Διαβάστηκε από 31148αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:1/12/2010
Το υβριδικό Auris HSD μαζί με το Prius μοιράζονται το υβριδικό σύστημα και ένα μεγάλο τμήμα της πλατφόρμας. Εξωτερικά, το Auris HSD διαφέρει ελάχιστα από τις συμβατικές εκδόσεις, ενώ το Prius έχει πιο φουτουριστική σχεδίαση. Επιπλέον, το πιο προηγμένο τεχνολογικά Prius (με 0,25 αεροδυναμικό συντελεστή έναντι 0,28 του Auris HSD) μπορεί να εφοδιαστεί με Head-Up Display, με ανίχνευση αφής Touch tracer (ενεργοποιείται μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού και απεικονίζει ψηφιακά ενδείξεις στον πίνακα οργάνων), με σύστημα εξαερισμού με ηλιακή ενέργεια (Solar powered ventilation system) και με ενεργό cruise control.
Το υβριδικό Auris φέρει πιο σφιχτή ανάρτηση και χαμηλωμένο αμάξωμα σε σχέση με τα υπόλοιπα Auris.
Λιγότερο "αποστειρωμένο" το Auris HSD
Στο Auris HSD, το αμάξωμα είναι χαμηλότερο κατά 5 χλστ., ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο σφιχτή. Έτσι, εμφανίζει πολύ καλή σταθερότητα με μικρότερες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με τα υπόλοιπα Auris, αλλά χάνει ελαφρώς σε άνεση. Παράλληλα, η αίσθηση κρίνεται συνολικά πολύ καλή, με το τιμόνι να έχει στην ευθεία το απαιτούμενο βάρος (όχι όμως και στις στροφές). Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα φρένα μειονεκτούν ως προς την αίσθηση, όπως συμβαίνει και με το Prius. Σε αυτό η ανάρτηση είναι επίσης σχετικά σφιχτή, ωστόσο, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές γίνονται αισθητές σε πιο σβέλτους ρυθμούς και ο οδηγός είναι αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου μέσω του τιμονιού.
Καλή οδική συμπεριφορά προσφέρει το Prius, αν και οδηγικά παραμένει "αποστειρωμένο" και με τεχνητή αίσθηση.
Πιο ευρύχωρο το Prius
Στην καμπίνα των επιβατών, οι φιλοξενούμενοι του Auris HSD έχουν στη διάθεσή τους πιο πολύ ωφέλιμο ύψος, αλλά στο Prius το πλάτος και ο αέρας για τα γόνατα πίσω είναι μεγαλύτερα. Επίσης ο χώρος αποσκευών του Prius είναι αισθητά μεγαλύτερος με χωρητικότητα 446 λτ. έναντι του Auris HSD με μόλις 279 λτ.
Εξοπλισμός - τιμή
• Εξοπλισμός Auris HSD: VSC+, 7 αερόσακοι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, ηλ. κλιματισμός, ράδιο-CD και ζάντες αλουμινίου.
• Τιμή: από 22.980 ευρώ.
• Εξοπλισμός Prius (επιπλέον του Auris HSD): Σύστημα Head Up Display, χειριστήρια τιμονιού με σύστημα Ανίχνευσης Αφής (Touch Tracer).
• Τιμή: από 30.350 ευρώ.
Το e-CVT κιβώτιο με τον ξεχωριστής αισθητικής επιλογέα δεν περιλαμβάνει προεπιλεγμένες σχέσεις.
Κινητήρες: Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και σβέλτες επιδόσεις Τα δύο αυτά Toyota μοιράζονται το ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης, που αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα VVT-i 1,8 λίτρου, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια συστοιχία μπαταριών νικελίου-υδριδίου μετάλλου. Μέχρι τα 50 χλμ./ώρα μπορούν να κινούνται αποκλειστικά μέσω του ηλεκτροκινητήρα (ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης) και με την επιλογή της λειτουργίας "EV". Με την επιλογή "ECO", η απόκριση του κινητήρα είναι πιο ήπια, ενώ με την "POWER" αυξάνει η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού κατά 25%. Επιπλέον, η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός ηλεκτρονικού CVT κιβωτίου (μεταβαλλόμενων σχέσεων), το οποίο δεν διαθέτει επιλογή σχέσεων. Οι επιδόσεις που προσδίδει το υβριδικό σύστημα και στα δύο Toyota είναι παραπλήσιες και αρκετά καλές, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 εξαιρετικά χαμηλές. Ωστόσο, αυτό που ενδέχεται να ενοχλήσει είναι ο αισθητός θόρυβος που παράγει ο κινητήρας κατά την πλήρη επιτάχυνση. Συμπέρασμα
Επιλέγουμε το Auris HSD, λόγω του ότι είναι φθηνότερο κατά 7.370 ευρώ. Ωστόσο το Prius θα καλύψει με μεγαλύτερη άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μια οικογένειας.