Διαβάστηκε από 41195αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:5/5/2011
Σπορ εσάνς…
Το πολυτελές roadster εμφανίζεται πιο ανάλαφρο από ό,τι δείχνει η… ζυγαριά και στρίβει ευχάριστα χωρίς να βασίζεται τόσο στα ηλεκτρονικά, όσο στο σωστό ζύγισμα, στην ικανότητα των αναρτήσεων και στα άψογα φρένα.
Τα καλά νέα ξεκινούν από τη θέση οδήγησης, συνεχίζουν με τον ευχάριστο ήχο από τον κινητήρα και τις εξατμίσεις (όλα τα λεφτά τα διακριτικά "σκασίματα" στις αλλαγές σχέσεων με τέρμα γκάζι), τη στιγμή που στα χέρια υπάρχει το καλύτερο τιμόνι που έχουμε συναντήσει σε Mercedes μέχρι σήμερα. Δεν σπαρταράει, θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ, αλλά είναι ζωντανό, γρήγορο και εξαιρετικά ακριβές. Μέσα στην πόλη η SLK είναι ευέλικτη και ιδιαίτερα άνετη, με ποιότητα κύλισης για Όσκαρ ακόμα και με την έξτρα σπορ ανάρτηση του μοντέλου που δοκιμάσαμε και που χαμηλώνει κατά 10 χλστ. το αμάξωμα.
Στον ανοιχτό δρόμο, η σταθερότητα είναι συγκλονιστική.
Με το ESP απενεργοποιημένο, τα παιχνίδια με την πίσω κίνηση δεν λείπουν και είναι αρκετά ευχάριστα χάρη στο σπορτίφ χαρακτήρα που απέκτησε η νέα SLK.
Ακόμα και με ανοιχτή την οροφή, το πλαίσιο είναι υπεράνω κριτικής, ενώ οι δύο επιβάτες δεν ταλαιπωρούνται από στροβιλισμούς του αέρα, ακόμα και κοντά στα 150 χλμ./ώρα! Οι καλοκουρδισμένες αναρτήσεις φροντίζουν έτσι, ώστε η SLK να μην δείχνει πλαδαρή στις στροφές. Το αντίθετο μάλιστα. Το πολυτελές roadster εμφανίζεται πιο ανάλαφρο από ό,τι δείχνει η… ζυγαριά (1.470 κιλά παρά την εκτενή χρήση αλουμινίου σε καπό, φτερά, αναρτήσεις κτλ) και στρίβει με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης χωρίς να βασίζεται τόσο στα ηλεκτρονικά, όσο στο σωστό ζύγισμα (σχεδόν 50-50), την ικανότητα των αναρτήσεων και τα άψογα φρένα. Αυτά δε είναι από τα πιο αποτελεσματικά που έχουμε μετρήσει ποτέ... Με το ESP ενεργοποιημένο μπορείς να κινηθείς απίθανα γρήγορα ακόμα και στη βροχή, ενώ η μερική απενεργοποίησή του δίνει ευκαιρία (με τον κατάλληλο τρόπο) για παιχνίδια με την πίσω κίνηση. Την πολύ καλή συνολική οδηγική αίσθηση αμβλύνουν οι σχετικά ράθυμες αλλαγές του κιβωτίου στην πολύ απαιτητική οδήγηση. Σε κάθε περίπτωση, οι προοδευτικές αντιδράσεις αποτελούν σύμμαχο του οδηγού, όπως και το έξτρα (2.170 ευρώ) πακέτο Dynamic Handling με τιμόνι Direct Steer, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και Torque Vectoring Brakes. Το Direct Steer αφορά στο μεταβλητό βήμα της κρεμαγιέρας, ενώ το σύστημα Torque Vectoring Brakes, σε κρίσιμες συνθήκες και σε συνεργασία με το ESP, φρενάρει επιλεκτικά τον πίσω εσωτερικό (προς την στροφή) τροχό με σκοπό τη δυναμική έξοδο από τις στροφές.
Με κλειστή την οροφή, η ηχομόνωση είναι πολύ καλή μέχρι τα 180 χλμ./ώρα. Από εκεί και πάνω και μέχρι τα 237 χλμ./ώρα της τελικής ο θόρυβος γίνεται αισθητός.