Διαβάστηκε από 44267αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/1/2011
Είμαστε φθηνότεροι στις περισσότερες των περιπτώσεων
"Ο Έλληνας αποκτά καινούργιο αυτοκίνητο με κυβισμό έως 1.400 κ.εκ., φθηνότερο κατά περίπου 6% σε σχέση με τον Ευρωπαίο"
"Παραδοσιακά" και λόγω της μικρής επιβάρυνσης από το τέλος ταξινόμησης, αλλά και της εμπορικότητάς τους, τα αυτοκίνητα με κυβισμό έως 1.400 κ.εκ. είναι φθηνότερα στην Ελλάδα σε σχέση με την Ευρώπη. Μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις υπάρχει διαφοροποίηση σε αυτό, οι οποίες όμως δεν "χαλούν" τη γενικότερη καλή εικόνα. Έτσι, εάν θέλουμε να βγάλουμε έναν μέσο όρο για το πόσο φθηνότερη είναι η ελληνική αγορά σε αυτή την κατηγορία κυβισμού, τότε και βάσει των 20 μοντέλων του είδους που εξετάσαμε, βλέπουμε ότι ο Έλληνας αποκτά καινούργιο αυτοκίνητο έως και 1.400 κ.εκ., φθηνότερο κατά περίπου 6% σε σχέση με τον Ευρωπαίο.
Το ευχάριστο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι, παρά την αύξηση του Φ.Π.Α. στο 23% μέσα στο 2010, το ποσοστό του μέσου όρου παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με αυτό της προηγούμενης αντίστοιχής μας έρευνας του 2009. Αυτό σημαίνει ότι, στις περισσότερες των περιπτώσεων, το κόστος από αυτή την αύξηση δεν μετακύλησε στον αγοραστή, αλλά οι αντιπρόσωποι είτε το απορρόφησαν μειώνοντας το κέρδος τους, είτε πέτυχαν χαμηλότερες τιμές από το εργοστάσιο. Σε ό,τι αφορά στα μοντέλα που εξετάσαμε, βλέπουμε ότι το VW Polo 1,2 TSI 5d Comfortline στην Ελλάδα προσφέρεται φθηνότερα κατά 16% σε σχέση με την Ευρώπη, ενώ αρκετά φθηνότερα, είναι και τα Chevrolet Spark 1,0 S, Fiat Panda 1,2 Dynamic και Ford Fiesta 1,4 5d Trend.
Αυτοκίνητα έως 1.400 κ.εκ.
Μοντέλο
Τιμή στην Ελλάδα (ευρώ)
Τιμή στην Ευρώπη (ευρώ)
Διαφο-
ρά τιμής (ευρώ)
Διαφο-
ρά τιμής (ποσο-
στό)
Χώρα προέλευ-
σης τιμής
VW Polo 1,2 TSI 5d Comfortline
15.400
17.835
-2.435
-16%
Γερμανία
Chevrolet Spark 1,0 S
8.980
9.990
-1.010
-11%
Γερμανία
Fiat Panda 1,2 Dynamic
10.700
11.900
-1.200
-11%
Ιταλία
Ford Fiesta 1,4 5d Trend
14.160
15.690
-1.530
-11%
Γερμανία
Honda Civic 1,4 5d Sport
19.070
20.990
-1.920
-10%
Γερμανία
VW Scirocco 1,4 TSI 122 PS
21.470
23.210
-1.740
-8%
Γερμανία
Peugeot 207 1,4 95 PS 5d Active
14.860
15.950
-1.090
-7%
Γαλλία
VW Golf 1,2 TSI 5d Trendline
18.890
20.150
-1.260
-7%
Γερμανία
Opel Astra 1,4 5d Essentia
16.000
16.990
-990
-6%
Γερμανία
Suzuki Swift 1,2 GL AC
12.800
13.590
-790
-6%
Γερμανία
Hyundai i30 1,4 Classic
15.550
16.390
-840
-5%
Γερμανία
Hyundai i20 1,2 3d GL
12.900
13.500
-600
-5%
Γερμανία
VW Tiguan 1,4 TSI BlueMotion Tech. Freestyle
23.800
24.790
-990
-4%
Γερμανία
Hyundai i10 1,2 GL 2 A/B
11.150
11.590
-440
-4%
Γερμανία
Honda Jazz 1,4 Comfort
15.745
16.290
-545
-3%
Γερμανία
Toyota Auris 1,33 5d Unique
18.380
18.900
-520
-3%
Γερμανία
Skoda Octavia 5 1,4 TSI Ambiente
19.690
19.930
-240
-1%
Γερμανία
Toyota Yaris 1,33 3d Luna
13.520
13.630
-110
-1%
Γερμανία
Suzuki Alto 1,0 GL F
9.480
9.400
+80
+1%
Γερμανία
Suzuki Jimny 1,3 Metal Top Sport, MCS
15.700
14.600
+1.100
+7%
Γερμανία
Το VW Polo 1,2 TSI, χάρη και στο μικρό κυβισμό του, είναι ένα από τα αυτοκίνητα που προσφέρονται φθηνότερα στη χώρα μας, από ό,τι στην Ευρώπη.
Το Chevrolet Spark 1,0 S, είναι σημαντικά φθηνότερο στην Ελλάδα από ό,τι στη Γερμανία, ακόμη και χωρίς να προσθέσουμε την επιπρόσθετη έκπτωση που προσφέρεται σήμερα στην ελληνική αγορά.
ΕΡΕΥΝΑ: Διαφορές τιμών των αυτοκινήτων μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης