Διαβάστηκε από 3929αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/6/2009
Πιο οικονομικό και πιο αποδοτικό
Το νέο Prius επωφελείται από την παρουσία της νέας γενιάς του υβριδικού συστήματος κίνησης HSD (Hybrid Synergy Drive) της Toyota, το οποίο συνδυάζει την περισσότερη ισχύ με τη βελτιωμένη κατανάλωση. Γι αυτό το λόγο και διαθέτει ένα μεγαλύτερο 1.800άρη VVT-i βενζινοκινητήρα, ο οποίος προσφέρει 27% περισσότερη ισχύ (98 PS) και 23% περισσότερη ροπή (142 Nm) σε σχέση με τον προηγούμενο 1,5. Δίπλα του εδράζεται ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 80 ίππων και 207 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ισχύ από μια μικρότερη σε διαστάσεις αλλά μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία, τοποθετημένη στο πίσω τμήμα του οχήματος. Η συνδυασμένη ισχύς των δύο μοτέρ ανέρχεται στους 136 ίππους (+22% περισσότερη) και στέλνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ηλεκτρονικού CVT κιβωτίου. Η λειτουργία του συστήματος ορίζει, ότι αρχικά το Prius και σε ταχύτητες έως 70 χλμ./ώρα κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ ανάλογα με τους ρυθμούς κίνησης, μπαίνει σε λειτουργία και ο βενζινοκινητήρας. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή "EV" για κίνηση αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρισμό (ταχύτητα έως 48 χλμ./ώρα και απόσταση έως 2 χλμ.), ενώ πέραν της στάνταρ λειτουργίας, υπάρχουν οι λειτουργίες ECO ή POWER, με την πρώτη να ενδείκνυται για πιο ήπιους ρυθμούς, ενώ η δεύτερη να προσφέρει αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Από πλευράς επιδόσεων, το νέο Prius είναι γρηγορότερο από πριν (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ., από 10,9), τη στιγμή που η μέση κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί στα 3,9 λτ./100 χλμ. Στην πράξη, υπάρχει αισθητή διαφορά στην απόδοση του υβριδικού συστήματος σε σχέση με παλιότερα, αφού το Prius φτάνει πιο εύκολα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ, παράλληλα, η μέση κατανάλωση καυσίμου που είδαμε, δεν ξεπέρασε ποτέ τα 6,0 λτ./100 χλμ.
Η νέα γενιά του υβριδικού συστήματος του Prius προσφέρει περισσότερη ισχύ και καλύτερες επιδόσεις, αλλά και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2.
Από την οθόνη του Eco Drive ο οδηγός ενημερώνεται συνεχώς για το εάν κινείται οικονομικά ή όχι, για το πότε φορτίζεται η μπαταρία, καθώς και για το ποιος κινητήρας λειτουργεί.
Μέσω αυτών των διακοπτών, ο οδηγός επιλέγει τρεις διαφορετικές λειτουργίες για την κίνηση του αυτοκινήτου, πέρα από τη στάνταρ λειτουργία: "ECO" για πιο ήπιους ρυθμούς, "POWER" για καλύτερη απόδοση και "EV" για κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.