Διαβάστηκε από 45257αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:31/5/2010
Το Honda CR-Z στρώνει το δρόμο για τα σπορ αυτοκίνητα της επόμενης δεκαετίας, ρίχνοντας τα φώτα του στην οδηγική ευχαρίστηση, που μέχρι σήμερα τα αυτοκίνητα με "πράσινο" προφίλ είχαν σε δεύτερη μοίρα.
¶κρως ανεβασμένο το σχεδιαστικό ενδιαφέρον για το πίσω μέρος του CR-Z. Το νέο υβριδικό, όπως τα άλλα δύο της Honda, κατασκευάζεται στη Σουζούκα της Ιαπωνίας.
Είναι γεγονός πως οι οπαδοί της σπορ οδήγησης είναι -από λίγο έως πολύ- αλλεργικοί στα "υβριδικά" αυτοκίνητα. Η Honda έρχεται σήμερα με το νέο CR-Z να τους δώσει το αντίδοτο! Με δεδομένο τον πρότερο έντιμο οδηγικό βίο της ιαπωνικής φίρμας και σε συνδυασμό με την "πράσινη" στροφή που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια, το CR-Z είναι περισσότερο αναμενόμενη κίνηση τακτικής, παρά έκπληξη.
Η επιλογή του ονόματος σε σχέση με το θρυλικό CR-X μόνο τυχαία δεν είναι -"Compact Renaissance" για την αναβίωση του μικρού κουπέ και "Zero" για τους οικολογικούς του προσανατολισμούς- χωρίς αυτό να σημαίνει πως το CR-Z, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο Insight, θα πρέπει να θεωρείται αντικαταστάτης του μικρού κουπέ, που τη δεκαετία του ΄80 έκαψε τις καρδιές των ενθουσιωδών οδηγών. Tα σπάει!
Το CR-Z εκπλήσσει ευχάριστα με την εμφάνισή του, έχοντας αρκετά κοινά στοιχεία με το εντυπωσιακό πρωτότυπο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση του Τόκιο το 2007. Το μπροστινό μέρος δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αλλά αίσθηση προκαλεί το μεγάλο άνοιγμα του προφυλακτήρα, τα LED φώτα ημέρας και τα φανάρια που τραβιούνται αρκετά πίσω. Τα νεύρα στο πλάι και το καπό δίνουν την αίσθηση της κίνησης, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι φαρδιές πίσω κολόνες. Χωρίς αμφιβολία το πιο εντυπωσιακό μέρος είναι το πίσω, που είναι αντικειμενικά όμορφο. Φυσικά, το κόψιμο της οροφής και η προέκταση του τζαμιού προς τα κάτω θυμίζουν αρκετά το πάλαι ποτέ CR-X και συμβάλλουν στην αεροδυναμική: o αεροδυναμικός συντελεστής του CR-Z είναι μόλις 0,28.
Από την άλλη, μπορεί το CR-Z να βασίζεται στο πάτωμα του Insight, που δανείζει την εμπρός ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον και την πίσω με ημιάκαμπτο άξονα, αλλά οι μηχανικοί, σε μια προσπάθεια αύξησης της ακαμψίας του CR-Z, μείωσαν το μήκος (-310 χλστ.) και το μεταξόνιο (-115 χλστ.), φάρδυναν τα εμπρός και πίσω μετατρόχια (20 χλστ. και 25 χλστ. αντίστοιχα) και χαμήλωσαν το ύψος. Το συνολικό μήκος του CR-Z είναι 4.080 χλστ., το πλάτος 1.740 χλστ. και το ύψος 1.395 χλστ, τη στιγμή που το μεταξόνιο φτάνει στα 2.435 χλστ.
Χωρίς αμφιβολία, το CR-Z είναι το υβριδικό που έλειπε από την αγορά. Έχει όλα τα καλά γύρω από την οικονομία και την οικολογία και ταυτόχρονα υπόσχεται πιπεράτη οδηγική γεύση. Τηρεί όμως όσα υπόσχεται; Θα το διαπιστώσουμε στις γραμμές που ακολουθούν! (+): Σχεδίαση, οικονομία, οδική συμπεριφορά, τιμόνι-επιλογέας, σπορτίφ χαρακτηριστικά, 3 προγράμματα λειτουργίας (-): Χώροι πίσω, αδύνατη η 100% ηλεκτρική κίνηση Εγγυήσεις (έτη): Μηχανικά μέρη: 3 ή 100.000 χλμ. (το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ καλύπτεται με 5 χρόνια ή 100.000 χλμ.). Αντιδιαβρωτική: 12 για τα δομικά μέρη, 10 για το σασί, 5 για την εξάτμιση. Βαφή: 3 Service: Ανάλογα με τη χρήση και τη σχετική ένδειξη του υπολογιστή. Εκδόσεις: Sport (22.990 ευρώ), GT (25.600 ευρώ), GT SR (26.700 ευρώ), GT SR+Leather (28.000 ευρώ) Εξωτερικές διαστάσεις: Μήκος: 4.080 χλστ., πλάτος:
1.740 χλστ., ύψος: 1.395 χλστ. και μεταξόνιο: 2.435 χλστ.