ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έχεις αμάξι με αερόσακους. Λειτουργούν όμως; Ίσως όχι! Δες γιατί

2.515 Επισκέψεις στο άρθρο (3/1/2025)
Έχεις αμάξι με αερόσακους. Λειτουργούν όμως; Ίσως όχι! Δες γιατί

Πολλά αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους μάλλον δεν έχουν κανένα αερόσακο, γιατί είναι «αρχαία» (20ετίας και βάλε)
Το 60-70% είναι πάνω από 10 ετών άρα και να έχουν αερόσακο, ίσως δεν κάνει διαφορά
Αυτό γιατί οι αερόσακοι έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής και με τα χρόνια θέλουν έλεγχο
Αγοράζεις μεταχειρισμένο και κοιτάς πόσους αερόσακους έχει, ετοιμάσου και να τους αλλάξεις

Πολλά αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους μάλλον δεν έχουν κανένα αερόσακο, γιατί είναι «αρχαία» (20ετίας και βάλε)

O αερόσακος κάνει τη διαφορά από τα 5 αστέρια, όταν υπάρχει σε κανένα, όταν δεν υπάρχει. Η παθητική ασφάλεια του αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένη γύρω από την λειτουργία του. Όταν λοιπόν ένα αυτοκίνητο έχει αερόσακους, αν αυτοί δεν λειτουργούν, υπάρχει πρόβλημα. Τους δικούς σου τους έχεις ελέγξει;

Με ηλικία στόλου που προσεγγίζει τα 18 χρόνια, τα μισά αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους έχουν κατασκευαστεί πριν το 2006. Με δεδομένο πως στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 2000 ο βασικός εξοπλισμός περιελάμβανε έναν ή το πολύ δύο αερόσακους, και πως πριν το 1999 τα περισσότερα μοντέλα δεν είχαν κανένα, δεν είναι περίεργο που τόσα αυτοκίνητα δεν παρέχουν ούτε τη βασική, για τα σημερινά δεδομένα, τεχνολογία ασφαλείας.

Το 60-70% είναι πάνω από 10 ετών άρα και να έχουν αερόσακο, ίσως δεν κάνει διαφορά

Από το 2006 και μετά οι αερόσακοι ήταν τουλάχιστον δύο, ενώ οι τέσσερις ή έξι ήταν σημαντικά πιο δημοφιλείς στις ακριβότερες εκδόσεις. Η ασφάλεια στους δρόμους έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια γιατί έστω και με αργούς ρυθμούς, όλο και περισσότερα μοντέλα έχουν αερόσακους, παρότι ο αριθμός συγκρούσεων δεν μειώθηκε καθόλου. Όμως ακόμη και έτσι, μοντέλα δέκα ετών και παλιότερα, δηλαδή από το 2014 και πίσω, έχουν βασικό πρόβλημα: δεν είναι σίγουρο πως οι αερόσακοι θα λειτουργήσουν αν χρειαστεί.

Αυτό γιατί οι αερόσακοι έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής και με τα χρόνια θέλουν έλεγχο

Μια γρήγορη ματιά στο βιβλιαράκι του κατασκευαστή στο ντουλαπάκι του συνοδηγού θα αποκαλύψει τι ισχύει για το δικό σου αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές όμως οι αερόσακοι έχουν διάρκεια ζωής 10 ετών για τον σάκο και 14 χρόνια για τον πυροκροτητή. Ο κατασκευαστής το ξεκαθαρίζει πως μετά την πάροδο αυτού του διαστήματος δεν είναι εγγυημένη η λειτουργία τους, και η αντικατάστασή τους είναι ο μόνος τρόπος να σιγουρευτείς, αφού δεν υπάρχει τρόπος δοκιμής τους.

Αγοράζεις μεταχειρισμένο και κοιτάς πόσους αερόσακους έχει, ετοιμάσου και να τους αλλάξεις

Με δεδομένο ότι η αγορά μεταχειρισμένων μοντέλων κατασκευής πριν το 2014 είναι ακόμη πολύ ζωντανή στην Ελλάδα, η προσπάθεια το αυτοκίνητο που θα πάρεις να έχει όσο το δυνατόν περισσότερους αερόσακους είναι τίμια και απολύτως λογική μεν, πολύ πιθανόν όμως χωρίς σημασία. Δεν μπορείς να θεωρείς πως είσαι εξασφαλισμένος όταν ο κατασκευαστής λέει πως είναι πιθανό ο αερόσακος να μην ανοίξει σε περίπτωση σύγκρουσης. Το ερώτημα είναι, τους αλλάζεις για να έχεις το κεφάλι σου σίγουρο; Και αν θες, έχεις δει για τι τιμή μιλάμε; Από 200+ ευρώ καινούργιος ο καθένας, έξι αερόσακοι μπορεί να προσθέσουν μέχρι και 3.000 ευρώ στην τιμή του αυτοκινήτου.
 
Εσύ τι κάνεις; Έχεις ασχοληθεί με την κατάσταση των αερόσακων; Και τελικά το ήξερες πως μπορεί και να μην λειτουργούν; Τι λες;

Toyota
Mototriti.gr