους της μοτοσικλέτας
• H υψηλή τιμή του
Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κύλινδροι/βαλβίδες1/4
Κυβισμός (κ.εκ.)398,9
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)34/7.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)37,95/5.500
Κατανάλωση(λίτρα/100 χλμ)6,3**
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)160
Μήκος2.180
Μεταξόνιο1.550
Ύψος σέλας785
* Εργοστασιακές τιμές
** Σύμφωνα με μετρήσεις του Moto Τρίτη
Εξοπλισμός - τιμή
ABS-
Mίζα
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτες-
Κεντρικό σταντ
Πλάγιο σταντ
Σχάρα -
Κλειδαριά κράνους-
Ρυθμ. εμπρός ανάρτηση-
Ρυθμ. πίσω ανάρτηση
Τιμή7.390 ευρώ*
Διατίθεται και με κινητήρα 250 κ.εκ.6.240 ευρώ*
* Τιμές χωρίς έκπτωση από το τέλος ταξινόμησης
: στάνταρ, o: προαιρετικός, -: δε διατίθεται
Ο κλειστός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα χωράει δύο κράνη μαζί με μικροαντικείμενα.

Εντελώς… αυτοκίνητο θυμίζει ο πίνακας οργάνων με trip computer του τρίκυκλου Piaggio.

Το πεντάλ του φρένου στο δεξί πόδι του οδηγού αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.

Σταθερό και ακλόνητο παραμένει το ΜP3 ακόμα και αν πιεστεί πολύ. Είναι το πιο ασφαλές «μοτοσικλετοειδές», που μπορείτε να αποκτήσετε.