ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/3/2011
Πρώτη επαφή
Nέο Nissan Leaf
Hλεκτρο-σοκ...
Διαβάστηκε από 28998 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/3/2011
Με ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων, αυτονομία 175 χιλιομέτρων, αθόρυβη λειτουργία και φυσικά μηδενικούς ρύπους, το ηλεκτρικό Nissan Leaf αποτελεί ένα ολοκληρωμένο δείγμα του τι θα οδηγούμε στο μέλλον, εμείς και τα παιδιά μας.
Με ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων, αυτονομία 175 χιλιομέτρων, αθόρυβη λειτουργία και φυσικά μηδενικούς ρύπους, το ηλεκτρικό Nissan Leaf αποτελεί ένα ολοκληρωμένο δείγμα του τι θα οδηγούμε στο μέλλον, εμείς και τα παιδιά μας.
Με μια ματιά
• Αποκλειστικά ηλεκτρικό, με μοτέρ 109PS
• Με αυτονομία 175 χλμ.
• Με μήκος 4.445 χλστ.
Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε. Η "πράσινη" εποχή της ηλεκτροκίνησης στα αυτοκίνητα έχει έρθει και είναι βέβαιο ότι πλέον δεν ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας. Το Leaf είναι για τη Nissan ο πρώτος εκπρόσωπος της νέας εποχής. Το ηλεκτρικό μοντέλο έχει ήδη ξεκινήσει να παράγεται μαζικά, απευθυνόμενο βέβαια σε αγορές που έχουν την υποδομή να στηρίξουν τις απαιτήσεις του σε παροχές ρεύματος για φόρτιση και που δίνουν στους οδηγούς σημαντικά κίνητρα για την απόκτηση φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. Η Nissan τονίζει ότι στην Ευρώπη το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής του Leaf θα πάει, για τους παραπάνω λόγους, στην Πορτογαλία, στην Ιρλανδία, στη Μεγ. Βρετανία και στην Ολλανδία. Η κατασκευή του Leaf γίνεται για την ώρα στην Ιαπωνία και αργότερα στις Η.Π.Α. και στη Μεγ. Βρετανία ενώ η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται είναι εντελώς καινούρια. Η κόμπακτ διαστάσεων αλλά ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου (πρόκειται στην ουσία για συστοιχία 48 μικρών μπαταριών) που χρησιμοποιεί, κατασκευάζεται από την εταιρεία Automotive Energy Supply Corporation (AESC) που είναι μια σύμπραξη της Nissan και της NEC. 
Θα έρθει στην Ελλάδα, αλλά πότε;
Η παραγωγή του Leaf, τουλάχιστον για το 2011, έχει εξαντληθεί. Βέβαια, όπως προαναφέραμε, θα διατεθεί σε χώρες όπου υπάρχουν κίνητρα αγοράς για τέτοια αυτοκίνητα. Στην Ευρώπη μάλιστα, ισχύουν και κρατικές επιδοτήσεις που φτάνουν ακόμα και τα 6.000 ευρώ και για αυτούς τους λόγους, σε συγκεκριμένες χώρες, η τιμή του έχει διαμορφωθεί ακόμα και κάτω από τις 30.000 ευρώ. Στην Ελλάδα, το μοναδικό κίνητρο των μηδενικών τελών κυκλοφορίας φυσικά κρίνεται τουλάχιστον αστείο, ενώ αν συνυπολογίσουμε και την επιβάρυνση της τελικής τιμής από το φόρο πολυτελείας εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κοστίζει π.χ. 40.000 ευρώ, ακόμα και αν είναι ηλεκτρικό, δύσκολα θα το αγοράσει κάποιος. Θα χρειαστεί λοιπόν να περιμένουμε μέχρι το 2012 ή και αργότερα, εκτός και αν κάτι αλλάξει δραματικά. 
Τι γίνεται με service και εγγυήσεις;
Τo Leaf καλύπτεται από εγγύηση 3 ετών ή 100.000 χιλιομέτρων. Συγκεκριμένα μέρη του, όπως η μπαταρία, καλύπτονται για 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. Η τακτική του συντήρηση αφορά στη γενικότερη κατάσταση λειτουργίας του αυτοκινήτου (π.χ. ελαστικά, αναρτήσεις κ.λ.π.). Ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία δεν  απαιτούν κάποιο service.

Πως λειτουργεί;
Με ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων, αυτονομία 175 χιλιομέτρων, αθόρυβη λειτουργία και φυσικά μηδενικούς ρύπους, το ηλεκτρικό Nissan Leaf αποτελεί ένα ολοκληρωμένο δείγμα του τι θα οδηγούμε στο μέλλον, εμείς και τα παιδιά μας.
1.Υποδοχές καλωδίων φόρτισης  2.Μετατροπέας  3.Φορτιστής μπαταρίας 4.Ηλεκτρικό μοτέρ 5.Μπαταρία ιόντων λιθίου
Το Nissan Leaf χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αποδίδει ισχύ 80 kW (109 ίπποι) και ροπή 280 Nm με τελική ταχύτητα 144 χλμ./ώρα. Ο ηλεκτροκινητήρας, βάρους περίπου 300 κιλών, τροφοδοτείται από μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, με παραγόμενη ισχύ άνω των 90 kW. Μια πλήρης φόρτιση των μπαταριών προσφέρει αυτονομία πάνω από 160 χλμ. (υπολογίζεται στα 175 χλμ.). Το Leaf είναι πλήρως εξοπλισμένο με χαρακτηριστικά όπως σύστημα πέδησης για ανατροφοδότηση ενέργειας, κλιματισμό, navigation, κάμερα παρκαρίσματος και εξελιγμένα συστήματα τηλεματικής. Ο έλεγχος της κίνησης γίνεται μέσω ενός διακόπτη, δίκην αυτόματου επιλογέα ταχυτήτων που έχει επιλογές D (Drive), Eco, N (νεκρά) και R (όπισθεν). Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ένας ηλιακός συλλέκτης που τοποθετείται στο πίσω σπόιλερ, με σκοπό την υποβοήθηση στην φόρτιση της δεύτερης μπαταρίας των 12V που τροφοδοτεί τις λεγόμενες περιφερειακές λειτουργίες, όπως π.χ. το ηχοσύστημα. Είναι ευνόητο βέβαια ότι υπάρχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων από το σύστημα.

 
 Nέο Nissan Leaf
Διαδικασία φόρτισης μπαταρίας
Eσωτερικό
Στο δρόμο
Τεχνικά χαρακτηριστικά