Διαβάστηκε από 97583αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/8/2010
Τα τελευταία χρόνια είναι συχνό το φαινόμενο της συνεργασίας ανταγωνιστικών αυτοκινητοβιομηχανιών για την εξέλιξη ενός μοντέλου με στόχο τη μείωση του κόστους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τόσο η τριπλέτα των Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo, όσο και το δίδυμο Fiat 500 και Ford Ka. Μιλάμε στην ουσία για αυτοκίνητα βασισμένα στο ίδιο δάπεδο με χρήση κοινών μηχανικών μερών, άλλο φυσικά περιτύλιγμα και ίδιο εργοστάσιο παραγωγής (Κολίν στην Τσεχία για την τριπλέτα και Τίκι στην Πολωνία για το ντουέτο).
Άλλα σύγχρονα παραδείγματα είναι τα Nissan Pixo- Suzuki Alto, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της τελευταίας στην Ινδία, τα Daihatsu Sirion - Subaru Justy και, τέλος, τα Opel Agila-Suzuki Splash.
Φυσικά υπάρχουν και περιπτώσεις μοντέλων που κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής και ανήκουν σε δύο διαφορετικές εταιρείες, που όμως βρίσκονται υπό την σκέπη του ίδιου ομίλου.
Παράδειγμα αποτελεί το Chevrolet Captiva και το Opel Antara, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της "μαμάς" GM, στο Μπαπιόνγκ της Νότιας Κορέας.