Διαβάστηκε από 41195αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/5/2011
Η νέα «ανοιχτή» και διθέσια Mercedes-Benz SLK έχει όλα τα
φόντα να ξαναγίνει η σταρ των ελληνικών δρόμων προσφέροντας τροφή για τις αισθήσεις σε ποσότητες overdose!
Το πρώτο υβριδικό. Το πρώτο τετρακίνητο. Το πρώτο με τούρμπο κινητήρα. Το πρώτο με δισκόφρενα. Το πρώτο με, με, με… Υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που γράφτηκαν στο libro d´ oro της αυτοκίνησης λανσάροντας τεχνολογικές καινοτομίες. Η Mercedes-Benz SLK κατάφερε το 1996 να εδραιωθεί ως το πρώτο αυτοκίνητο με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή, χωρίς καν να είναι (!), αφού η ιδέα είχε εφαρμοστεί αρχικά το 1935 στο Peugeot 402 Eclipse Decapotable.
Η SLK όμως έκανε το… μαγικό της σκληρής αναδιπλούμενης οροφής να διαδοθεί ευρέως και να φέρει την επανάσταση στην κατηγορία των ανοιχτών αυτοκινήτων. Ο διττός χαρακτήρας της SLK συντέλεσε στην εμπορική της επιτυχία και μην πείτε πως 500.000 πωλήσεις για ένα premium roadster δεν είναι σημαντικό νούμερο! Όπως και να έχει, η νέα SLK είναι εδώ έτοιμη να παραλάβει τη σκυτάλη της επιτυχίας των δύο προκατόχων της και (όπως φάνηκε από τη δοκιμή) να την πάει ακόμα παραπέρα! Μη σε ματιάξουν! Η νέα SLK, με το πλαίσιό της να αποτελεί απλή εξέλιξη του ήδη υπάρχοντος, έχει πάρει μπόι: 3 πόντους σε μήκος (4,134 μ.), άλλους τόσους σε πλάτος και κάτι ψιλά σε ύψος. Το γκολ από τα αποδυτήρια είναι όμως η σχεδίασή της. Αν υπήρχε μετρητής κεφαλογυρίσματος θα χτύπαγε εύκολα κόκκινο! Η νέα SLK τιμά τις αναλογίες των κλασικών roadster (μακρύ καπό και ο οδηγός στη μέση του αμαξώματος) και τις συνδυάζει με τη μάσκα και άλλα στοιχεία από τη SLS AMG, προσφέροντας ένα σύνολο μυώδες, κομψό και εμφατικό από όποια μεριά και αν το κοιτάξεις. Παρεμπιπτόντως, λατρέψαμε και τα νέα της καπούλια (με ολίγη από SL) που είναι σαφώς πιο ελκυστικά και συμβάλουν τα μάλα στο να χαρακτηριστεί η νέα SLK ως ένα από τα ομορφότερα roadsters της αγοράς. Αξιοσημείωτο είναι πως, η νέα SLK εκτός από κομψότερη είναι πιο αεροδυναμική, αφού ο σχετικός συντελεστής έχει μειωθεί στο 0,30 (από 0,32). (+): Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, λειτουργία και επιλογές οροφής, οδική
συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, κατανάλωση, φρένα. (-): Αργές αλλαγές στη σπορ
οδήγηση, βάρος τιμονιού.
Τα… καπούλια της νέας SLK είναι σαφώς πιο προκλητικά από πριν. Συνολικά, το νέο αστέρι της Mercedes-Benz μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα ομορφότερα roadsters της αγοράς.
Από 47.750 ευρώ…
Στις εποχές που ζούμε η τιμή εκκίνησης της νέας SLK 200 με τους 184 ίππους δεν μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία. Ωστόσο, το νέο μοντέλο απαλλαγμένο από φόρο πολυτελείας είναι 13.500 ευρώ φθηνότερο από το απερχόμενο. Από το βασικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας δεν λείπει απολύτως τίποτα, όμως το κόστος των έξτρα ανεβάζει αρκετά ψηλά την τιμή του αυτοκινήτου για κάποιον που θέλει στοιχεία, όπως είναι η γυάλινη οροφή, ο αυτόματος κλιματισμός, οι ενεργητικές αναρτήσεις (για πρώτη φορά) και διάφορα άλλα που κάνουν τη ζωή και την οδήγηση απολαυστικότερη.