Διαβάστηκε από 51584αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:26/4/2010
Παρά το όνομά του, το νέο DS3 απεχθάνεται το ρετρό και μέσω "προχωρημένης" αισθητικής και ψαγμένων δυναμικών
χαρακτηριστικών, ορμά για να κοντράρει τους premium και… μίνι πρωταγωνιστές της σύγχρονης πασαρέλας.
Εντυπωσιάζει η συστοιχία με τα LED φώτα ημέρας στις άκρες του προφυλακτήρα.
Το μήνυμα που στέλνει η Citroen δεν είναι και τόσο ξεκάθαρο. Από τη μια επέλεξε τον ιστορικό κωδικό, δημιουργώντας με τον ένα ή το άλλο τρόπο την προσδοκία, πως θα συνδέσει το σήμερα με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό και την avant garde τεχνολογία, που εφάρμοσε για τα δεδομένα της εποχής για το θρυλικό "βάτραχο" του Φλαμίνιο Μπερτόνε.
Από την άλλη, λανσάρει το DS3, το πρώτο δείγμα γραφής της νέας γενιάς μοντέλων της, με το σλόγκαν "Αντι-Ρετρό".
Το πτερύγιο του καρχαρία προσθέτει δυναμισμό και αίσθηση κίνησης.
Πάντως, το συγκεκριμένο μότο δίνει ουσιαστικά το έναυσμα στη Citroen για να εξαπολύσει τον ανελέητο πόλεμο στο Mini και στην εμπορική κυριαρχία που επέφερε το μονοπώλιό του τα τελευταία χρόνια.
Όπως και να έχει πάντως, είναι ξεκάθαρο: η σειρά DS δεν ξεθάφτηκε από το χρονοντούλαπο της ιστορίας και η Citroen δε θέλει να διεκδικήσει μερίδιο από την πίτα των premium μικρών μέσα από μία ακόμη αναβίωση, ένα ξεσκόνισμα αισθητικής παράδοσης και δόξας από το παρελθόν.
Οι τροχοί των 17 ιντσών ενισχύουν τη σπορ εικόνα του DS3.
Το αντίθετο. Χρησιμοποιώντας ως βάση το νέο C3, επιδιώκουν την επιτυχία με μια εντελώς φρέσκια σε σχεδίαση και φιλοσοφία πρόταση. Ξεχωρίζει Το DS3 έχει προσωπικότητα και το διατυμπανίζει όχι φυσικά μόνο με την ύπαρξη του λογότυπου "DS" στο εμπρός και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που έχει πάρει τη θέση του "λοχιόσημου". Η οροφή, που έχει διαφορετικό χρώμα από το αμάξωμα, δίνει την αίσθηση ότι… "αιωρείται", ενώ η μεσαία κολόνα θυμίζει φτερό καρχαρία και στο εσωτερικό κρύβει μια πολύ εύχρηστη χειρολαβή, που διευκολύνει τους πίσω επιβάτες.
Διπλή απόληξη εξάτμισης, χωρίς ιδιαίτερα ηχητικά εφέ όμως.
Η εξωτερική σχεδίαση συμπληρώνεται από την επιβλητική μάσκα με τον τραπεζοειδή αεραγωγό -το μόνο σημείο που υπάρχει είναι το θρυλικό "λοχιόσημο"- και τα εντυπωσικά φώτα ημέρας με λάμπες LED. Με άκρως ελκυστικό και νεανικό στιλ, το νέο μοντέλο της Citroen διαλαλεί τη μόδα και τη σύγχρονη εποχή. Δεν αρνείται επίσης την εξατομίκευση, προσφέροντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών, που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την προτίμηση του χρήστη.
Το λογότυπο DS3 καταργεί το "λοχιόσημο" στο εμπρός και πίσω καπό.
Για την ακρίβεια, υπάρχει επιλογή τεσσάρων χρωμάτων για την οροφή (Botticelli Blue, Carmen Rouge, Onyx Black και Opale White), ενώ υπάρχουν και ειδικά διαμορφωμένα αυτοκόλλητα σχέδια (Onde, Pearl, Urban Tribe και Zebra). Εκτός από χρώματα (μέχρι και το κλειδί ενσωματώνει ένα στρογγυλό δίσκο στην απόχρωση του αμαξώματος), προσφέρονται πολλές ακόμα επιλογές σε υφάσματα σχεδίων για τροχούς και τα κέντρα τους, χρωμάτων για τους καθρέφτες τις φάσες για το ταμπλό (μαύρο, λευκό, γαλάζιο, μπορντώ, κόκκινο και κίτρινο) και επιλογέων ταχυτήτων και ακόμη τρία χρώματα για τα δέρματα. Με δύο λόγια, το DS3 είναι η αποθέωση του customization. Και αν θέλετε τη γνώμη μας, ναι, μας αρέσει πολύ!
Χρώματα και αριθμοί Ο αγοραστής μπορεί να διαμορφώσει το DS3 όπως ακριβώς θέλει. Μάλιστα, στα σημεία πώλησης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα on-site 3D "εργαλείο", για να βλέπει το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό όμως που έχει σημασία, είναι η πληθώρα επιλογών που έχει. Έτσι υπάρχουν:
• 11 χρωματισμοί αμαξώματος
• 8 επιλογές για ζάντες και για χρώματα καθρεφτών
• 6 χρώματα για τον επιλογέα ταχυτήτων
• 6 χρώματα για ταμπλό
• 6 χρώματα για κλειδιά
• 4 σχέδια οροφής
• 4 χρώματα οροφής
• 3 χρώματα για δέρματα
Απ΄έξω εμφάνιση και από κάτω C3 Παρά την εξαντρίκ εμφάνιση, το DS3 είναι κτισμένο στην ίδια πλατφόρμα της PSA
(Peugeot-Citroen) που χρησιμοποιεί και το πεντάθυρο C3. Το DS3 εμφανίζεται ελάχιστα μακρύτερο (+7 χλστ.), χωρίς αυτό να σημαίνει πως ξεφεύγει από τη λογική των "μαζεμένων" διαστάσεων. Η μεγάλη διαφορά όμως είναι στο ύψος, με το DS3 να "κάθεται" σαφώς χαμηλότερα (-66 χλστ.), με προφανή στόχο να τονιστεί ο σπορ χαρακτήρας του. Τα μηχανικά μέρη είναι επίσης δανεισμένα από το C3, αλλά έχουν διαφορετικές ρυθμίσεις που κάνουν, όπως θα δούμε παρακάτω, την ευχάριστη διαφορά! Οι τιμές για το νέο μοντέλο της Citroen ξεκινούν από 15.700 ευρώ για την έκδοση με τον 1,4 VΤi κινητήρα των 95 ίππων, που προσφέρεται στην έκδοση Chic. Aπό 17.900 ευρώ ξεκινάει το 1,6 VΤi 120 ίππων στην έκδοση
So Chic. Το κορυφαίο μοντέλο με τον τούρμπο κινητήρα 1,6 THP, που δοκιμάσαμε προσφέρεται μόνο με το πακέτο Sport Chic. Ξεκινάει από 20.200 ευρώ και συνοδεύεται από ένα ελκυστικό πακέτο εξοπλισμού, στο οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται ESP (που στη συγκεκριμένη έκδοση απενεργοποιείται εντελώς), 6 αερόσακοι, ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα, σπορ καθίσματα, φώτα ημέρας LED και υπολογιστής ταξιδίου. Και ποιο είναι το κόστος του customization; Για φάσα στο ταμπλό επιλογής σας 100 ευρώ, για χρωμιωμένο κάλυμμα καθρεφτών 80 ευρώ, για διακοσμητικά αυτοκόλλητα οροφής 480 ευρώ, ενώ για δερμάτινες επενδύσεις υπολογίστε 1.100 ευρώ Συν & Πλην (+): Σχεδίαση, χαρακτήρας, οδική συμπεριφορά, κινητήρας-επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, customization
(-): Συνηθισμένος ήχος κινητήρα
Εξωτερικές διαστάσεις: Μήκος: 3.948 χλστ., πλάτος:
1.715 χλστ., ύψος: 1.458 χλστ. και μεταξόνιο: 2.464 χλστ.