ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Αφιέρωμα

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/9/2009
Αφιέρωμα
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Υπογράφηκε η Υπουργική Απόφαση για την απόσυρση
Επιτέλους ξεκινά!
Διαβάστηκε από 729 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:29/9/2009
Στην τελική ευθεία βαδίζουμε πλέον για την εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, αφού μετά την υπογραφή της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εκδόθηκε και η ανάλογη Κοινή Υπουργική Απόφαση που απαιτείται.
Εκδόθηκε επιτέλους η πολυαναμενόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, με την οποία σηματοδοτείται η έναρξη της απόσυρσης Ι.Χ αυτοκινήτων και επαγγελματικών (ελαφρών και βαρέων), αφού ρυθμίζονται ορισμένα θέματα, όπως οι διαδικασίες που θα ακολουθούνται, καθώς και οι περιορισμοί που θα ισχύουν για τα αποσυρόμενα οχήματα. Ωστόσο, για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι την προηγούμενη εβδομάδα το μέτρο έλαβε τη νομοθετική ισχύ που απαιτείται, με τη διαδικασία υπογραφής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα (αφού η Βουλή έχει διαλυθεί λόγω των εκλογών). Στην ίδια Νομοθετική Πράξη είχαν συμπεριληφθεί τα "Περιβαλλοντικά Τέλη Κυκλοφορίας", καθώς και η θέσπιση του "Πράσινου" Δακτυλίου από το Σεπτέμβρη του 2011. Τέλος, αν και το βασικό σκέλος του μέτρου, που είναι οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθεί κάποιος προκειμένου να αποσύρει το αυτοκίνητό του, αποσαφηνίστηκαν, για ορισμένα σημεία το τοπίο παραμένει θολό. Ας δούμε όμως ποια ζητήματα έχουν διευκρινιστεί πλήρως και ποια όχι, για τα οποία το ΥΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζει ότι στις αμέσως επόμενες μέρες θα υπάρξουν διευκρινιστικές Εγκύκλιοι.
¶μεσα η εφαρμογή της απόσυρσης
Πλέον, το μόνο που απομένει για την έναρξη της απόσυρσης, μετά την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών, είναι η δημοσίευσή της στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Ωστόσο, έως αυτή τη στιγμή που το Auto Τρίτη οδεύει προς δημοσίευση, δεν έχει ακόμη εκδοθεί το αντίστοιχο ΦΕΚ. Για το συγκεκριμένο ζήτημα, οι υπεύθυνοι του ΥΠΕΧΩΔΕ, με τους οποίους ήρθαμε σε επικοινωνία, μας δήλωσαν ότι η έκδοση του αντίστοιχου ΦΕΚ είναι θέμα ημερών ή ακόμη και ωρών. Τέλος, όσον αφορά στη διάρκεια εφαρμογής του μέτρου, όπως αναφέρεται και στην ΚΥΑ, χρονικά η λήξη του τοποθετείται έως τις 31/12/2012.
Θα συνεχιστεί το μέτρο και μετά τις εκλογές;
Όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του Συντάγματος, οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που υπογράφονται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, θα πρέπει να επικυρώνονται εντός 40 ημερών από την ορκωμοσία της νέας Βουλής, για να συνεχίσουν να είναι σε ισχύ. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, ουδέποτε έχουν καταψηφιστεί Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας. Τέλος, όπως υποστηρίζεται από το ΠΑΣΟΚ, δια στόματος κ. Σπύρου Κουβέλη (πολιτικός εκπρόσωπος για θέματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας), στην περίπτωση που αναλάβουν την εξουσία θα επανεξεταστούν οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κυρίως στο κομμάτι που αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας, που προτείνεται να γίνεται βάσει ρύπων και όχι βάσει χωρητικότητας κινητήρα.
Κατηγοριοποίηση οχημάτων
Όπως γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό, για την εφαρμογή της απόσυρσης, των "Περιβαλλοντικών Τελών" και του "Πράσινου" Δακτυλίου, τα οχήματα κατηγοριοποιούνται σε 4 Κλάσεις, σύμφωνα με την πρώτη ¶δειας Κυκλοφορίας του στην Ελλάδα. Στο διπλανό πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά πώς προκύπτουν οι Κλάσεις αυτές.
Κλάσεις ΟχημάτωνΠεριβαλλοντική επιβάρυνση κινητήρα οχημάτων
Κλάση ΑΟχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές, με ημερομηνία
πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2005 (Euro 4,5)
Κλάση ΒOχήματα με μέτριες εκπομπές ρύπων, με ημερομηνία
πρώτης κυκλοφορίας από 1/1/2000 (Euro 3)
Κλάση ΓOχήματα με υψηλές εκπομπές, με ημερομηνία πρώτης
κυκλοφορίας από 1/1/1996 (Euro 2)
Κλάση ΔOχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές, με ημερομηνία πρώτης
κυκλοφορίας μέχρι 31/12/1995 (Euro 1 και συμβατικής τεχνολογίας)


Οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε για να αποσύρετε το αυτοκίνητό σας
φωτό 1
Τόσο με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όσο και με την Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύτηκε, μερικά ζητήματα διαφοροποιήθηκαν σε σχέση με όσα γνωρίζαμε. Ωστόσο, με την τελευταία ξεκαθαρίστηκαν πλήρως οι διαδικασίες που θα πρέπει να ακολουθεί κάποιος προκειμένου να αποσύρει το αυτοκίνητό του, καθώς και οι τρόποι είσπραξης των οικονομικών κινήτρων από την απόσυρση και την αγορά νέου οχήματος.
Στην περίπτωση που κάποιος έχει αποφασίσει να αποσύρει το αυτοκίνητό του, θα πρέπει να γνωρίζει τα εξής:
1. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος ή κάποιο άλλο άτομο που έχει εξουσιοδότηση θα πρέπει να παραδώσουν το όχημα σε κάποιο από τα κέντρα ανακύκλωσης αυτοκινήτου της ΕΔΟΕ (Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων Ελλάδος).
φωτό 2
2. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα λαμβάνει τη σχετική βεβαίωση παραλαβής του προς απόσυρση οχήματος από το κέντρο ανακύκλωσης, ενώ μέσα σε 8 ημέρες του αποστέλλεται ταχυδρομικώς το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος (φωτό 1). Το πιστοποιητικό καταστροφής του οχήματος θα πρέπει να συνοδεύεται από δήλωση του κέντρου ανακύκλωσης (φωτό 2), με την οποία να δηλώνεται ότι το αποσυρόμενο όχημα πληροί τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην Υπουργική Απόφαση. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το Auto Τρίτη ήρθε σε επικοινωνία με το κέντρο ανακύκλωσης οχημάτων Αρχιμήδης Νεονάκης Α.Ε., (τηλ: 22620-30930), απ' όπου μας πληροφόρησαν, ότι το διάστημα των 8 ημερών που προβλέπεται για την ταχυδρομική αποστολή θα τηρηθεί στο ακέραιο, ενώ μας ανέφεραν ότι περιμένουν από το ΥΠΕΧΩΔΕ κάποιες διευκρινίσεις, κυρίως όσον αφορά στην κατάσταση των οχημάτων που θα παραλαμβάνουν.
3. Για να γίνει η οριστική διαγραφή του αποσυρόμενου οχήματος θα πρέπει να σταλεί το αντίγραφο του πιστοποιητικού καταστροφής μαζί με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
4. Η Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης θα πρέπει να εκδίδει μηχανογραφημένη πράξη οριστικής διαγραφής του οχήματος, η οποία αποτελεί το δικαιολογητικό για την παροχή των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης, που θα καταβάλλονται από την αρμόδια ΔΟΥ. 
Πώς θα εισπράττουμε την επιπλέον επιδότηση των 1.000 ευρώ για αγορά νέου οχήματος
1. Για να λάβετε τα 1.000 επιπλέον ευρώ, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η απόσυρση κάποιου παλαιότερου οχήματος, σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία.
2. Το καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο που θα επιλέξετε, θα πρέπει να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 ή 5.
3. Στην άδεια κυκλοφορίας του νέου οχήματος θα πρέπει να αναγράφεται η ένδειξη "από απόσυρση του… Ε.ΙΧ. ή Φ.Ι.Χ ή Φ.Δ.Χ".
4. Το ποσόν των 1.000 ευρώ εισπράττεται από τη Δ.Ο.Υ στην οποία ανήκετε, με προσκόμιση του τίτλου πληρωμής, ο οποίος δίνεται από την αρχή που εξέδωσε την ¶δεια Κυκλοφορίας του νέου σας οχήματος, στην οποία αναγράφεται ο αριθμός του αποσυρθέντος αυτοκινήτου.

Ποια αυτοκίνητα θα μπορούν να αποσύρονται και ποιοι περιορισμοί θεσπίζονται; 
Όπως αναφέρεται και στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, τα αυτοκίνητα που θα μπορούν να δίνονται για απόσυρση θα πρέπει να ανήκουν σε μία από τις Κλάσεις Β, Γ ή Δ. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι θα μπορούμε να δίνουμε για απόσυρση ένα αυτοκίνητο μοντέλο του 1990 ή ακόμη και του 2004. Το αποσυρόμενο όχημα θα πρέπει: 
Να κινείται αυτοδύναμα 
Να διαθέτει όλα τα μηχανικά του μέρη 
Να διαθέτει όλα τα στοιχεία του αμαξώματος, όπως πινακίδες, άδεια κυκλοφορίας, κ.ά. 
Δε θα μπορούν να αποσύρονται τα οχήματα που: 
Έχουν καταστραφεί από ατύχημα, πυρκαγιά, εμπρησμό ή βανδαλισμό. 
Οι ιδιοκτήτες ή οι κάτοχοί τους έχουν υποβάλει δήλωση ακινησίας, εκτός εάν την άρουν, καταβάλλοντας τα οφειλόμενα τέλη, ώστε να λάβουν εκ νέου τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. 
Ωστόσο, ακόμη δεν έχουν διευκρινιστεί κάποια ζητήματα, όπως το πώς μεταφράζεται πρακτικά η φράση "να κινείται αυτοδύναμα". Όπως μας τόνισαν και άνθρωποι αρκετών εταιρειών ανακύκλωσης, δεν έχουν λάβει ακόμη τις απαραίτητες διευκρινίσεις για το ποια πρέπει να είναι ακριβώς η κατάσταση του οχήματος που θα παραλαμβάνουν. Αν, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο έχει ένα μικρό μηχανικό πρόβλημα και δεν μπορεί να μεταφερθεί αυτοδύναμα, τι γίνεται; Αν ένα αυτοκίνητο έχει υλικές ζημιές, τι έκτασης θα πρέπει να είναι αυτές, ώστε να μπορεί να δοθεί για απόσυρση;
Έως 3.200 ευρώ το όφελος από την απόσυρση - Επιδοτείται και η αγορά μεταχειρισμένου
Η απόσυρση θα επιδοτείται με ποσά από 500 έως 2.200 ευρώ, ανάλογα με τον κυβισμό του κινητήρα του αποσυρόμενου αυτοκινήτου. Πρόσθετο όφελος 1.000 ευρώ θα υπάρχει για εκείνους που θα επιλέξουν να προχωρήσουν στην αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 και 5, αφού έχει προηγηθεί η απόσυρση άλλου αυτοκινήτου. Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά το όφελος που θα έχετε ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου που θα αποσύρετε.
Τα χρήματα που θα πάρετε βάσει χωρητικότητας κινητήρα
Έως 900 κ.εκ.500 ευρώΣτην περίπτωση που αποφασίσετε να αγοράσετε κάποιο καινούριο όχημα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 ή Euro 5, δικαιούστε επιπλέον οικονομική ενίσχυση 1.000 ευρώ.
900 έως 1.400 κ.εκ.1.000 ευρώ
1.400 έως 2.000 κ.εκ.1.500 ευρώ
2.000 έως 2.400 κ.εκ.1.800 ευρώ
Πάνω από 2.400 κ.εκ.2.200 ευρώ
Τι θα γίνει με όσους χρωστούν στο Δημόσιο;
Εδώ και αρκετές ημέρες ένα ερώτημα που έμενε αναπάντητο αφορούσε στις περιπτώσεις καταβολής των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης σε όσους χρωστούν προς το Δημόσιο, δηλαδή σε εκείνους που δεν είναι φορολογικά ενήμεροι. Πλέον, η Κ.Υ.Α. που δημοσιεύτηκε ξεκαθαρίζει και αυτό το ζήτημα στο ¶ρθρο 5, παράγραφος 4, όπου αναφέρεται ότι: "Κατά την πληρωμή του ποσού σύμφωνα με τα ανωτέρω, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ¶ρθρου 83 του Ν.Δ. 356/1974 (ΦΕΚ Α 90). Ο Νόμος στον οποίο και γίνεται αναφορά, όμως, προβλέπει τα εξής:
1. Συμψηφισμός απαιτήσεων οφειλέτου του Δημοσίου έναντι χρεών αυτού προς το Δημόσιο δύναται να αντιταχθή εις πάσαν περίπτωσιν καθ' ην ούτος έχει βεβαίαν χρηματικήν απαίτησιν κατά του Δημοσίου, εκκαθαρισμένην και αποδεικνυομένην εκ τελεσιδίκου δικαστικής αποφάσεως ή εκ δημοσίου εγγράφου. Ο συμψηφισμός προτείνεται διά δηλώσεως υποβαλλομένης εις το Δημόσιον Ταμείον εις ο είναι βεβαιωμένον το χρέος.
2. Ωσαύτως συμψηφισμός επιτρέπεται υπό τας αυτάς προϋποθέσεις και δι' οφειλάς προς το Δημόσιον εκ φόρων και τελών χαρτοσήμου καταβαλλομένων συν τη δηλώσει εις τα Δημόσια Ταμεία. Εν τη περιπτώσει ταύτη ο συμψηφισμός προτείνεται διά δηλώσεως υποβαλλομένης εις την αρμόδιαν Οικονομικήν Εφορίαν. Υποβολή δηλώσεως συμψηφισμού μετά την λήξιν της προθεσμίας υποβολής δηλώσεως του φόρου ή των τελών, δεν απαλλάσσει τον οφειλέτην των συνεπειών της εκπροθέσμου υποβολής δηλώσεως του φόρου.
3.Ο συμψηφισμός ενεργείται και αυτεπαγγέλτως υπό του Δημοσίου Ταμείου εφ' όσον εκ των παρ' αυτώ στοιχείων αποδεικνύεται η απαίτησις του οφειλέτου. Διά του συμψηφισμού αι αμοιβαίαι απαιτήσεις αποσβέννυνται, αφ' ου χρόνου συνυπήρξαν, φυλαττομένης της διατάξεως του άρθρου 96 του Ν.Δ. 321/69 (3). Απαίτησις του Δημοσίου παραγεγραμμένη δύναται να αντιταχθή εις συμψηφισμόν επί τριετίαν από της συμπληρώσεως της παραγραφής.
Όπως προκύπτει, όσοι οφείλουν χρήματα προς το Δημόσιο δε θα λαμβάνουν μέρος ή το σύνολο των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης, αφού θα προηγείται συμψηφισμός μεταξύ της οφειλής και των χρημάτων της επιδότησης της απόσυρσης.
Ποια ζητήματα δεν έχουν διευκρινιστεί
• Η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία τίθεται σε εφαρμογή το μέτρο της απόσυρσης αναφέρει, ότι θα επιδοτείται η αγορά καινούργιου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 4 ή 5. Όμως, τα μεταχειρισμένα που θα αγοράζονται, σε ποια Κλάση θα πρέπει να ανήκουν, αφού αρκετά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί πριν το 2005, ανταποκρίνονται στην αντιρρυπαντική τεχνολογία Euro 4;
• Ο διαχωρισμός σε Κλάσεις, σύμφωνα με την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης ¶δειας Κυκλοφορίας, συμπεριλαμβάνει στην Κλάση Α΄ και ορισμένα αυτοκίνητα Euro 3, αφού η οδηγία Euro 4 έγινε υποχρεωτική για τα καινούργια αυτοκίνητα που πωλούνταν από 1/1/2006.
Χωρίς αλλαγές τα "περιβαλλοντικά" Τέλη Κυκλοφορίας
Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που υπογράφηκε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εκτός από την απόσυρση, θεσπίζει ακόμη την αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας, αλλά και την εφαρμογή του "Πράσινου Δακτυλίου", που ουσιαστικά αποτελούν τα αντικίνητρα για τη διατήρηση των παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων. Ειδικά για τα νέα τέλη κυκλοφορίας, που θα ισχύσουν από φέτος, η διαμόρφωσή τους θα γίνεται βάσει των Κλάσεων που έχουν δημιουργηθεί. Δηλαδή, θα λαμβάνονται υπ' όψιν οι εκπομπές ρύπων, αλλά και ο κυβισμός του αυτοκινήτου. Όπως μπορείτε να δείτε και στον παρακάτω πίνακα, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που υπάγονται στις Κλάσεις Β΄, Γ΄ και Δ΄ θα επιβαρύνονται με αυξημένα Τέλη Κυκλοφορίας, με επιπλέον κόστος, που θα κυμαίνεται από 50 έως 150 ευρώ, ενώ εκείνοι που διαθέτουν όχημα που ανήκει στην Κλάση Α΄, θα πληρώσουν μειωμένη Τέλη κατά 18 ευρώ. Για τα υβριδικά, ηλεκτρικά και υδρογόνου αυτοκίνητα με κυβισμό κάτω των 1.929 κ.εκ. προβλέπεται απαλλαγή από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας, ενώ γι αυτά με μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα, που ανήκουν στην Κλάση Α΄, οι ιδιοκτήτες τους θα πληρώσουν το ήμισυ των Τελών. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι απαραίτητη πλέον προϋπόθεση για να παραλάβει κάποιος το νέο σήμα Τελών Κυκλοφορίας, θα είναι η επίδειξη της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων, χωρίς αυτό να αποτελεί ουσιαστική απόδειξη καλής λειτουργίας ενός κινητήρα, αφού όλοι γνωρίζουμε, ότι ο οποιοσδήποτε μπορεί να εκδώσει μια ΚΕΚ στο συνεργείο της γειτονιάς του αρκετά εύκολα…
Τα "περιβαλλοντικά" τέλη κυκλοφορίας
Κυβισμός Κλάση Διαφορά Νέων-Ισχυόντων Τελών Κυκλοφορίας
<301301-785786-1.3571.358-1.9281.929-2.357Πάνω από 2.357
Ισχύοντα τέλη κυκλοφορίας18 ευρώ46 ευρώ112 ευρώ202 ευρώ446 ευρώ580 ευρώ 
Κλάση Α0 ευρώ28 ευρώ94 ευρώ184 ευρώ428 ευρώ 562 ευρώμείον 18 ευρώ (-30%)
Κλάση Β68 ευρώ96 ευρώ 162 ευρώ252 ευρώ 496 ευρώ630 ευρώ 50 ευρώ (+10%)
Κλάση Γ118 ευρώ146 ευρώ212 ευρώ302 ευρώ546 ευρώ680 ευρώ100 ευρώ (+15%)
Κλάση Δ168 ευρώ196 ευρώ262 ευρώ352 ευρώ596 ευρώ730 ευρώ150 ευρώ (+20%)
Ανασχεδιάζεται ο Δακτύλιος από το 2011
Από το Σεπτέμβριο του 2011 αλλάζει πλήρως η λειτουργία του Δακτυλίου, αφού προβλέπεται να εφαρμοστούν τα εξής:
• Τα αυτοκίνητα με πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων, ηλικίας άνω των 15 ετών, θα έχουν κόκκινο σήμα Τελών Κυκλοφορίας και δε θα μπορούν να μπαίνουν στον "Πράσινο Δακτύλιο" κατά τις ώρες λειτουργίας του.
• Τα καινούργια αυτοκίνητα με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 140 γρ./χλμ. και κάτω θα λαμβάνουν σήμα Τελών Κυκλοφορίας σε πράσινο χρώμα και θα εισέρχονται στο Δακτύλιο ελεύθερα, ανεξαρτήτως ώρας και ημέρας.
• Τέλος, όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα διαθέτουν σήμα Τελών χρώματος γκρι και θα εισέρχονται στο Δακτύλιο όπως και σήμερα, δηλαδή με το σύστημα "μονά-ζυγά".
"Πράσινος Δακτύλιος"
Κατηγορία οχήματος Κλάση Είσοδος στον Πράσινο Δακτύλιο Χρώμα ειδικού σήματος
Ι.Χ./Ελαφρά φορτηγά Κλαση Δ Μόνο εκτός ωρών λειτουργίας Δακτυλίου Κόκκινο
Κλάσεις Β και Γ Με το σύστημα μονά-ζυγά Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές CO2>140 γρ./χλμ.) Με το σύστημα μονά-ζυγά Γκρι
Κλάση Α (εκπομπές CO2 <140 γρ./χλμ.) Eλεύθερη Λευκό
Δίκυκλα Όλα Ελεύθερη Λευκό
Βαρέα οχήματα Άνω της 15ετίας (Κλάση Δ) όνο εκτός ωρών λειτουργίας Δακτυλίου Κόκκινο
Κάτω της 15ετίας (Κλάσεις Β και Γ) Ελεύθερη Λευκό
Καθαρά (Κλάση Α) Ελεύθερη Λευκό
Λεωφορεία Όλα Ελεύθερη Λευκό