Διαβάστηκε από 31148αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/12/2010
smart fortwo 1,0 71PS mhd
Με μήκος κάτω από τα 3 μέτρα (2.695 χλστ. το fortwo και 2.985 χλστ. το iQ), τα δύο εν λόγω μοντέλα συγκαταλέγονται στα πιο ξεχωριστά σε σχεδίαση που κυκλοφορούν στους δρόμους. Παράλληλα, το fortwo δέχτηκε πρόσφατα μια μικρής έκτασης ανανέωση, που αφορά στον αλλαγμένο εμπρός προφυλακτήρα με τα φώτα ημέρας LED, τα νέα χρώματα και τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου.
Toyota iQ 1,0
Από την άλλη πλευρά, το iQ, το οποίο λανσαρίστηκε στις αρχές του 2009, μπορεί να μην έχει στον ίδιο βαθμό το παιχνιδιάρικο στιλ του fortwo, ωστόσο, δεν παύει να προσελκύει τα βλέμματα στο πέρασμά του.
Σε ανεβασμένες τιμές Κατατάσσονται στην κατηγορία των μίνι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αποτελούν φθηνά μοντέλα, αφού κοστίζουν όσο ένα μικρό ή ακόμα και μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Με μια πρώτη ματιά, φαίνεται ότι το 1.000άρι iQ έχει υψηλότερη κατά 1.880 ευρώ τιμή από το fortwo coupe 71 PS mhd συγκρίνοντας τις βασικές εκδόσεις, αν και από το smart απουσιάζουν πολλά απαραίτητα βασικά στοιχεία. Μερικά από αυτά είναι το air condition, το ηχοσύστημα και το υποβοηθούμενο τιμόνι. Αν σε αυτά προσθέσουμε τους ηλεκτρικούς καθρέφτες, τους πλευρικούς αερόσακους και τις ζάντες αλουμινίου που περιλαμβάνει -εκτός άλλων- το iQ, τότε το συνολικό κόστος αυξάνει σημαντικά και ξεπερνά την τιμή του "πλουσιοπάροχου" μίνι Toyota.
Κινητήρες: «Ζωηροί» και φιλικοί στην… τσέπη και το περιβάλλον To fortwo 71 mhd και το iQ 1,0 κινούνται από 3κύλινδρα μοτέρ με παραπλήσια ονομαστική ισχύ (68 ίπποι το iQ και 71 το fortwo). Ωστόσο, από εκεί και πέρα, οι διαφορές τους είναι μεγάλες, αφού το πισωκίνητο smart διαθέτει σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, έναντι του προσθιοκίνητου iQ με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προαιρετικά διατίθεται και με CVT). Όσον αφορά στις επιδόσεις, στις επιταχύνσεις από στάση πιο γρήγορο είναι το Toyota, με το fortwo να χάνει, λόγω κυρίως του αργού στις αλλαγές αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Εν κινήσει δεν μπορεί να υπάρξει άμεση σύγκριση, αφού το smart κάνει kickdown σε κάθε βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ το iQ με 4η ταχύτητα στα 60-100 χλμ./ώρα και 5η ταχύτητα στα 90-120 χλμ./ώρα δεν είναι ιδιαίτερα σβέλτο.
Εκεί που το Toyota έχει σημαντικό προβάδισμα είναι στον αισθητά λιγότερο θόρυβο που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα, με τη συνολικά πιο πολιτισμένη λειτουργία. Τέλος, πολύ μικρό προβάδισμα σημειώνει το fortwo σε κατανάλωση και εκπομπές CO2, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, το οποίο περιλαμβάνει και σύστημα αυτόματης παύσης και επανεκκίνησης του κινητήρα (micro hybrid drive).
Το ελαφρώς ανανεωμένο εσωτερικό του fortwo εμφανίζει νεανικό διάκοσμο και πιο "παιχνιδιάρικη" εμφάνιση.
Εσωτερικό: Ξεχωριστής αισθητικής και προσεγμένης ποιότητας Η νεανική σχεδίαση με το ξεχωριστό στιλ χαρακτηρίζει το εσωτερικό και των δύο αυτοκινήτων, όπου στο ανανεωμένο fortwo αλλαγές εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων και στη μονάδα του ηχοσυστήματος. Στο iQ, από πλευράς διακόσμου, τις εντυπώσεις κλέβει το ανθρακί γυαλιστερό χρώμα στην πρωτότυπη αισθητικά τριγωνική κεντρική κονσόλα και στις χειρολαβές των θυρών, ενώ στο fortwo η ευρεία χρήση υφάσματος στο ταμπλό και στις πόρτες το κάνει πιο "χαρούμενο".
Περισσότερο προσεγμένο σε ποιότητα είναι το εσωτερικό του iQ, τόσο σε υλικά όσο και σε συναρμογή.
Ποιοτικά, το iQ είναι πιο προσεγμένο τόσο όσον αφορά στα πλαστικά όσο και στο φινίρισμά τους σε σχέση με το ελαφρώς αναβαθμισμένο fortwo με τις ατέλειες στη συναρμολόγηση. Στον τομέα της εργονομίας, τα χειριστήρια που χρειάζονται περισσότερη εξοικείωση είναι τα δύο μπουτόν του ηχοσυστήματος στο τιμόνι του iQ. Στον τομέα των χώρων στο πίσω τμήμα της καμπίνας του iQ μπορούν να μετακινηθούν έστω και με παραχωρήσεις ένας ενήλικας (μόνο πίσω από το συνοδηγό) και ένα παιδί, έναντι του αποκλειστικά 2θέσιου fortwo. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών του fortwo έχει χωρητικότητα 220 λτ. έναντι μόλις 32 λτ. του iQ.
Το ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη fortwo παρουσιάζει νευρικότητα στις διαδοχικές ανωμαλίες του δρόμου.
Στο δρόμο: Πιο ευέλικτο το fortwo και σταθερό το iQ Οδηγώντας τα δύο μίνι αυτοκίνητα, γίνονται άμεσα αισθητές οι διαφορές τους στο δρόμο, με το iQ να είναι πιο άνετο και να εμπνέει περισσότερη ασφάλεια και το fortwo να κερδίζει σε ευελιξία λόγω του πιο μικρού μήκους. Με το iQ είναι εφικτές μετακινήσεις εκτός πόλεως, αφού κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του σε ταχύτητες ακόμα και κοντά στην τελική, ενώ το smart δεν έχει την ίδια σταθερότητα στους ανοιχτούς δρόμους και είναι πιο ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους.
Περισσότερο σταθερό και άνετο ανεξαρτήτως διαδρομής είναι το iQ, το οποίο θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο.
Πιο ουδέτερη οδική συμπεριφορά παρουσιάζει το Toyota και σε μια διαδρομή με στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να θέτουν τα όρια και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας, που εφοδιάζουν αμφότερα τα μοντέλα, να επεμβαίνουν (πιο πολύ στο fortwo) σε κάθε πιθανή τάση παρέκκλισης από την επιθυμητή πορεία. Επίσης, το τιμόνι του iQ έχει καλύτερη αίσθηση και είναι πιο ελαφρύ στις μανούβρες, έναντι του αντιπάλου του με το βαρύ και με περισσότερες στροφές απ´ άκρη σ´ άκρη τιμόνι στο παρκάρισμα, λόγω της έλλειψης υποβοήθησης.
Συμπέρασμα
Επιλέγουμε το iQ, το οποίο υπερέχει σε οδική συμπεριφορά, ασφάλεια, ποιότητα και χώρους επιβατών.