Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Παρουσίαση

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/4/2010
Παρουσίαση
Σχολή οδήγησης σε πάγο Porsche Ice Force
Απόλαυση «on the rocks»
Διαβάστηκε από 2843 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/4/2010
Οι περισσότεροι ανυπομονούν να τελειώσουν το σχολείο. Υπάρχει όμως ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα, σχεδόν 300 χλμ. πάνω από τον Αρκτικό Κύκλο, που λειτουργεί υπό τη διεύθυνση της Porsche και πραγματικά λυπάσαι όταν αφήνεις τις κατεψυγμένες "αίθουσές" του…
Η θερμοκρασία είναι -22o C, ο πάγος στη λίμνη Pasasjarvi έχει 70 εκατοστά πάχος και το γκάζι της 911 Turbo βυθίζεται μέχρι το πάτωμα. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή 500 ίπποι καλπάζουν προς τους τέσσερις τροχούς, ο καθένας από τους οποίους διαθέτει ειδικά ελαστικά με 200 καρφιά μήκους 4 χλστ., που θρυμματοποιούν το πάνω μέρους του πάγου, το οποίο προσκολλάται πάνω στην "καυτή" 911, την ώρα που δίνει τα ρέστα της σε μια τέλεια επίδειξη πλαγιολίσθησης. Αυτά και πολλά άλλα διασκεδαστικά, αλλά προπαντός διδακτικά, συμβαίνουν στο κορυφαίο επίπεδο εκπαίδευσης για οδήγηση σε πάγο και χιόνι. Η Porsche το ονομάζει "Ice Force" και λαμβάνει χώρα στο Ίβαλο, στο βορειότερο άκρο της Φιλανδίας.
Χωρίς… αναισθητικό
Σε μια εποχή που τα σημερινά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με τόσα ηλεκτρονικά για να αποφεύγουν την ολίσθηση, είναι πραγματικά συναρπαστικό να βρίσκεσαι σε μια εκδήλωση, όπου τα συστήματα αυτά δεν έχουν την τιμητική τους. Και κυρίως, οι έμπειροι εκπαιδευτές ουρλιάζουν μέσα από τους ασυρμάτους για τη ΜΗ χρησιμοποίησή τους και σε ενθαρρύνουν να προκαλείς, να ελέγχεις και να διορθώνεις μεγαλοπρεπείς πλαγιολισθήσεις, με σκοπό την τελειοποίηση των οδηγικών σου ικανοτήτων και την εξοικείωση με το τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει ένα σπορ αυτοκίνητο. 
Το Ice Force Camp, το ανώτατο επίπεδο… μόρφωσης οδήγησης σε πάγο και χιόνι, έχει διάρκεια 3 ημερών για τους πελάτες της Porsche. Για εμένα και τους υπόλοιπους τυχερούς δημοσιογράφους η εμπειρία ήταν συμπυκνωμένη σε μία μέρα και χωρίς τα προαπαιτούμενα Camp (στην Αυστρία ή στο Ροβανιέμι) και Camp 4S (στο Ίβαλο).
Παρόντα στον παγωμένο "παιδότοπο" της Porsche ήταν όλα τα μοντέλα της θρυλικής γερμανικής φίρμας: 911 Carrera και Turbo, Cayman S και Panamera 4S σε ρόλο πρωταγωνιστή και Cayenne σε βοηθητικό ρόλο, αφού ήταν το "εργαλείο" σε περίπτωση που κάποιος το παραέκανε και κόλλαγε στο μαλακό χιόνι. Σε κάθε περίπτωση, τα μοντέλα ήταν εφοδιασμένα με ελαστικά που φέρουν καρφιά, για μέγιστη πρόσφυση στην επιφάνεια της λίμνης. Για καθένα από αυτά υπήρχε συγκεκριμένη δοκιμασία, ενώ για κάθε γκρουπ υπήρχε συγκεκριμένος εκπαιδευτής. Για την ελληνική αποστολή υπεύθυνος ήταν ο Λέο Βαντλ, παλιός αγωνιζόμενος Ράλι από την Αυστρία, που συνεργάζεται με την Porsche για πάνω από 18 χρόνια. 
Απολαυστικό μενού
Η πρώτη επαφή έγινε με μια τετρακίνητη Carrera 4S σε μια πίστα χαραγμένη επί πάγου και μήκους 2,5 χλμ. Κάνοντας μερικούς γύρους σε κάθε είδους στροφή και μικρές ευθείες, όχι μόνο εξοικειώθηκα με τα συγκεκριμένα ελαστικά και το ελεγχόμενο φρενάρισμα που απαιτεί η κατάσταση, αλλά άρχισα να έχω και άποψη για τα επίπεδα πρόσφυσης. Παράλληλα, κατανόησα ακόμα μια φορά την ανάγκη για απαλές κινήσεις στο τιμόνι και εντρύφησα στο να ζυγίζω το αυτοκίνητο με τη χρήση φρένων και γκαζιού, μεταφέροντας το βάρος. Μετά ήρθε η ώρα των μεγαλοπρεπών πλαγιολισθήσεων και των χορευτικών επί πάγου. Συμπέρασμα; Ως τετρακίνητο, χρειαζόταν λιγότερο input από το τιμόνι και περισσότερο γκάζι για να προκαλέσεις και να διατηρήσεις ένα τέλειο drift. 
Το επόμενο πιάτο είχε επίσης Carrera 4S και δικίνητη Carrera S σε διαδικασία σλάλομ και σκανδιναβικού φλικ. Η ανάγκη για λιγότερο γκάζι και περισσότερου ζυγίσματος με το τιμόνι ήταν εμφανής στην Carrera S, αλλά με 62% του βάρους στον πίσω άξονα, εμφανίζει ελάχιστη υποστροφή και εξασφαλίζει απόλυτα ελεγχόμενη υπερστροφή -όταν της ζητηθεί. 
Η θέα της τεράστιας Panamera 4S σε μια παγωμένη, στενή, όλο καμπές πίστα 2,7 χλμ. δεν ήταν ό,τι πιο άνετο μπορεί να σκεφτεί κανείς. Μέχρι τη στιγμή που την οδήγησα σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτή. Το μακρύ μεταξόνιο και ο μπροστά τοποθετημένος V8 των 400 ίππων εξασφάλιζαν προοδευτικές και απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις, από ένα αυτοκίνητο που αποδείχθηκε απόλυτα fun to drive, παρά το ελαφρύ τιμόνι και την κατηγορία που στοχεύει… 
Το αυτοκίνητο με το οποίο δεν έκανα ούτε ένα τετ-α- κε ήταν η κεντρομήχανη Cayman S. Απόλυτα προβέψιμη και ζυγισμένη, τόσο στο γκάζι, όσο και στα φρένα, αποδείχθηκε το αυτοκίνητο που θα ήθελα να οδηγώ για μέρες στον πάγο, είτε ως αρχάριος, είτε και ως πιο πεπειραμένος… Άλλωστε ήταν και η επιλογή του εκπαιδευτή μας. 
Το κερασάκι στην παγωμένη τούρτα μας ήταν η 911 Τurbo σε κύκλο με διάμετρο 140 μέτρων. Σκοπός; Το ιδανικό και συνεχές drifting. Και αν στην πρώτη προσπάθεια δεν τα κατάφερα απόλυτα, μετά από τις επισημάνσεις του εκπαιδευτή, η δεύτερη απόπειρα με έστειλε στην κορυφή της κλίμακας της δόξας και της απόλυτης ευχαρίστησης. 
Το τέλος της ημέρας με βρήκε γεμάτο λύπη για το τέλος του… σχολείου, αλλά και πλήρη ενθουσιασμού, που έζησα μια τέτοια εμπειρία. Αξίζει με το παραπάνω τα αρκετά ευρώ που στοιχίζει (5.290 ανά άτομο, πλέον αεροπορικών εισιτηρίων), γιατί δε σου προσφέρει μόνο ένα συναρπαστικό βίωμα, αλλά σε κάνει πολύ καλύτερο και ασφαλέστερο οδηγό! Και αυτό δεν αποτιμάται με τίποτα…
Η λίμνη των… Porsche
H λίμνη Pasasjärvi έχει μήκος 7,5 χλμ., πλάτος 1,5 χλμ. και συνολικά καλύπτει 780 εκτάρια. Με τις θερμοκρασίες να φτάνουν ενίοτε και στους -40ο C, αυτός είναι ο κατάλληλος χώρος για τα σεμινάρια προχωρημένης εκπαίδευσης σε πάγο της Porsche από τον Ιανουάριο μέχρι το τέλος Απριλίου. Η γερμανική φίρμα έχει αποκλειστική χρήση του χώρου από το 2009 και πληρώνει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ στην κυβέρνηση της Φιλανδίας γι αυτό το λόγο. Υπάρχουν μεγάλοι κύκλοι διαμέτρου 140 μέτρων, μια μεγάλη πίστα σε σχήμα "8" και πολλές διαδρομές ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς (handling), με μήκος μέχρι και τα 3,5 χλμ. Το βάθος της λίμνης φτάνει στα 50 μέτρα βάθος και ασφαλές πάχος πάγου για δραστηριότητες είναι τα 25 εκατοστά και πάνω.
Υπέροχη Λαπωνία
Το Ίβαλο στο βόρειο άκρο της Φιλανδίας είναι ένα χαρακτηριστικό μέρος της Λαπωνίας. Από τον Οκτώβριο μέχρι και το Μάιο τα πάντα είναι καλυμμένα με χιόνι, ενώ η θερμοκρασία φτάνει και στους -40ο C. Είναι εξαιρετικό μέρος για χειμερινά σπορ και δραστηριότητες και φυσικά υπάρχουν χιλιάδες δωμάτια σε λογικές τιμές. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως το κόστος για μια πλήρη σουίτα στο χωριό Saariselka (25 λεπτά με αυτοκίνητο από το αεροδρόμιο του Ίβαλο) με κουζίνα και σάουνα κυμαίνεται στα 150 ευρώ σε περίοδο αιχμής. Το μέρος επισκέπτονται πολλοί που στοχεύουν να δουν το Βόρειο Σέλας. Μεγάλο μέρος των μετακινήσεων γίνεται και με snowmobiles, για τα οποία υπάρχει ιδιαίτερο δίκτυο με σήμανση μέσα από τα δάση. Χρησιμοποιούνται επίσης και έλκηθρα με χάσκις ή ταράνδους! Το καλοκαίρι η θερμοκρασία φτάνει στους 25ο C, αλλά το μεγάλο πρόβλημα κοντά στα ποτάμια και στις λίμνες είναι τα αιμοβόρα κουνούπια! Να σημειωθεί πως υπάρχει κάλυψη κινητής τηλεφωνίας παντού, ενώ το δωρεάν ασύρματο internet είναι κοινή πρακτική. Όπως σε όλη την Φιλανδία, το όριο αλκοόλ στην οδήγηση είναι 0,0%, κάτι που αφορά και στους οδηγούς snowmobiles, ενώ τα πρόστιμα στους οδηγούς για παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. είναι ανάλογα του εισοδήματός τους! Για να φτάσει κανείς στο Ίβαλο από Ελλάδα, χρειάζεται να είναι σε αεροπλάνα και αεροδρόμια περί τις 15 ώρες (υπό κανονικές συνθήκες).
Το Ice Force είναι το κορυφαίο επίπεδο εκπαίδευσης για οδήγηση σε πάγο και χιόνι, που εφαρμόζει η Porsche.

Πιστοί σύντροφοι σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις τα ελαστικά με καρφιά.

Παρά το ακραίο των δοκιμασιών, η Panamera 4S έδειξε να νιώθει ιδιαίτερα άνετη.

Συνεχές drifting με την 911 Turbo των 500 ίππων σε κύκλο διαμέτρου 140 μέτρων. Και ναι είναι τόσο απολαυστικό, όσο ακούγεται…!

Εντυπωσιακό το ζύγισμα της Cayman S, που ενθουσίασε ολόκληρη την ελληνική αποστολή.

Οι εκπαιδευτές με τους ασύρματους στο χέρι έδιναν συνεχώς οδηγίες και διόρθωναν τα όποια λάθη των τυχερών μαθητών!

Τι εστί Porsche Driving Experience;
Το Porsche Driving Experience είναι η ομπρέλα που υπερ-καλύπτει δυο σημαντικές δραστηριότητες της γερμανικής φίρμας: τo Porsche Sport Driving School και το Porsche Travel Club. Το πρώτο υφίσταται από το 1974 και στοχεύει στην προοδευτική και συνεχή βελτίωση των οδηγικών ικανοτήτων των κατόχων Pοrsche ανά τον κόσμο. Με τη βοήθεια επαγγελματιών εκπαιδευτών οι πελάτες μπορούν (με τα δικά τους ή ενοικιασμένα μοντέλα Porsche) να αρχίσουν να αναζητούν τα προσωπικά τους όρια και αυτά των αυτοκινήτων τους. Ξεκινώντας από τα βασικά και φθάνοντας μέχρι μαθήματα αγωνιστικής οδήγησης και συμμετοχής σε αγώνες, οι… διαλέξεις γίνονται σε πίστες, όπως το Nύρμπουργκρινγκ, το Χόκενχαϊμ, η πίστα της Porsche στη Λειψία, κ.τ.λ. Τα επίπεδα μαθημάτων είναι: Warm Up (μονοήμερο), Precision (διήμερο), Performance (διήμερο) και Master (διήμερο). Υπάρχει επίσης το g-Force (διήμερο) για απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου και αγωνιστική οδήγηση, το Τelemetric για αγωνιστική οδήγηση με χρήση τηλεμετρίας (διήμερο) και το Super Sport για ιδιοκτήτες ειδικών αυτοκινήτων, όπως Carrera GT, 911 GT3, GT2, κ.τ.λ. Στα σεμινάρια της Porsche περιλαμβάνονται και "σχολεία" εκτός δρόμου οδήγησης για τις Cayenne, αλλά και χειρισμού του αυτοκινήτου σε χιόνι και πάγο. Το Porsche Travel Club υποδιαιρείται σε 4 επιμέρους δραστηριότητες, που αφορούν στην οδήγηση και στις αποδράσεις. Έτσι, υπάρχει το Porsche Behind the Scenes για επισκέψεις σε μέρη που αφορούν άμεσα στη φίρμα (μουσείο, εργοστάσια, αγώνες), το Porsche Weekends και το Porsche Adventure Tours, για εκδρομές που συνδυάζουν την ευχαρίστηση της οδήγησης μιας Porsche, με αυτή της περιήγησης σε μέρη όπως η Βαυαρία, ο Μέλανας Δρυμός, τα περάσματα ¶λπεων. Τέλος, είναι τα Porsche Camps, που αφορούν στη διαμονή σε όμορφα μέρη, σε συνδυασμό με μαθήματα οδήγησης, όπως στο Νύρμπουργκρινγκ και στην παγωμένη Φιλανδία.

H λίμνη Pasasjärvi είναι η έδρα του πανεπιστημίου της Porsche για οδήγηση στον πάγο.

Η βόλτα με snowmobiles επιβάλλεται!

Πολλοί επισκέπτες ευελπιστούν να δουν το Βόρειο Σέλλας.

Πανέμορφα χάσκις τραβούν με δύναμη το έλκηθρο.