Ι did it MY WAY…* (*Στίχος από τραγούδι του Frank Sinatra)
Κινητήρας
Διαβάστηκε από 45658αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/2/2011
Απλά παίρνει άριστα
Ίσως το πλέον δυνατό σημείο του νέου C-Max είναι η ύπαρξη στη γκάμα του νέου 1.600άρη τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με την ονομασία EcoBoost. Πρόκειται για μοτέρ που πραγματικά έλειπε από τα προϊόντα της Ford και που βασίζεται σε μια ελαφριά, αλουμινένια κατασκευή, χρησιμοποιώντας τρεις βασικές τεχνολογίες. Η πρώτη αφορά στον κεντρικά τοποθετημένο άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης (ψεκάζει το καύσιμο απευθείας σε κάθε κύλινδρο σε μικρές, ακριβείς ποσότητες με πίεση μέχρι και 200 bar) μέσω του οποίου επιτυγχάνεται περισσότερο αποδοτική καύση (συνδυασμός επιδόσεων και οικονομίας). Η δεύτερη αφορά στην ύπαρξη υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας που προσφέρει αυξημένη ροπή από χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα αλλά και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η τρίτη σημαντική τεχνολογία που ενσωματώνει ο 1.600άρης EcoBoost είναι ο διπλός ανεξάρτητος μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων που αυξάνει την απόδοση. Αυτό είναι το γνωστό μας σύστημα Ti-VCT. Στην πράξη, ο εν λόγω κινητήρας λειτουργεί υποδειγματικά, παράγοντας χαμηλά επίπεδα θορύβου (ακούγεται παραπάνω μόνο στις πολύ υψηλές στροφές) και χωρίς καθόλου αισθητό turbo lag. Με τη συνδρομή του αραιών σχέσεων και πολύ καλού σε αίσθηση 6τάχυτου κιβωτίου, ο ΕcoBoost των 150 ονομαστικών ίππων επιταχύνει το C-Max από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 9,1 δευτερόλεπτα. Πολύ καλές είναι και οι ρεπρίζ, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει η Ford είναι 6,6 λτ./100 χλμ. (με 154 γρ./χλμ. CO2). Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι ο 1.600άρης EcoBoost μπορεί να αποκτηθεί και σε έκδοση με 182 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, το μοτέρ των 150 ίππων λειτουργεί πολύ γραμμικά μέχρι τις 6.500 σ.α.λ. οπότε και επεμβαίνει ο κόφτης, κινώντας αρκετά γρήγορα το C-Max σε όλες τις συνθήκες.