Το ανανεωμένο Ford Mondeo εναντίον του Peugeot 508 1,6 THP και του VW Passat 1,4 TSI BMT
Πέρα από την ατμόσφαιρα!
Διαβάστηκε από 37854αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:18/5/2011
Στο χορό του downsizing μπαίνει και το ανανεωμένο Ford Mondeo, με την παρουσία του νεότερου 1,6 EcoBoost κινητήρα να του δίνει ένα… boost ενδιαφέροντος. Ας δούμε, όμως, πώς τα καταφέρνει το αναβαθμισμένο γερμανικό μεσαίο απέναντι στο νέο Peugeot 508 1,6 T, αλλά και στον παραδοσιακό του ανταγωνιστή, το VW Passat 1,4 TSI…
Το Mondeo εδώ και σχεδόν 20 χρόνια αποτελεί τον "καθρέπτη" των οικογενειακών αξιών της Ford, αλλά και την ουσιαστική "ναυαρχίδα" της μάρκας στη γηραιά ήπειρο. Αυτό εκφράστηκε περισσότερο από κάθε άλλη γενιά, στη σημερινή, 4η κατά σειρά εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 2007 και η οποία έφερε μεγαλύτερες διαστάσεις και πιο σοβαρή σχεδίαση. Ήρθε όμως η ώρα και για το μεσαίο Ford να λάβει την… προγραμματισμένη του ανανέωση, η οποία μας φέρνει πλέον ένα εντελώς καινούργιο νέο για τη μάρκα στην κατηγορία: τον 1,6 λίτρων turbo κινητήρα EcoBoost, ο οποίος αποδίδει 160 ίππους και άμεσα, στρέφει εκ νέου το ενδιαφέρον στο αυτοκίνητο.
Αντίπαλοι του Mondeo σε αυτή την υπερτροφοδοτούμενη… στροφή, είναι το νέο Peugeot 508 με τον 1,6 turbo κινητήρα, αλλά και ο παραδοσιακός του αντίπαλος, το VW Passat, με το πιο δημοφιλές TSI σύνολο των 1,4 λίτρων. Εν αρχή ην η σχεδίαση
Πριν όμως αναφερθούμε στη "μάχη" των κινητήρων, ας δούμε τι γίνεται στον αισθητικό τομέα. Εκεί, το ανανεωμένο Mondeo απέκτησε κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές, με κυριότερες το πιο ανάγλυφο καπό, τη νέα τραπεζοειδή γρίλια της μάσκας, αλλά και τους νέους εμπρόσθιους προβολείς ομίχλης. Ραφιναρισμένα είναι επίσης τα φωτιστικά (τα πίσω με LED), ενώ τις αλλαγές ολοκληρώνει η τοποθέτηση των δεικτών πορείας στους πλαϊνούς καθρέπτες.
Συνολικά, η ανανέωση έχει φρεσκάρει την παρουσία του Mondeo, χωρίς πάντως αυτό να χάνει τη "σοβαρότητα" που χαρακτήριζε την 4η γενιά.
Αντίστοιχα σοβαρή και με κάποιες δόσεις δυναμισμού κυρίως στο εμπρός μέρος του αμαξώματος, είναι η σχεδίαση του Passat, ενώ εντελώς στο άλλο άκρο τοποθετείται το 508, που μπορεί να χάνει σε επιβλητικότητα σε σχέση με τους δύο Γερμανούς, κερδίζει όμως σε ενδιαφέρον, έστω και εάν σε κάποιους ίσως δεν αρέσει με την πρώτη ματιά. Value for Money
Το VW Passat, λόγω και της μικρής χωρητικότητας του TSI κινητήρα των 1,4 λίτρων, είναι το φθηνότερο εκ των τριών μοντέλων του συγκριτικού, αφού η αρχική του έκδοση κοστίζει 20.840 ευρώ. Στα άλλα δύο μοντέλα, ο υψηλότερος κυβισμός αυξάνει την τελική τιμή, με το Mondeo να είναι φθηνότερο του 508. Το τελευταίο όμως έχει πιο πλούσιο εξοπλισμό.
Ford Mondeo 1,6 EcoBoost (+): Λειτουργία κινητήρα - επιδόσεις
l Oδική συμπεριφορά
l Ποιότητα
l Χώροι
(-): Ευελιξία
l Eυκολία στους ελιγμούς
VW Passat 1,4 TSI BMT (+): Ποιότητα κατασκευής
l Οδική συμπεριφορά
l Επιδόσεις
l Κατανάλωση -εκπομπές CO2
(-): Συγκρατημένη εσωτερική
σχεδίαση
Peugeot 508 1,6T (+): Απόδοση κινητήρα
l Oδική συμπεριφορά
l Xώροι επιβατών
l ¶νεση
l Φρένα
(-): Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
l Oρατότητα προς τα πίσω
Το ανανεωμένο Ford Mondeo εναντίον του Peugeot 508 1,6 THP και του VW Passat 1,4 TSI BMT