Διαβάστηκε από 21505αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:30/4/2010
Δαίμονας
Μπορεί οι τροχοί 19 ιντσών να θυσιάζουν την άνεση, αλλά τα οδηγικά χαρίσματα του Cupra R είναι ιδιαίτερα καλλιεργημένα και σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει η μεταφορά 265 ίππων μόνο στο εμπρός ζεύγος τροχών.
Σίγουρα δεν είναι εύκολη υπόθεση να περάσουν 265 ίπποι μόνο στους εμπρός τροχούς. Το Cupra R τα καταφέρνει όμως μια χαρά, αφού εκτός από σκληρότερες αναρτήσεις (πιο σκληρά ελατήρια 35% στα εμπρός γόνατα και 30% στους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους) και πιο χαμηλωμένο κατά 17 χλστ. αμάξωμα, διαθέτει 19άρηδες τροχούς, στιβαρό πλαίσιο και κυρίως ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS. Μπορεί η άνεση να είναι περιορισμένη -αν και βελτιωμένη σε σχέση με τα παλιά Cupra R- αλλά ως αντάλλαγμα έρχονται οι σχεδόν μηδενικές κλίσεις, η αυξημένη πρόσφυση και το γερό κράτημα -πάντως τα ελαστικά 235/35 θέλουν χρόνο για να ζεσταθούν. Αν και το Cupra R δεν έχει πρόβλημα να κινηθεί σχετικά πολιτισμένα, ήσυχα και οικονομικά στην καθημερινότητα -το τιμόνι πάντως δεν "κόβει"- είναι δύσκολο να αποφύγει κανείς την πρόκληση να πατήσει τέρμα το γκάζι και να το μετατρέψει σε δαίμονα, εν μέσω έντονων σφυριγμάτων από το τούρμπο και εντυπωσιακών ήχων από τον κινητήρα και την εξάτμιση. Τότε θα εκτιμηθούν στοιχεία όπως το ακριβές τιμόνι, τα δυνατά και ανθεκτικά φρένα, το πολύ καλό κιβώτιο και το "ρυθμίσιμο" πίσω μέρος, που πάντως δεν παίρνει μεγάλες γωνίες, μιας και το ESP -δεν απενεργοποιείται- επεμβαίνει δραστικά, περιορίζοντας τη διασκέδαση. Πάντως, ακόμα και σε γλιστερές στροφές, η υποστροφή ισχύος περιορίζεται δραστικά, μιας και το διαφορικό XDS δουλεύει υποδειγματικά, με τα περισσότερα οφέλη ενός μπλοκέ διαφορικού, χωρίς όμως τα τραβήγματα και τις απότομες αντιδράσεις του.