Διαβάστηκε από 22636αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/11/2009
Μια έκδοση ακόμα. Η έκδοση GT είναι μια νέα στην γκάμα του Clio και εκτός από πλούσιο εξοπλισμό, περιλαμβάνει και ορισμένες αλλαγές στην ανάρτηση, ώστε να προσφέρει το κάτι παραπάνω από τα απλά Clio των 1,2 λίτρων. Το Clio GT εφοδιάζεται με κινητήρα 1,6 λίτρων, με απόδοση 128 ίππων, που ωστόσο δε διακρίνεται για το σπορ χαρακτήρα που προσδίδει, ακολουθώντας περισσότερο την GT φιλοσοφία του μοντέλου.
Εμφανισιακά. Η έκδοση GT περιλαμβάνει όλα τα νέα στοιχεία που απέκτησε το Clio στην ανανέωσή του, ωστόσο παρουσιάζει έναν περισσότερο σπορ χαρακτήρα από τις απλές εκδόσεις. Εκείνος διαμορφώνεται από τους ευμεγέθεις προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, με τον εμπρός να διαθέτει στρογγυλούς προβολείς ομίχλης, ενώ στον πίσω φιγουράρουν οι διπλές απολήξεις των εξατμίσεων. Oι ζάντες των 16 ιντσών και τα πλαϊνά μαρσπιέ συμπληρώνουν την έκδοση αυτή αισθητικά. Έτσι, το Clio GT -εκτός από πιο δυναμικό- παρουσιάζει και πιο εκλεπτυσμένο αισθητικό προφίλ έναντι των άλλων Clio.
Στο ταμπλό συναντούμε μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του, ενώ σχεδιαστικά η εικόνα είναι σύγχρονη και ευχάριστη.
Εσωτερικό - Χώροι: Ευχάριστο και άνετο για 4 επιβάτες. Το εσωτερικό του Clio GT δεν έχει υποστεί αλλαγές, με εξαίρεση τη χρωμιωμένη κεντρική κονσόλα και τα τύπου μπάκετ δερμάτινα υφασμάτινα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη.
Η ποιότητα βρίσκεται στα γνώριμα πολύ καλά επίπεδα, όπως επίσης και η συναρμογή, με τα μαλακά πλαστικά να κυριαρχούν στο επάνω μέρος του ταμπλό, ενώ η γενικότερη εικόνα δίνει μια αίσθηση στιβαρότητας. Όσον αφορά στους χώρους, το μικρό γαλλικό μοντέλο θα μεταφέρει δίχως προβλήματα 4 επιβάτες. Τέλος, ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών, που φτάνει στα 288 λτ.
Οδική συμπεριφορά: GT και σε χαρακτήρα…
Το Clio GT διαθέτει ορισμένες τροποποιήσεις στην ανάρτηση σε σχέση με τα απλά Clio, γεγονός που το καθιστά περισσότερο σταθερό και καλύτερο σε αίσθηση έναντι εκείνων, χωρίς παράλληλα να υστερεί σε άνεση. Πιο συγκεκριμένα, αυτή η έκδοση έχει κατά 15% πιο σφιχτή ανάρτηση, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω έχει μεγαλύτερη αντιστρεπτική, με το μεταξόνιο και τα μετατρόχια να παραμένουν ίδια.
Στο δρόμο το Clio GT παρουσιάζει σίγουρο πάτημα μέσω της διακριτικά σφιχτής ανάρτησης, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές είναι λογικές. Το ESP, που διατίθεται προαιρετικά με κόστος 650 ευρώ, θα έπρεπε να είναι στάνταρ σε αυτή την έκδοση, αφού σε υπερβολές του οδηγού το πίσω μέρος εύκολα αποσταθεροποιείται. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ και το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει καλή αίσθηση και αμεσότητα, στα πρότυπα των υπολοίπων Clio (πλην του πιο καλού RS).
Κινητήρας: Ικανοποιεί σε όλα τα επίπεδα Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι ο ίδιος που κινεί και την RS έκδοση του Twingo, ωστόσο η απόδοσή του μειώθηκε στους 128 ονομαστικούς ίππους (έναντι 133 του Twingo). Στην πράξη, το GT απέδωσε 129 ίππους στο δυναμόμετρο, που κινούν το αμάξωμα των 1.209 κιλών με ευκολία, προσφέροντας καλές επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνεργάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο σχετικά σφιχτής κλιμάκωσης.