ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/9/2009
Πρώτη επαφή
Νέο Mazda3
Το νέο μεγάλο βήμα
Διαβάστηκε από 5407 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/9/2009
Το νέο Mazda3 είναι συνολικά καλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, διατηρώντας τα κύρια χαρακτηριστικά του.
Με συνολικές πωλήσεις περίπου 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων μέχρι τώρα, το Mazda3 αποτελεί ένα επιτυχημένο προϊόν για τη Mazda.
Η στροφή στην επιτυχία
Ήταν το 2003 όταν η Mazda αποφάσισε να αλλάξει σελίδα στην ιστορία της και στη δημοφιλή μικρομεσαία κατηγορία. Το 323 αποτέλεσε το βασικό της όπλο επί σειρά δεκαετιών, όμως η νέα φιλοσοφία στην εταιρεία απαιτούσε μια νέα αρχή. Αυτή η φιλοσοφία, γνωστή και ως Zoom Zoom, πέρασε από τα αμιγώς σπορ αυτοκίνητα της εταιρείας και στο μικρομεσαίο της 3, το οποίο διακρίθηκε περισσότερο στους τομείς της σχεδίασης και της οδικής συμπεριφοράς. Το Mazda3 έκανε την αρχή της πορείας του σε πεντάθυρη έκδοση, ενώ αργότερα ακολούθησε η -για πολλούς- πιο εμπνευσμένη σχεδιαστικά 4θυρη έκδοση και η κορυφαία έκδοση αυτού με την ονομασία "MPS" σε πεντάθυρο αμάξωμα και κινητήρα turbo 2,3 λίτρων. Το 2006 έγινε ένα ρετουσάρισμα σχεδίασης σε όλες τις εκδόσεις, για να φτάσουμε σήμερα να μιλάμε για το νέο Mazda3, το οποίο έρχεται και πάλι στις προαναφερθείσες εκδόσεις, αλλά παράλληλα διαθέσιμες από την αρχή.
Σχεδίαση
Η σχεδίαση του Mazda3 παραμένει ξεχωριστή, διατηρώντας εν μέρει το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο με το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά με περισσότερη δόση δυναμισμού. Αυτός ο δυναμισμός προέρχεται κυρίως από τα τονισμένα εμπρός φτερά στα πρότυπα των υπολοίπων μοντέλων της εταιρείας και που άλλωστε αποτελούν τον εκφραστή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της εταιρείας. Οι αλλαγές στο πιο συμπαγές εμπρός μέρος το καθιστούν αυτομάτως πιο σπορτίφ, με τις εισαγωγές αέρα να είναι μεγαλύτερες, τα φωτιστικά σώματα πιο κομψά και τις καμπύλες επιφάνειες να προσδίδουν περισσότερο δυναμικό χαρακτήρα. Όλα αυτά έγιναν βέβαια για χάρη της αεροδυναμικής, που στο νέο μοντέλο είναι βελτιωμένη με Cd 0.28 για το σεντάν και Cd 0.30 για το 5θυρο, ενώ αμφότερες συγκαταλέγονται στις καλύτερες στην κατηγορία. Τόσο στο πεντάθυρο όσο και στο σεντάν Mazda3, το πίσω μέρος απέκτησε και εκείνο πιο σπορ εικόνα με τη χρήση των νέων διάφανων φωτιστικών σωμάτων, που και εκείνα αποτελούν στοιχεία της ευρύτερης νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας.
Βελτιωμένη πλατφόρμα
Το νέο Mazda3 βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το μοντέλο που αντικαθιστά και που αποτελεί κοινή βάση για τα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας της Ford και της Volvo. Η πλατφόρμα αυτή (C1) έχει δεχθεί ενισχύσεις σε σχέση με εκείνη που ήταν η βάση για το προηγούμενο Mazda3, με σαφείς ενδείξεις βελτίωσης σε θέματα ακαμψίας και συμπεριφοράς. Αναφορικά με αυτό να επισημάνουμε, ότι σύμφωνα με τη Mazda, η στρεπτική ακαμψία στις διαγωνίους του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 41%, ενώ συνολικά η ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 17%. Το μεταξόνιο είναι ίδιο σε μήκος (2.640 χλστ.), ωστόσο τα μετατρόχια εμπρός και πίσω είναι μεγαλύτερα κατά 15 χλστ., αλλά και το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου -και στους δύο τύπους αμαξώματος- είναι επίσης μεγαλύτερο (+4,5 εκ. στο 5θυρο και +9 εκ. στο σεντάν μοντέλο).

 
 Νέο Mazda3
Εσωτερικό - Χώροι
Κινητήρες - Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το ΜPS