Διαβάστηκε από 97583αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/8/2010
H αυτοματοποίηση κάνει σήμερα έντονη την παρουσία της σε όλα τα στάδια κατασκευής ενός αυτοκινήτου, δε γίνονται όμως τα πάντα με αυτή. Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται ένα εργοστάσιο για να λειτουργήσει είναι οι πρώτες ύλες, είτε ακατέργαστες (π.χ. φύλλα χάλυβα) είτε επεξεργασμένες (δηλαδή τελικά προϊόντα, κατασκευασμένα από τρίτους, όπως ηλεκτρικά εξαρτήματα, καθίσματα, μοκέτες, έτοιμες καλωδιώσεις, κ.λπ.).
Ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και η διαστασολόγησή τους στο τελευταίο στάδιο αυτού του σχεδιασμού επέτρεψαν την εξέλιξη αυτοματοποιημένων διαδικασιών συναρμολόγησης. Η παραγωγή των τμημάτων του αμαξώματος στις πρέσες είναι 100% αυτοματοποιημένη. Σχεδόν το ίδιο αυτοματοποιημένη είναι και η διαδικασία συναρμολόγησής τους στη συνέχεια. Πρόκειται για την πιο εντυπωσιακή φάση της συναρμολόγησης ενός αυτοκινήτου, όπου γιγάντια ρομπότ κάνουν αυτόματα τη συγκόλληση μέσα σε μια βροχή από σπίθες και η γραμμή παραγωγής μεταφέρει το μισοτελειωμένο πλαίσιο στο επόμενο στάδιο συναρμολόγησης.
Ακολουθεί ο γαλβανισμός και η βαφή του αμαξώματος, ενώ η συναρμολόγηση του υπόλοιπου αυτοκινήτου γίνεται σε πολλές μικρότερες γραμμές παραγωγής: κινητήρας, αναρτήσεις, εσωτερικό, ηλεκτρικά, επενδύσεις, ταμπλό, κ.τ.λ.
Σίγουρα από την παραπάνω περιγραφή λείπουν πολλά στάδια της συναρμολόγησης ενός αυτοκινήτου, εξάλλου πρόκειται για μια πάρα πολύ σύνθετη κατασκευή, με την αυτοματοποίηση να απαλλάσσει τον άνθρωπο από τις πιο βαριές εργασίες. Το τελικό προϊόν υπόκειται σε ποιοτικό έλεγχο και δοκιμαστική οδήγηση πριν ετοιμαστεί για να σταλεί στη χώρα στην οποία προορίζεται να πωληθεί.
Το κομμάτια του πλαισίου ενώνονται με κολλήσεις που εκτελούν τεράστια ρομπότ.
Παρά την αυτοματοποίηση, ο παράγοντας άνθρωπος είναι παρών σε όλη την παραγωγική διαδικασία ενός αυτοκινήτου.
Στο τέλος της παραγωγής ακολουθεί ο τελικός ποιοτικός έλεγχος και μια σύντομη δοκιμαστική οδήγηση.